Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1167
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1164

Følg bodybuilding.dk på

Vægttab + øget muskelmasse - HJÆLP!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

For at starte fra en ende af, jeg er en Kvinde på 24, er 163 høj og vejer 46 kg, min fedtprocent er 10.
For 4 måneder siden fik jeg konstateret PCO (jeg vejede da 54kg). Jeg fik af lægerne besked på at det var en tilstand som normalt kun ramte overvægtige, men der var altid undtagelsen som bekræftede reglen, og i dette tilfælde var det så mig. Jeg fik besked på at jeg kun måtte spise ris,pasta,brød og sukker i MEGET begrænsede mængder, og at jeg skulle træne mindst 30 min hver dag - sidstnævnte var intet problem, da jeg har trænet siden jeg var 15(og ja ved selvfølgelig godt at jeg skal lave musklerne restituere)

Jeg spiser hele tiden - snyder til tider også - elsker jo sushi, og render aldrig sulten rundt, er holdt op med konditionstræning, og fokuserer nu primært på styrketræning - for ikke at tabe mig yderligere.

[color=green]Alt i alt har jeg tabt 8 kg, er gået fra en fedtprocent på 20,7 til en på 10 - på 4 måneder - Uden at dette har været noget jeg har ønsket eller forsøgt på

Jeg har ikke før kæmpet med at holde vægten eller skulle kæmpe for at tage på.

Mit mål med min træning har før altid været at øge min muskelmasse - ikke nødvendigvis størrelse - og sænke min fedtprocent.

Nu er målet så bare at øge min muskelmasse - eller i værste fald ikke sænke den. Og derved ende på en slutvægt på ca 48-49kg. Da mit BMI pt er 17, og ved at stige til 48-49kg kommer jeg op på de 18 - hvilket måske er liiiidt mere passende.

Lige nu leder jeg efter en low carb protein løsning - da jeg har svært ved at indtage protein nok i løbet af en dag, hvilket jo kan slide på musklerne.
Helst noget pulver jeg kan have hjemme - er lidt dyrt med en shake efter hver træning.

Grunden til at det skal være low carb/low calorie - er pga den her fine PCO kostplan.

Reputation point: 0

Geografisk sted: København S

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Nu ved jeg ikke hvordan din kostplan ser ud 100%, men hvis du ikke får nok proteinholdigt kød indenbords i løbet af en dag, vil en protein shake være et godt supplement. Efter træning er altid det bedste tidspunkt at få protein. Køb en bøtte protein, eller gerne flere så du har et lager :D . Kig evt. på bodyman.dk, bodylab.dk eller søg på andre hjemmesider. Du skal regne med at proteinpulver er lidt pebret, specielt valleprotein der er den mest efterspurgte. Pøj pøj med at prøve dig frem :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg

Træner her: SportsClub Viborg
DIT Studie

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)

Hold da op, det her bliver ikke helt nemt... Uden at vide specielt meget om PCO og tilhørende dieter så kan jeg ikke helt forstå hvorfor det skal være low carb...

Sådan som jeg kan se det skal du ganske rigtigt have noget protein til at opbygge muslkerne men med en low carb diet så vil du få den modsatte virkning. Proteinen er ligesom mursten og carbs er håndværkerne. Så hvis du spiser vildt mange proteiner vil de ikke have nogen virkning da der ikke er nogle murer til at mure :P

Jeg mener dog også at kunne huske at det kan påvirke insulinen ved PCO og så er vi ude i en helt anden boldgade som jeg ikke kan hjælpe med :?

Der tror jeg vist vi skal have incognito eller smeden på banen...
The unexamined life is not worth living. - Socrates...

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Kostplan: Vis kostplan

Jeg kan ikke helt finde ud af hvad spørgsmålet er?

Uanset hvad så er 10% meget lavt for en kvinde. Har lægerne sagt du skal derned?

Hvordan ser din kostplan ud?

Hvad siger dine androgen tal?

Er du insulinresistent?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Nej - ud fra hvad lægerne har kunne finde ud af er jeg ikke insulinresistent.

I bund og grund havde jeg ikke nogen symptomer på PCO - andet end at jeg havde uregelmæssig menstruation. Efter 1 års prøver osv, fandt lægen endelig ud af at mine androgene tal var forhøjede, pt. får jeg p-piller, hvilket normaliserer min menstruation, og jeg er blevet bedt om at følge en kostplan.

Kostplanen består af ( i hovedpunkter - da jeg fordi jeg var alm af bygning ikke skulle følge en præcis kostplan)

No go food:
- ris
-pasta
- brød

Små mængder af groft brød/pasta kan spises engang imellem.
Kun små mængder sukker.

Det er hovedreglerne.

Jeg spiser nærmest hele tiden, forsøger at få protein til et hvert måltid (yoghurt om morgenen ca en halv liter)

MEN for at vende tilbage til mit egentlige spørgsmål -

Jeg skal bruge nogle anbefalinger på protein pulver - som smager godt, og som er low carb. Det skal ikke bruges istedet for måltider, men i forbindelse med træning, og som kosttilskud.

Jeg vil bare ikke tabe mig mere... Det har lidt mistet underholdningsværdien efter at jeg røg under 48-49kg.

:shock:

Jeg skal bruge nogle anbefalinger på protein pulver - som smager godt, og som er low carb. Det skal ikke bruges istedet for måltider, men i forbindelse med træning, og som kosttilskud.

Jeg vil bare ikke tabe mig mere... Det har lidt mistet underholdningsværdien efter at jeg røg under 48-49kg.

Se det er her du taber mig, for hvis du gerne vil tage på hvorfor så low carb? Du burde tage wieghtgainer istedet så du kommer over de 50 kg.
The unexamined life is not worth living. - Socrates...

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste

Fordi jeg for det første ikke ønsker at tage massivt på.
Men min læge har sagt at jeg hvis jeg vælger at bruge protein pulver, skal have noget med færrest muligt kulhydrater, så det ikke er så mange extra kalorier, men bare extra protein jeg får.

Jeg kan i bund og grund ikke gøre meget andet end det lægen anbefaler mig.

Narayana skrev:Fordi jeg for det første ikke ønsker at tage massivt på.
Men min læge har sagt at jeg hvis jeg vælger at bruge protein pulver, skal have noget med færrest muligt kulhydrater, så det ikke er så mange extra kalorier, men bare extra protein jeg får.

Jeg kan i bund og grund ikke gøre meget andet end det lægen anbefaler mig.

Bodylab Whey 95 - det er næsten 100% renset for mælkefedt og laktose.

Hvad for noget yoghurt spiser du til morgenmad?
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Spiser en halv liter cheasy vanillie eller jordbær rabarber eller yoghurt naturel.
Skal jo undgå sukker :)

Her er indholdsfortegnelsen for Bodylab Whey 95

Energi 470 kJ (111 kcal)
Protein 27 g (90%)
Kulhydrat 0,0 g (0%)
- heraf sukkerarter 0,0 g (0%)
Fedt 0,3 g (1%)
- heraf mættede fedtsyrer 0,1 g (0%)
Kostfibre 0 g (0%)
Natrium 0,05 g (0,18%)

Som du kan se, så er der intet sukker eller andre former for carbs i + der er minimalt fedt i.

Jeg har kun smagt jordbær-versionen, og den er ret god =D>
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Fantastisk :-) Tusind tak

Narayana skrev:For at starte fra en ende af, jeg er en Kvinde på 24, er 163 høj og vejer 46 kg, min fedtprocent er 10.
For 4 måneder siden fik jeg konstateret PCO (jeg vejede da 54kg). Jeg fik af lægerne besked på at det var en tilstand som normalt kun ramte overvægtige, men der var altid undtagelsen som bekræftede reglen, og i dette tilfælde var det så mig. Jeg fik besked på at jeg kun måtte spise ris,pasta,brød og sukker i MEGET begrænsede mængder, og at jeg skulle træne mindst 30 min hver dag - sidstnævnte var intet problem, da jeg har trænet siden jeg var 15(og ja ved selvfølgelig godt at jeg skal lave musklerne restituere)

Jeg spiser hele tiden - snyder til tider også - elsker jo sushi, og render aldrig sulten rundt, er holdt op med konditionstræning, og fokuserer nu primært på styrketræning - for ikke at tabe mig yderligere.

[color=green]Alt i alt har jeg tabt 8 kg, er gået fra en fedtprocent på 20,7 til en på 10 - på 4 måneder - Uden at dette har været noget jeg har ønsket eller forsøgt på

Jeg har ikke før kæmpet med at holde vægten eller skulle kæmpe for at tage på.

Mit mål med min træning har før altid været at øge min muskelmasse - ikke nødvendigvis størrelse - og sænke min fedtprocent.

Nu er målet så bare at øge min muskelmasse - eller i værste fald ikke sænke den. Og derved ende på en slutvægt på ca 48-49kg. Da mit BMI pt er 17, og ved at stige til 48-49kg kommer jeg op på de 18 - hvilket måske er liiiidt mere passende.

Lige nu leder jeg efter en low carb protein løsning - da jeg har svært ved at indtage protein nok i løbet af en dag, hvilket jo kan slide på musklerne.
Helst noget pulver jeg kan have hjemme - er lidt dyrt med en shake efter hver træning.

Grunden til at det skal være low carb/low calorie - er pga den her fine PCO kostplan.

Du bør næsten kontakte Angel eller NORAH på motion-online. Så vidt jeg husker har hun også en atypisk PCO.

Ligesom smeden er jeg også interesseret i hvordan din fedtprocent er målt, om lægerne mener at så lav en fedtprocent er målet for dig, samt hvad dine androgen tal er. 10 % er meget lavt for en kvinde....
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00

Lægerne er overraskede over at min fedtprocent er faldet så drastisk, men samtidig har de testet mit stofskifte, samt undersøgt alt andet, og jeg er stadig sund og rask til trods for vægttabet.

Mine androgene tal ... ja jeg har jo ikke de præcise tal, men de var i hvert fald alt for høje i forhold til hvad de burde være - that much i know.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster