Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 957
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 954

Følg bodybuilding.dk på

Vægt- og styrkeløft

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey alle BB'er.

Er det muligt, med en rigtig kost, samt seriøst træning, at starte med vægt- eller styrkeløft i en alder af 24år, og en endda blive en habil en af slagsen? Mener alderen taget i betragtning, er det jo sent af begynde, når man tænker på at kroppen arbejder imod en, når man nærmer sig de 30år. Eller er det mig der er helt forkert på den?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Martin1988naestved skrev:Hey alle BB'er.

Er det muligt, med en rigtig kost, samt seriøst træning, at starte med vægt- eller styrkeløft i en alder af 24år, og en endda blive en habil en af slagsen? Mener alderen taget i betragtning, er det jo sent af begynde, når man tænker på at kroppen arbejder imod en, når man nærmer sig de 30år. Eller er det mig der er helt forkert på den?

Selvfølgelig kan du det. Nu ved jeg ikke med vægtløftning, men mange styrkeløftere klarer sig fint langt oppe i 30'erne og 40'erne.
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Vis logbog

Martin1988naestved skrev:Hey alle BB'er.

Jeg startede da jeg var 25 og er da blevet lidt stærkere siden (styrkeløft) ... er blevet 30 i år

Hvad mener du med habil ? Hvis du vil være verdenselite så er løbet nok ved at være kørt for vægtløftning

Jeg kender foresten en god klub hvis du agter at begynde (i Næstved) til enten det ene eller det andet

Reputation point: 140

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 1.00

Kostplan: Vis kostplan

Lyder godt.

Det jeg mener med habil er, at man gradvis kan stige i styrke over de næste mange år, og forhåbentlig gøre sige udemærket bemærket indenfor en given vægtklasse i Danmark. Ikke internationalt. Det er jeg klar over at umuligt :)

Reputation point: 0

Martin1988naestved skrev:Lyder godt.

Det jeg mener med habil er, at man gradvis kan stige i styrke over de næste mange år, og forhåbentlig gøre sige udemærket bemærket indenfor en given vægtklasse i Danmark. Ikke internationalt. Det er jeg klar over at umuligt :)

Næsten uanset dit udgangspunkt vil det med stor sikkerhed være muligt for dig at stige i styrke de næste 10-15 år hvis vi snakker styrkeløft - Hvornår du topper er svært at sige med sikkerhed, men jeg har hørt om flere der er startet i din alder og topper i slut 30`erne eller starten af 40`erne

Om du kommer til at kunne gøre dig gældende i SL i Danmark er svært at sige, det er en lille sport så det er bestemt ikke umuligt. Det afhænger primært af din vedholdenhed og dine gener hvor langt du når og alle de andre småting som skader, kost, teknik, træningsmetodik osv.

Når folk har trænet et par år kan man med ret stor sikkerhed sige om de bliver til noget eller ej - så det er bare om at komme igang
Sidst rettet af Peter Olsen 21. sep 2012, 22:16, rettet i alt 2 gange.

Reputation point: 140

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 1.00

Fred Hatfield startede med styrkeløft midt i 30'erne, og satte en verdensrekord i squat som 45 årig med 460 kg. Man kan sagtens blive stærkere langt op i 40 års alderen. Specielt i styrkeløft, hvor hurtighed ikke spiller den store rolle, men næsten udelukkende trækker på råstyrke. I olympisk vægtløftning hvor hurtighed spiller en større rolle er det sjældent man ser top løftere over 40. Specielt i de mindre vægtklasser.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online