De fleste siger jo at det er godt at køre 2day on - 1day off - 2day on. Jeg sidder så og tænker om man kan gøre følgende:
Man/Tirs: Træning
Onsdag: Fri
Tors/Fre: Træning
Lørdag: Fri
Søn/Man: Træning
Tirsdag: Fri
Ons/Tors: Træning
Fredag: Fri
Lør/Søn: Træning
Dette er så set over 2 uger, det jeg så vil gøre er at køre 2day on - 1 day off. Hele tiden. Så jeg træner 2 dage i træk og holder en dag fri selvfølgelig kommer dagene til at ligge forskelligt da der ikke er 8 dage i en uge, men vil dette være overkill. Jeg føler selv jeg restiturer hurtigt (har trænet 1½ år), og har uden problemer kunne træne flere gange i træk uden at føle mig totalt smadret. Uanset hvor hårdt programmet har været. Jeg vil køre med dagsform og ca 3-4 sæt i store øvelser og 2-3 sæt i mindre, hvor der her er fokus på basisøvelser som bænk, squat, dødløft. Programmet som sådan er jeg ikke interesseret i, mere om det er overtræning at træne på denne metode. Det skal også siges at jeg bruger følgende:
Kosttilskud:
Omnimin (1 pr. dag)
Kreatin (2,5 gram pr. dag)
Protein (2 shakes)
Weighgainer (1 shake)
Tilbehør:
Bodyman - Tshirt
Bodyman - Drikkedunk
Bodyman - Shaker
Bodyman - Straps
Bodyman - Handsker
Så udstyret er der styr på hvis der undres over dette . Der skulle helst ikke være nogle problemer i kost og tilbehør.
Program:
Mandag (Bryst, skulder, tricps):
Bænkpress
Dumbell Press
Military press
Lateral Raises
Triceps Extension
Dips
Tirsdag (Ryg, Biceps, Ben)
Dødløft
Bent Over Row/Yates Row
Biceps Barbell Curl
Squat
Leg extension
Og så gentager jeg så efter den ene dags pause.
Er lidt i tvivl om dette bliver overkill, men ja regner med nogle af jer kloge hoveder kan vejlede mig lidt her !