Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

thefighter skrev:Mit blodsukker har det med at dale umiddelbart efter træning, eller lige når jeg har indtaget min PWo shake (bodylab carbs + prots). - Og dette er temmelig problematisk, eftersom når mit blodsukker falder, så falder det virkeligt hårdt, og jeg får synsforstyrrelser, kraftig hovedpine og oftest bliver det sluttet af med at jeg skal kaste op.
Jeg spiser rigeligt inden træning, og træingen varer ca. 1 time.
- Kan det være en idé at spise noget under selve træningen? Eller hvorledes skal jeg gribe dette an?

hvad består din PWO-shake af?

JensL skrev:hvad består din PWO-shake af?
Puds de briller
Gik udfra det indlysende i at PWO består at kulhydrater og protein, men my bad.....sorry.

Dingo skrev:Dit blodsukker falder simpelten SELVOM du spiser carbs?
Hm måske kan det være en overproduktion af insulin der gør at dit blodsukekr hurtigt falder igen.
Ren nysgerrighed: Hvordan ved du at det er dit blodsukker som falder og ikke andre ting der gør du får hovedpine?

Spiderman skrev:Hej Thefighter
Er svært at vudere hvad som kan være problemet udfra dine oplysninger! Din: Alder, højde, vægt, træningsform m.v., hvad spiser du inden, hvad består din PWO-shake af?
/Spider

thefighter skrev:
Ved jeg selvfølgelig heller ikke med sikkerhed, men de ting jeg oplever er meget lig de symptomer jeg har læst man få ved lavt blodsukker ~ hovedpine, synsforstyrelser, osv.

Dingo skrev:Hvis du kun indtager din PWO shake og ikke nogle lidt langsommere optagelige carbs, vil dit blodsukker naturligvis stige ekstremt hurtigt. Din bugspytkirtel vil reagere ved at producere en stor mængde insulin fordi den nærmest får et chok over den store mængde glukose der er i blodet.
Den store mængde insulin kan nemt føre til hypoglykæmi, en tilstand hvor dit blodsukker er utrolig lavt, fordi der faktisk kommer mere insulin end du har brug for.
Mit råd ville være at forsøge med lidt mindre hurtige carbs og så evt. noget fuldkorn som erstatning rent mængdemæssigt.
F.eks. hvis du normalt indtager 100 g carbs, så skære det ned til 50 gram carbs og en gang rugbrød der svarer til nogenlunde samme mængde kulhydrat. (bare fiktive tal..)

Dingo skrev:thefighter skrev:
Ved jeg selvfølgelig heller ikke med sikkerhed, men de ting jeg oplever er meget lig de symptomer jeg har læst man få ved lavt blodsukker ~ hovedpine, synsforstyrelser, osv.
Men... Hvornår siger du præcist du oplever dette? Er det efter træningen eller er det decideret en 10-15 minutter efter du har taget din PWO ?
Du kan komme i samme situation med lavt blodsukker under træningen hvis dine depoter er brugt op og du ikke får tilført en smule via noget spise/drikke. Netop med symptomer som træthed, sortnen for øjnene og nedsat arbejdsevne.

Smeden skrev:Jeg syntes det virker meget drastisk, og jeg syntes mere det lyder som om det er en reaktion på andet end blodsukker. Selv diabetikerer kaster ikke op når deres blodsukker bliver lavt, de bliver bare mærkelige.
Desuden virker det urealistisk at dit blodsukker skulle dale så voldsomt umiddelbart efter du har drukket din shake - alt sukkeret skal immervæk lige optages og den slags.
Hvordan ser situationen ud hvis du deler din shake op i mindre dele som du drikker over et par intervaller?
Hvad sker der hvis du drikker en tilsvarende shake uden at have trænet?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster