Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1257
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1254

Følg bodybuilding.dk på

varation?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hej,ved godt at emnet har være oppe mange gange, men kan ikke finde dem igen :(
men vil spørger om man kan blive ved med at kører de samme antal reps i hver øvelse, og så bare tage vægt på? eller ville det være bedre at skifte imellem dem? og hvor tit?
eller ville det være bedre at skifte hele porgrammet ud eller? for at blive stor :-k

på forhånd tak :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

jeg skifter lidt øvelser hver 7-9. uge da mit program kører den tid. Jeg kører tit nogle uger med mange reps efterfuldt af nogle uger med få reps, hvor det selvfølgelig er tungere.

For at blive stor er det primært kosten du skal fokusere på forudsat at du træner optimalt selvfølgelig. Men får du ik nok kalorier, kan selv det bedste program ik gør dig stor.

Tag evt at læs lidt artikler her på sitet
The one and only Patman:)
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Træner her: Sønderborg Fitness
Zielkes Fitnessklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (62)

hot_fifty skrev:jeg skifter lidt øvelser hver 7-9. uge da mit program kører den tid. Jeg kører tit nogle uger med mange reps efterfuldt af nogle uger med få reps, hvor det selvfølgelig er tungere.

For at blive stor er det primært kosten du skal fokusere på forudsat at du træner optimalt selvfølgelig. Men får du ik nok kalorier, kan selv det bedste program ik gør dig stor.

jeg ligger ca med et overskud på 700. men har fået at vide at det var for meget ?:)

Styrkeliste

bds1 skrev:
hot_fifty skrev:jeg skifter lidt øvelser hver 7-9. uge da mit program kører den tid. Jeg kører tit nogle uger med mange reps efterfuldt af nogle uger med få reps, hvor det selvfølgelig er tungere.

jeg ligger ca med et overskud på 700. men har fået at vide at det var for meget ?:)

Tror det er lidt svært at sige, man siger jo normalt at et overskud på ca 500 kalorier er det optimale, men det er jo individuelt. så hold øje med vægten, du skal tage ca. 500 gram på om ugen, tager du meget mere på så skru ned for kalorie indtaget, tager du mindre på så skru op for det.
Zaulich skrev:Når lyset er slukket, ser alle piger ens ud!
Brugeravatar

Geografisk sted: vojens

Kostplan: Ingen kostplan

Nu spørg du igen, som om du kan blive stor på to dage. Hvad vejer du nu? Spis du bare løs. Selvfølgelig bliver du nødt til, at komme mere vægt. Du skulle jo gerne blive stærkere. Kør det samme program 3-4 måneder og så skift.

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

phillimus skrev:Nu spørg du igen, som om du kan blive stor på to dage. Hvad vejer du nu? Spis du bare løs. Selvfølgelig bliver du nødt til, at komme mere vægt. Du skulle jo gerne blive stærkere. Kør det samme program 3-4 måneder og så skift.

vejer ca 77 kg nu. har taget 1,5 kg på en måned.

Styrkeliste

Spis du bare løs så. Du vokser og bliver stærkere så. Regner ikke med du er overvægtig, når du gerne vil tage på. 200 kcal gør ikke den store forskel. Synes tit det er nogen, som vejer 60kg der skal råde folk til, at spise præcis 500 kcal i overskud. Hvis du spiser ca. 700+kcal kan du jo se hvordan din vægt reagerer over et længere stykke tid og regulere hvis det er. Men hvis jeg var dig ville jeg bare koncentrere mig om, at få noget mad i hovedet og godt med proteiner.

Styrkeliste

Når du engang når et vis niveau kan du ikke længere bare putte flere kg på stangen hver gang, så der bliver en anden tilgang nødvendig, medn indtil da, så nyd de hurtige gains.. :)
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Bnaz skrev:Når du engang når et vis niveau kan du ikke længere bare putte flere kg på stangen hver gang, så der bliver en anden tilgang nødvendig, medn indtil da, så nyd de hurtige gains.. :)

okay, skal jeg nok ;)

hvaD ville så være nødvendig, hvis det var?:)

Styrkeliste

bds1 skrev: okay, skal jeg nok ;)

Når man stagnere styrkemæssigt, plejer man at sige, at man skal "gå to skridt tilbage, for at gå 3 skridt frem"... Man går altså bevidst lidt tilbage i de kilo man smider med, og bygger gradvist op til noget, som er tungere end ens tidligere max...
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 150.00

Galleri: Vis galleri (2)

Zaulich skrev:
bds1 skrev: okay, skal jeg nok ;)

Når man stagnere styrkemæssigt, plejer man at sige, at man skal "gå to skridt tilbage, for at gå 3 skridt frem"... Man går altså bevidst lidt tilbage i de kilo man smider med, og bygger gradvist op til noget, som er tungere end ens tidligere max...

hmm, okay :) må jeg sku lige have læst lidt om...
nogle gode sider herinde?.

Styrkeliste

Tror ikke du stagnerer foreløbig. Skriv din træninger ned. Ville jeg ønske jeg havde gjort dengang jeg startede. Prøv feks. alt efter hvor mange reps du kører, at øge når du kan tage 10 med den tungeste vægt i sidste sæt. Altså hvis du feks. tager 3x10. Lad os sige du kører 1.sæt 60kg 2.sæt 70 kg 3. 80kg. Kan du tage dem 10 gange, så prøver du måske næste gang, at starte med 65 el 70kg og øger i de andre sæt med 10kg ligesom beskrevet før. Siger ikke du skal gøre sådan. Byg din egen progression. Det er forskelligt hvordan folk kan lide at gøre det. Finder du selv ud af på et tidspunkt. Spis godt og træn fornuftigt. Lær at køre øvelserne rigtigt. Nu må læse lidt selv og så lære hvordan din krop reagerer og hvad du bedst kan lide. Alle finder selv ud af det på et tidspunkt.

Styrkeliste

phillimus skrev:Tror ikke du stagnerer foreløbig. Skriv din træninger ned. Ville jeg ønske jeg havde gjort dengang jeg startede. Prøv feks. alt efter hvor mange reps du kører, at øge når du kan tage 10 med den tungeste vægt i sidste sæt. Altså hvis du feks. tager 3x10. Lad os sige du kører 1.sæt 60kg 2.sæt 70 kg 3. 80kg. Kan du tage dem 10 gange, så prøver du måske næste gang, at starte med 65 el 70kg og øger i de andre sæt med 10kg ligesom beskrevet før. Siger ikke du skal gøre sådan. Byg din egen progression. Det er forskelligt hvordan folk kan lide at gøre det. Finder du selv ud af på et tidspunkt. Spis godt og træn fornuftigt. Lær at køre øvelserne rigtigt. Nu må læse lidt selv og så lære hvordan din krop reagerer og hvad du bedst kan lide. Alle finder selv ud af det på et tidspunkt.

okay, kører selv 5*5 og i de sidste 5 tager jeg os stiger med 2,5 kg, og så træner jeg med det næste gang :)
altså fx den første gang kører jeg 4*5 med 70 og 1*5 med 72,5
anden gang 4*5 med 72,5 og 1*5 med 75 osv.

Styrkeliste

Bds1, nu tror jeg snart ikke du kan stille flere spørgsmål. Don't get me wrong, forummet er jo netop til for at folk kan stille spørgsmål, debatere mv., men samtlige svar på dine spørgsmål kunne du have fundet ved at læse nogle få artikler i artikelsektionen - du er i øvrigt blevet henvist til artikelsektionen i mere eller mindre ALLE din tråde, men jeg tror ikke på du overhovedet har læst nogle af artiklerne?

Nu har jeg været så flink at linke til de artikler jeg synes du skal læse :):

artikler/bodybuilding/vejen-til-en-muskuloes-veltraenet-krop.html
artikler/bodybuilding/10-bodybuilding-fitness-myter.html
artikler/bodybuilding/vaegttraeningens-vigtigste-grundregler.html
artikler/kost-kosttilskud/kosten-fra-a-til-aa.html
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har personligt haft succes med, når jeg kørte 5x5, at køre med den samme vægt. Kunne jeg køre den samme vægt i alle 5 sæt øger jeg 2,5kg næste træning. Det er en progression jeg kører med i bænk. Tror det fungerer bedst i tunge øvelser som feks. bænk, squat og dødløft. Du kan jo godt køre 3x10 i andre øvelser. Ved ikke om det er optimalt for dig med kun en forøgelse på 2,5kg. Du vil sikkert stige hurtigere. Men prøv ad hvis du vil.

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster