Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

der er ingen dokumentation bag disse påstande.

Normalvis har kroppen ingen problem med at nedbryde maden der indtages- der udskilles flere gange den nødvendige mængde enzymer.*JJ* skrev:Jeg mener at have hørt (har ingen referencer, desværre!), at det er fordi man så vil bruge længere tid på at tygge maden og blande det med spyt, hvorved nogle enzymer nedbryder maden bedre - eller noget i den stil, men som sagt, kan ikke helt huske det...![]()
Endvidere har jeg også hørt, at væsken skulle "binde" sig, hvis man indtager store mængder til krydrede retter - men igen, stadig ingen referencer...![]()
Men et interessant emne - måske nogen kan belyse det...

Som jeg nævnte før er dette noget sludder.Dingo skrev:Har hørt noget om at det generelt er for at forhindre at man skyller alle mineraler og vitaminer for hurtigt igennem kroppen så den ikke når at bruge dem fuldt ud.. men i det tilfælde er det jo lige gyldigt om det er under måltid eller bare generelt

Hvor siger du det?Stubbe skrev:Som jeg nævnte før er dette noget sludder.Dingo skrev:Har hørt noget om at det generelt er for at forhindre at man skyller alle mineraler og vitaminer for hurtigt igennem kroppen så den ikke når at bruge dem fuldt ud.. men i det tilfælde er det jo lige gyldigt om det er under måltid eller bare generelt

Stubbe skrev:Normalvis har kroppen ingen problem med at nedbryde maden der indtages- der udskilles flere gange den nødvendige mængde enzymer.*JJ* skrev:Jeg mener at have hørt (har ingen referencer, desværre!), at det er fordi man så vil bruge længere tid på at tygge maden og blande det med spyt, hvorved nogle enzymer nedbryder maden bedre - eller noget i den stil, men som sagt, kan ikke helt huske det...![]()
Endvidere har jeg også hørt, at væsken skulle "binde" sig, hvis man indtager store mængder til krydrede retter - men igen, stadig ingen referencer...![]()
Men et interessant emne - måske nogen kan belyse det...
Der kan sagtens bindes mere eller mindre væske i kroppen men det har heller ikke noget at gøre med om der drikkes til eller efter måltidet.

Faren ved et stort væskeindtag er ikke at udvaske mikronæringsstoffer, men at fortynde niveauet af nogle mikronæringsstoffer i kroppen og derved skabe ubalance der i sidste ende kan forårsage at man dør. 4-5 L om dagen er ikke noget problem at håndtere, mens 4-5 L over kort tid eller i forbindelse med hård aktivitet kan være et problem.Dingo skrev:Hvor siger du det?Stubbe skrev:Som jeg nævnte før er dette noget sludder.Dingo skrev:Har hørt noget om at det generelt er for at forhindre at man skyller alle mineraler og vitaminer for hurtigt igennem kroppen så den ikke når at bruge dem fuldt ud.. men i det tilfælde er det jo lige gyldigt om det er under måltid eller bare generelt
Jeg snakker ikke om mens man spiser og om væsken hindrer optagelsen fra mavesækken. jeg snakker om kroppens vitamin og mineral lagre generelt. Og at vi er oppe i 4-5 liter om dagen i dette eksempel.

Er det noget bestemt du vil have belyst? F.eks. står der noget i NNR.Merrild skrev:Dejligt mange svar/påstande. Men er der nogen, som kan belyse emnet med noget faktisk dokumentation eller lign?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster