Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1556
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1554

Følg bodybuilding.dk på

Vedr. kcal indtag i bulk

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej.

Der er noget jeg har undret mig en del over.

I hvor lang tid skal man spise 500 kcal mere end ens ligevægts indtag? Altså det jeg vil ind på er om man først skal have 500 kcal mere når man har nået sit nye ligevægts indtag eller skal man hæve med 100 kcal ektra en gang om måneden?

Håber i forstår spørgsmålet :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: KBH Ø

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (6)
Kostplan: Vis kostplan

Hassan14a skrev:Hej.

Der er noget jeg har undret mig en del over.

I hvor lang tid skal man spise 500 kcal mere end ens ligevægts indtag? Altså det jeg vil ind på er om man først skal have 500 kcal mere når man har nået sit nye ligevægts indtag eller skal man hæve med 100 kcal ektra en gang om måneden?

Håber i forstår spørgsmålet :)

Heletiden. Så hvis du tager 400g kropsvægt på, på en uge, så spiser du 100 ekstra kcal ekstra pr. dag den næste uge. For at ramme de 500g.

Hvis du bliver ved med at tage 500g på om ugen, skal du selvfølgelig ikke justere dit indtag.

Så svært er det ikke ;)

Træner her: Anger Mangement

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri

Pt. bulker jeg også. Mit ligevægtsindtag lægger på knap 3100kcal. Så i min periode hvor jeg bulker, så spiser jeg 3400kcal., men har taget knap 2 kg. på, på 1 uge :?
Bruger endda min kostplanlægger HVER FUCKING dag, så jeg må heller justere lidt.
Så skal lige siges at det er lidt svært at få til at fungere lige med det samme.
Jeg har lige valgt at nedsætte mit indtag med 300kcal., så meget vi se om det hjælper. (fik nok ikke tømt ryggen nok da jeg vejede mig i morges) :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Ballerup

Jeg bulker i øjeblikket med et kalorieindtag på 3900-4200 kcal. Jeg følger ikke en kostplan 100% men sørger for at få nok protein, sundt fedt, og kulhydrater samt at spise 6-7 gange om dagen.. :)
Shut up and squat!
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (10)

SebastianP skrev:Jeg bulker i øjeblikket med et kalorieindtag på 3900-4200 kcal. Jeg følger ikke en kostplan 100% men sørger for at få nok protein, sundt fedt, og kulhydrater samt at spise 6-7 gange om dagen.. :)
Kan slet ikke forstå du skal have så mange kcal om dagen. Du må være TOTAL aktiv, med det indtag og vægt :?
Brugeravatar

Geografisk sted: Ballerup

Hvis du tager 2 kg på, på en uge er der bestemt noget galt. Er ret sikker på det er væske.

Som musklerne vokser, øges basalstofskiftet. Men da det er begrænset hvor meget en muskel vokser om ugen, stiger dit basalstofskifte heller ikke ret meget.

Tager man situationen over et år, med måske 6-10kg mere muskelmasse, er det en lille smule mere mad.

Nogen må have noget formelværk på hvor meget energi et kg muskler bruger uden aktivitet.

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)

Optimisten skrev:Hvis du tager 2 kg på, på en uge er der bestemt noget galt. Er ret sikker på det er væske.

Som musklerne vokser, øges basalstofskiftet. Men da det er begrænset hvor meget en muskel vokser om ugen, stiger dit basalstofskifte heller ikke ret meget.

Tager man situationen over et år, med måske 6-10kg mere muskelmasse, er det en lille smule mere mad.

Nogen må have noget formelværk på hvor meget energi et kg muskler bruger uden aktivitet.

Nu er det de færreste der er i stand til at pakke 6-10 kg muskelmasse på rammen i løbet af et år.

Især når man først er kommet ud over begyndergains.

Men hvorfor overhovedet bulke i så kraftigt et tempo..? Af det ½ kg der tages på, er der nok ikke mange % der er ren muskelmasse.
I am the fucking game pal...
http://www.Anders-L-Holm.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: FitnessDK Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (21)
Kostplan: Ingen kostplan

nu når vi er inde på det... er der nogle der kan huske den er formel(link evt.) til at regne ens ca. ligevægts indtag ud ??
yeaaaaah buddy!!

Geografisk sted: ..

Kostplan: Ingen kostplan

AndersHolm skrev:
Optimisten skrev:Hvis du tager 2 kg på, på en uge er der bestemt noget galt. Er ret sikker på det er væske.

Nu er det de færreste der er i stand til at pakke 6-10 kg muskelmasse på rammen i løbet af et år.

Især når man først er kommet ud over begyndergains.

Men hvorfor overhovedet bulke i så kraftigt et tempo..? Af det ½ kg der tages på, er der nok ikke mange % der er ren muskelmasse.

Nu var eksemplet også bare at tiden for hvornår man bør hæve sit indtag pga forøget basal energiforbrug, er meget lang tid og ikke en gang om måneden eller lign.

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online