Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 842
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 840

Følg bodybuilding.dk på

Vægtab først, eller vægtab og styrke samme tid?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej.

Jeg er en dreng på 17, 177 høj, 90 kg. Det lyder af meget, og det er det også ;-)
Og dog, er tæt pakket og ligner ikke en på 90 kg. og de fleste skyder mig også til 75-80.
Jeg ved dog at meget af det er fedt for det kan jeg se i spejlet. Har ingen markering.

Så for godt en måned siden meldte jeg mig ind i fitness. Har siden spekuleret over om jeg skal tabe mig 8-10 kilo og så træne muskelmasse eller om man kan træne på en mindre fedt procent/vægtab men også træne muskelmasse sammetid.

Jeg ved godt at muskelser vejer og man skal kigge på hvad men ser i spejlet.

Faldt over dette vægtabsprogram. http://www.motion-online.dk/vaegttab_fitnessprogram.pdf Tror i det og så en sund kost ville sparke røv?

Kom med jeres råd, kunne være lækkert.

Mathias Out
If Chuck Norris killed Kenny, he'd stay dead.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Spis godt med proteinrigt mad, kombineret med en intensiv cardio - og styrketraening, og saa kan det sagtens lade sig goere, men det er meget vigtigt at du indtager nok protein, men samtidig ligger i et lille kalorieunderskud.
Rows before Hoes!

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 40.00

A. Szollosi skrev:Spis godt med proteinrigt mad, kombineret med en intensiv cardio - og styrketraening, og saa kan det sagtens lade sig goere, men det er meget vigtigt at du indtager nok protein, men samtidig ligger i et lille kalorieunderskud.

Skal jeg begynde på protein shakes?

Min kost er som følgende:
Morgenmad: Havregryn med müsli.
Middagsmad: Rugbrød med magert pålæg æble og banan.
Aftensmad: Mors slankemad.

Men gøre ikke noget fast trænings program endnu, så jeg spekulere lidt i
Cardio
fri
styrke
fri
Cardio
Styrke????

Eller skal jeg bare cardio cardio cardio til jeg har nået mit mål i vægtab og derefter påbegynde styrke :-)

Din kost ser fin nok ud, men nej, du har nok ikke brug for proteinshakes i foerste omgang, men hvis du alligevel tror at du ikke faar protein nok, kan du koebe Bodylabs Whey 100.
Tror ogsaa du vil faa stor gavn af at indtage 6 smaa maaltider istedet for 3 store. Det holder dit blodsukker stabilt, og soerger for at dine muskler hele tiden faar tilfoert proteiner.
I det hele taget, saa bare soerg for at traene cardio traening hver dag og et godt traeningsprogram oveni :)
Rows before Hoes!

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 40.00

hej. jeg har stået i samme dilemma som dig og fik en masse gode råd om 500 kcal i underskud for ikke at miste muskel masse og det er som sådan også et godt råd jeg fulgte det bare ikke for var pænt lige glad med om der røg et par kg muskel.

hvis din første prioritet er at tabe dig så ville jeg bare (som jeg selv gjorde) leve af havregryn til morgen mad, salat med tun til frokost og salat med 250 g kød til aftensmad og gulerøder eller frugt som mellem måltid og så, så meget cardio man nu kan holde til og når du er nede hvor du gerne vil være i vægt og sådan, så kan du tænke på at opbygge muskler der fra... Jeg kan ikke gøre mig klog på om det er sundt eller ej men det virkede for mig... held og lykke med det...

Kostplan: Vis kostplan

clauzen skrev:hej. jeg har stået i samme dilemma som dig og fik en masse gode råd om 500 kcal i underskud for ikke at miste muskel masse og det er som sådan også et godt råd jeg fulgte det bare ikke for var pænt lige glad med om der røg et par kg muskel.

hvis din første prioritet er at tabe dig så ville jeg bare (som jeg selv gjorde) leve af havregryn til morgen mad, salat med tun til frokost og salat med 250 g kød til aftensmad og gulerøder eller frugt som mellem måltid og så, så meget cardio man nu kan holde til og når du er nede hvor du gerne vil være i vægt og sådan, så kan du tænke på at opbygge muskler der fra... Jeg kan ikke gøre mig klog på om det er sundt eller ej men det virkede for mig... held og lykke med det...

Mange tak for de gode råd!

Har bare en lille tilføjelse :-) Drop mysli'en på din morgenmad. Det er som regel fyldt med fedt og sukker (læs varedeklarationen...)
Alternativ er at lave den selv :-)

Held og lykke med det btw :D

Geografisk sted: Esbjerg, Fitnessdk

Galleri: Vis galleri (1)

saraa skrev:Har bare en lille tilføjelse :-) Drop mysli'en på din morgenmad. Det er som regel fyldt med fedt og sukker (læs varedeklarationen...)
Alternativ er at lave den selv :-)

Held og lykke med det btw :D

Ku evt smide rosiner på dem i stedet for :-)?

Jeg bruger lidt rosiner og så hakker jeg mandler :-)
Jeg blander også grovvalsese og finvalsede havregryn. De grovvalsede føler jeg mætter lidt mere, der er mere at tygge i :roll:

Geografisk sted: Esbjerg, Fitnessdk

Galleri: Vis galleri (1)

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog

A. Szollosi skrev:Din kost ser fin nok ud, men nej, du har nok ikke brug for proteinshakes i foerste omgang

Uden at vide hvor meget TS vejer, så tror jeg næppe han får nok protein, med den kostplan der :)
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)

Gosser skrev:
A. Szollosi skrev:Din kost ser fin nok ud, men nej, du har nok ikke brug for proteinshakes i foerste omgang

Uden at vide hvor meget TS vejer, så tror jeg næppe han får nok protein, med den kostplan der :)

Nu skal jeg heller ikke gøre mig klog på hvor vigtig protein indholdet er når jeg bare skal tabe mig.

Har besluttet at køre et vægtabsprogram og vedligeholdelsesprogram og det køre fint, har på 5 dage tabt mig 1,9 kg.

Out! :-)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster