Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1355
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1352

Følg bodybuilding.dk på

Valg af center i Århus (igen igen igen..)

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej folkens.

Jeg ved at emnet har været oppe og vende 1000 gange før, og jeg har da også læst de 999 af de tidligere emner på området.
Problemet er bare at mange af dem omhandler det billigste sted at træne, og mange af dem er gamle, og derfor ikke til at "stole" på mere. :)

Jeg vil derfor genere jer med endnu et emne af slagsen. :whistle:

Hvilket center skal jeg vælge i Århus??

Jeg flytter pr. 1/6 til Århus C (Ned til åen), og skal i den forbindelse finde et center at træne i.

Jeg har de sidste 2 år trænet i Fjeren i Randers, som er et af de lækreste steder jeg har trænet! - Elsker atmosfæren og medlemmerne! - Jeg er meget til "jernhule" konceptet, frem for et center fyldt med cardiobunnys som stinker langt væk af matas.
Jeg er derfor også meget ked af at skal skiftet center. Men jeg vil ikke kører til Randers hver dag for at træne.

Jeg vil træne i et center hvor man kan få lov at smide nogle ordenlige kilo på, uden alle står og peger fingre og beskylder en for det ene og det andet, fordi de selv er 60 kilos gymnasieelever som løfter 50kg i bænk, og ikke kender til ord som dedikation og hård træning. (Sorry hvis nogle føler sig stødt af den udmelding. Men det er desværre min oplevelse når jeg har trænet rundt omkring i FW's osv. som gæstetræning.)
Man skal have dødløfte uden den skal ligges stille på en pude, så andre i centeret ikke bliver forstyrret i at sidde og tjekke facebook på deres mobil. osv. osv.

Jeg er sikker på at i forstår hvad jeg mener.

Af de steder jeg har prøvet at træne, så er det steder som disse der tiltaler mig max!:
Studie 7 - Thisted
Bjørns Wrestling og Træningscenter - Asbjørn Riis
Cityform - Skive
Fjeren - Randers

Så ved nogle af jer hvilken type center og atmosfære jeg er ude efter :-)

Når alt dette er sagt, så kan jeg muligvis stilles tilfreds med andre typer centre, hvis de har ordenligt udstyr og man kan få lov at træne i "fred".

Jeg vil helst have det er noget der ligger i rimelig afstand fra centrum. - Vil helst ikke til at starte min bil op hver dag for det.
Håber der er nogle der kan anbefale mig noget :-)

Og endnu en gang undskyld at jeg genere jer med endnu en af disse forbandede emner! :D

Reputation point: 10

Geografisk sted: Aarhus C

Træner her: Morsø Motionscenter
Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Styrkeliste
- Bænkpres: 185.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg tror sku ikke der findes sådant et center i Århus længere. Kan være andre har kendskab til et. Ny Helse var også gået mainstream sidst jeg læste omkring emnet.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Kostplan: Ingen kostplan

Houd skrev:Jeg tror sku ikke der findes sådant et center i Århus længere. Kan være andre har kendskab til et. Ny Helse var også gået mainstream sidst jeg læste omkring emnet.

Jeg er desværre bange for at du har ret.
Jeg er også kun blevet fortalt godt om Ny Helse, indtil de gik mainstream.
Af hvad jeg hører nu, så skulle FW være bedre end Ny Helse. :cry:

Styrkeliste

Tjek Performance Gym ud, det spiller. Stemningen er kanon, folk er seriøse med deres træning og kvaliteten af udstyr er i top. Der er medlemsbegrænsning på 250. Har selv trænet der siden det startede, hvilket jeg ikke har fortrudt på noget tidspunkt. Der er håndvægte til 61kg, SL/VL bars, platforme, gummiskiver, og div. i udstyr såsom fatbars, farmer walk torpedoer, slæde o.l.
Sidst rettet af ThomasNielsen 30. apr 2014, 12:02, rettet i alt 1 gang.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

BGD skrev:
Houd skrev:Jeg tror sku ikke der findes sådant et center i Århus længere. Kan være andre har kendskab til et. Ny Helse var også gået mainstream sidst jeg læste omkring emnet.

Er der nogen FW-centre i Aarhus at foretraekke, frem for andre?

Reputation point: 3

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

ThomasNielsen skrev:Tjek Performance Gym ud, det spiller. Stemningen er kanon, folk er seriøse med deres træning og kvaliteten af udstyr er i top. Der er medlemsbegrænsning på 250. Har selv trænet der siden det startede, hvilket jeg ikke har fortrudt på noget tidspunkt. Der er håndvægte til 61kg, SL/VL bars, platforme, gummiskiver, og div. i udstyr såsom fatbars, farmer walk torpedoer, slæde o.l.

Jeg har luret en del på Preformance Gym. - Dog så jeg i påsken at der kun var 4 pladser tilbage, så så pessimistisk som jeg nu engang er, så antog jeg at der er fyldt op nu. :-)

Jeg kender faktisk intet til FW i lige præcis Århus, men jeg hører at FitnessDK er at foretrække frem for dem, hvis det endelig skulle være :)

Styrkeliste

fred5238 skrev:
BGD skrev:

Hvis det skal være FW, så er den på JBV vejen frem. De tillader flydende magnesium, har ekstra racks samt gummiskiver i kælderen til fri afbenyttelse når der ikke er hold, og så generelt godt med plads. De lider dog af de samme problemer som alle de andre, hvilket er at den målgruppe der frekventerer det, ofte er folk som ikke ryder op efter sig selv, samt er uforstående for om man kan køre imellem på deres sæt. Sådan var det den gang jeg gik der i hvert fald.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Styrkeliste

BGD skrev:
ThomasNielsen skrev:Tjek Performance Gym ud, det spiller. Stemningen er kanon, folk er seriøse med deres træning og kvaliteten af udstyr er i top. Der er medlemsbegrænsning på 250. Har selv trænet der siden det startede, hvilket jeg ikke har fortrudt på noget tidspunkt. Der er håndvægte til 61kg, SL/VL bars, platforme, gummiskiver, og div. i udstyr såsom fatbars, farmer walk torpedoer, slæde o.l.

Jeg har luret en del på Preformance Gym. - Dog så jeg i påsken at der kun var 4 pladser tilbage, så så pessimistisk som jeg nu engang er, så antog jeg at der er fyldt op nu. :-)
Det svinger lidt. Der er flere PTere tilknyttet som hjælper folk med træning ifbm. personline mål og konkurrencer, og dem er der lidt udskiftning i så vidt jeg ved. Under alle omstændigheder har de en venteliste man kan komme på.

BGD skrev:

Jeg kender faktisk intet til FW i lige præcis Århus, men jeg hører at FitnessDK er at foretrække frem for dem, hvis det endelig skulle være :)
FitnessDK er lort i sammenligning med FW på JBV. Det skal nævnes at jeg har været i begge centre i en årrække før PG åbnede.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Styrkeliste

ThomasNielsen skrev:
fred5238 skrev:
BGD skrev:

Hvis det skal være FW, så er den på JBV vejen frem. De tillader flydende magnesium, har ekstra racks samt gummiskiver i kælderen til fri afbenyttelse når der ikke er hold, og så generelt godt med plads. De lider dog af de samme problemer som alle de andre, hvilket er at den målgruppe der frekventerer det, ofte er folk som ikke ryder op efter sig selv, samt er uforstående for om man kan køre imellem på deres sæt. Sådan var det den gang jeg gik der i hvert fald.

Hvis der er noget jeg ikke kan makke med, så er det et fyldt center hvor folk ikke lader andre kører imellem! :twisted:
Hold nu op som jeg hader at stå og vente på et fjols skal køre 3 sæt og sms 100 beskeder inden man kan komme til :P
Nogle gange er de altså tæt på at ryge ud af vinduet :whistle:

Styrkeliste

BGD skrev:Hvis der er noget jeg ikke kan makke med, så er det et fyldt center hvor folk ikke lader andre kører imellem! :twisted:
Hold nu op som jeg hader at stå og vente på et fjols skal køre 3 sæt og sms 100 beskeder inden man kan komme til :P

Hehe, det problem finder du heldigvis ikke i PG. I primetime kan der godt være run på, men mange render som regel lidt til og fra grundet supersets, cirkeltræning eller deslige, så der er det helt almindeligt at folk kører imellem. I de periode hvor jeg ikke har timede pauser er det lige før jeg foretrækker det da det er hyggeligt :D Det er derimod et helt almindeligt problem i de kommercielle kæder (eller var dengang jeg gik der). Folk kører deres tre sæt med 12 reps i deres 8 forskellige øvelser, ligesom de altid har gjort, lige siden den gang de betalte 150kr for at få en "instruktør" til at give dem en kopi af det generiske program han disker ud til alle. De er derfor uforstående overfor at træning kan gribes an på andre måder end efter den skabelon som de kender til. Jeg har sågar oplevet et par gange at få et nej til at måtte køre imellem, trods at personen ikke kørte med timede sets eller lignende. #-o
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Styrkeliste

ThomasNielsen skrev:
BGD skrev:Hvis der er noget jeg ikke kan makke med, så er det et fyldt center hvor folk ikke lader andre kører imellem! :twisted:

Hehe, det problem finder du heldigvis ikke i PG. I primetime kan der godt være run på, men mange render som regel lidt til og fra grundet supersets, cirkeltræning eller deslige, så der er det helt almindeligt at folk kører imellem. I de periode hvor jeg ikke har timede pauser er det lige før jeg foretrækker det da det er hyggeligt :D Det er derimod et helt almindeligt problem i de kommercielle kæder (eller var dengang jeg gik der). Folk kører deres tre sæt med 12 reps i deres 8 forskellige øvelser, ligesom de altid har gjort, lige siden den gang de betalte 150kr for at få en "instruktør" til at give dem en kopi af det generiske program han disker ud til alle. De er derfor uforstående overfor at træning kan gribes an på andre måder end efter den skabelon som de kender til. Jeg har sågar oplevet et par gange at få et nej til at måtte køre imellem, trods at personen ikke kørte med timede sets eller lignende. #-o

Lige præcis !
Jeg har også før fået nej til at kører i mellem en fyr der sad i, no shit, 7-10 minutter mellem hver sæt og skrev sms og tjekkede FB !
Nøj hvor bliver man glad for man ikke træner i sådan et center til dagligt ! :)

Hvornår er primetime i PG ? - Altså hvornår er der mest run på?

Styrkeliste

BGD skrev:Lige præcis !
Jeg har også før fået nej til at kører i mellem en fyr der sad i, no shit, 7-10 minutter mellem hver sæt og skrev sms og tjekkede FB !

Hehe, ja, det kan man simpelthen ikke være bekendt. Så er man godt nok egoistisk.

Lige efter almindelig arbejdstid. Nogen dage er det mere udtalt end andre. Som regel er der dem som møder ind omkring klokken 15, og så kommer der løbende nogen indtil ved 17-tiden. Visse dage kan man opleve at de to hold ligesom overlapper hinanden, og så er der er en times tid hvor man lige må rykke sig lidt sammen på podierne, så der er en som kan dødløfte mens man squatter eller noget i den dur. Det fungerer dog smertefrit i 90% af tiden.

Herudover kan der være sjove sammenfald, såsom mandag hvor der gerne er run på bænkpres (international chest day), og tirsdag hvor alle så gerne træner ben. :-)
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Styrkeliste

ThomasNielsen skrev:
BGD skrev:Lige præcis !

Hehe, ja, det kan man simpelthen ikke være bekendt. Så er man godt nok egoistisk.

Lige efter almindelig arbejdstid. Nogen dage er det mere udtalt end andre. Som regel er der dem som møder ind omkring klokken 15, og så kommer der løbende nogen indtil ved 17-tiden. Visse dage kan man opleve at de to hold ligesom overlapper hinanden, og så er der er en times tid hvor man lige må rykke sig lidt sammen på podierne, så der er en som kan dødløfte mens man squatter eller noget i den dur. Det fungerer dog smertefrit i 90% af tiden.

Herudover kan der være sjove sammenfald, såsom mandag hvor der gerne er run på bænkpres (international chest day), og tirsdag hvor alle så gerne træner ben. :-)

Okay, min træningstid ligger normalt også lige efter arbejde. Dog kan jeg nemt vente til efter aften (18-19 tiden) hvis det betyder at det er lettere at komme til.
Jeg må lige prøve at forhøre mig lidt mere omkring PG når jeg nærmer mig den dag jeg skal flytte :)

Styrkeliste

BGD skrev:Okay, min træningstid ligger normalt også lige efter arbejde. Dog kan jeg nemt vente til efter aften (18-19 tiden) hvis det betyder at det er lettere at komme til.
Jeg må lige prøve at forhøre mig lidt mere omkring PG når jeg nærmer mig den dag jeg skal flytte :)

Så slemt synes jeg overhovedet ikke det er. Det fungerer forbavsende smertefrit :-) Jeg venter sjældent på at komme til noget som helst, og jeg træner gerne lige midt i primetime. Men ja, giv det da et skud hvis du alligevel står og skal flytte til byen. En ekstra jernbroder er altid velkommen i PG.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Styrkeliste

Performance Gym lyder godt!
Jeg flytter også til Aarhus efters sommerferien for at starte på AU, så vil tjekke det ud :dope:
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (3)

ThomasNielsen skrev:
BGD skrev:Okay, min træningstid ligger normalt også lige efter arbejde. Dog kan jeg nemt vente til efter aften (18-19 tiden) hvis det betyder at det er lettere at komme til.

Så slemt synes jeg overhovedet ikke det er. Det fungerer forbavsende smertefrit :-) Jeg venter sjældent på at komme til noget som helst, og jeg træner gerne lige midt i primetime. Men ja, giv det da et skud hvis du alligevel står og skal flytte til byen. En ekstra jernbroder er altid velkommen i PG.

Jamen det har jeg bestemt tænkt mig :)
Synes det virker til at være det "bedste" center for mig i Århus lige pt.

Jeg dukker nok op til en prøvetur i starten af Juni.
Tak for det :-)

Styrkeliste

BOOM skrev:Performance Gym lyder godt!
Jeg flytter også til Aarhus efters sommerferien for at starte på AU, så vil tjekke det ud :dope:

Du skal være så hjertelig velkommen :-) Indtil da kan du tjekke deres FB ud, hvis du vil følge lidt med i hvad der rører sig. De plejer at være flinke til at opdatere derinde.
https://www.facebook.com/Performancegymaarhus
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Styrkeliste

Nu har jeg ikke læst tråden igennem, så ved ikke om det er nævnt.

Men Performance Gym er klart at anbefale på Karupvej. God atmosfære og ambitiøse mennesker.

Hvis prisen er det afgårende tror jeg Fresh Fitness er det billigste? Ellers FW... Men især FW, er fuldstændig pakket (især i Scandinavian Center, hvor jeg trænede førhen).
"I know you've heard it a thousand times before. But it's true - hard work pays off. If you want to be good, you have to practice, practice, practice. If you don't love something, then don't do it."

- Ray Bradbury
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 235.00

Logbog: Ingen logbog

JonasH skrev:Nu har jeg ikke læst tråden igennem, så ved ikke om det er nævnt.

Men Performance Gym er klart at anbefale på Karupvej. God atmosfære og ambitiøse mennesker.

Hvis prisen er det afgårende tror jeg Fresh Fitness er det billigste? Ellers FW... Men især FW, er fuldstændig pakket (især i Scandinavian Center, hvor jeg trænede førhen).

Hele tråden omhandler stort set PG :lol:

Fresh fitness er det værste lortecenter jeg nogen siden har sat mine ben i. Og der kommer jeg ALDRIG til at træne :D
Prisen er ikke aktuel :-)

Styrkeliste

BGD skrev:
JonasH skrev:Nu har jeg ikke læst tråden igennem, så ved ikke om det er nævnt.

Hele tråden omhandler stort set PG :lol:

Fresh fitness er det værste lortecenter jeg nogen siden har sat mine ben i. Og der kommer jeg ALDRIG til at træne :D
Prisen er ikke aktuel :-)

Haha jeg burde nok lige havde skimmet tråden igennem først så :whistle:

Seier Fitness skulle også være et godt center, for et komme med et andet forslag så ;) men prøv da en gratis prøvetime i PG.
"I know you've heard it a thousand times before. But it's true - hard work pays off. If you want to be good, you have to practice, practice, practice. If you don't love something, then don't do it."

- Ray Bradbury
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 235.00

FW på JBV er altså meget fint: der er meget udstyr og plads, og man kan altid køre imellem sæt hos folk. Det er min erfaring i det mindste (har gået der knap 1 år). Kan dog ikke anbefale de øvrige FWS i Aarhus, særligt ikke den på Nørreport.

Hvis du går på AU, vil jeg også anbefale deres jernhule: her er det meget uformelt, flinke mennesker, billigt (!), man styrer selv musikken på centerets iPad, og der er ingen 'FW'-regler. Har dog hørt, at den enten lukker eller flytter, så det må du lige selv tjekke op på.
Brugeravatar

Reputation point: 0

AU står over for en lukning - med mange "hvis'er".

Til de af jer, som er interesseret i Performance Gym, så kom forbi og få en gratis prøvetræning. Så kan I jo altid vurdere bagefter, om det opfylder jeres krav :)

(Og som det er nævnt, er der få pladser tilbage pt. :) ).
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:AU står over for en lukning - med mange "hvis'er".

Til de af jer, som er interesseret i Performance Gym, så kom forbi og få en gratis prøvetræning. Så kan I jo altid vurdere bagefter, om det opfylder jeres krav :)

(Og som det er nævnt, er der få pladser tilbage pt. :) ).

Jeg vil helt klar komme forbi til en prøve time i starten af juni, når jeg er faldet på plads i den nye lejlighed.
Selv om det ikke lige rammer min type center, så tror jeg vist det er det tætteste i Århus jeg kommer :)
Og det er ikke ment på en negativ måde, men nu har jeg jo meldt ud at jeg er typen der elsker jernhuler :D

Styrkeliste

Tilbage til Off topic