Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1841
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1838

Følg bodybuilding.dk på

Værste bulking food - eller ikk' ?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg kommer nok til at høre lidt for det indlæg her af diverse "eksperter" osv, men jeg har lige lyst til at dele "min" oplevelse. Jeg har en kammerat, som altid har været utrolig tynd, han startede med at træne for 3 måneder siden, på en meget mærkelig diæt. Han fik havregryn til morgenmad, omkring 200 gram, med skumme mælk. Ellers så gik han fra morgenmad til træning (omkring klokken 15.00), og guffede toastbrød med peanutbutter og nutella. Han siger han spiser omkring 4-5 af de sandwiches i løbet af dagen, og efter træning får han en whey protein shake med carbs - blot en protein shake uden carbs, på ikke træningsdage. Han spiser så aftensmad, som afhænger af hvad hans kæreste lige laver, ofte noget med grøntsager og protein. Inden senge tid spiser han ofte lidt slik, og ellers en protein shake. Han har taget sindssyg meget på, og er ikke fed. Tror han har taget 5-6 kilo på af både fedt og muskelmasse. Men så tænker jeg at jeg ofte høre folk sige "Eat clean". Det er vel også helt fint hvis man har let ved at tage på, men hvad med extreme ectomorphs? Er det ikke bare at få så mange kalorier inden bords, med en fornuftig mængde protein, og når man så har lært at spise meget, jamen så begynder man at spise flere clean carbs etc. Jeg ved godt det med sukker og diabetes, åreforkalkning osv. Men det er jo noget som sker efter mange år.

Ville lige høre jeres mening.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Lyder rimelig standard. Brød, peanutbutter, havregryn, mælk, proteinshakes, smørrepålæg, grøntsager og kød. Og så eventuelt lidt slik om aftenen.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Bosse101 skrev:Lyder rimelig standard. Brød, peanutbutter, havregryn, mælk, proteinshakes, smørrepålæg, grøntsager og kød. Og så eventuelt lidt slik om aftenen.

Enig, men har ellers fået pumpet ørene fulde af "DEt skal være kvali mad, kun ris og kylling"

Kongnic skrev:
Bosse101 skrev:Lyder rimelig standard. Brød, peanutbutter, havregryn, mælk, proteinshakes, smørrepålæg, grøntsager og kød. Og så eventuelt lidt slik om aftenen.

Enig, men har ellers fået pumpet ørene fulde af "DEt skal være kvali mad, kun ris og kylling"

Ja hvis man gerne vil være tynd eller har en mavesæk på 5 liter :mrgreen:
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg føler det ubehageligt hvis jeg spiser for meget skidt, har det klart bedst ved at spise så rent som muligt,

Men hvad vil du bruge vores mening til hvis han selv føler det køre for ham?

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog

Kongnic skrev:... Jeg har en kammerat, han startede med at træne for 3 måneder siden....

Der har du svaret.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

Han har taget sindssyg meget på, og er ikke fed. Tror han har taget 5-6 kilo på af både fedt og muskelmasse.

5-6 kg er jo heller ikke meget når han er tynd i forvejen og kun har trænet 3 måneder.... men hvis han bliver ved så skal han få en høj fedtprocent og komme til at ligne michelin manden.
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: Fresh fitness

alllstar skrev:
Kongnic skrev:... Jeg har en kammerat, han startede med at træne for 3 måneder siden....

Der har du svaret.

haha og ham kammeraten kender sikkert en der rigtig rigtig stur , som har sagt han skal spise sådan.
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: Fresh fitness

fyforenskefuld skrev:
Han har taget sindssyg meget på, og er ikke fed. Tror han har taget 5-6 kilo på af både fedt og muskelmasse.

5-6 kg er jo heller ikke meget når han er tynd i forvejen og kun har trænet 3 måneder.... men hvis han bliver ved så skal han få en høj fedtprocent og komme til at ligne michelin manden.

Ja det gør han jo så ikke, medmindre han spiser mere. Han når vel på et tidspunkt hvor hans kalorier lige nu bliver til hans ligevægt indtag. Og nej, jeg tror sku bare han vil se en form for med vind!

Kongnic skrev:

Det er også et mærkelig standpunkt at "rigtig mad" er ris og kylling, eller kød og grøntsager, etc. Men derfra er der også langt til toastbrød med nutella. Der findes masser af kalorieholdige fødevarer, der er langt bedre alternativer. Nødder, kartofler, frugt, kokosmælk, æg, sågar smør og fløde. Dermed ikke sagt at din vens tilgang ikke virker i en vis udstrækning.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM