Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 834
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Veganer, thaibokser - what to do?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle sammen.
Jeg håber sådan at I kan hjælpe mig :)
Jeg er en pige på 20 år, har været veganer i 2 år nu, før da vegetar i 7 år.
Jeg træner thaiboksning på højt plan (gjort det i 6 år) og nu er jeg så småt blevet interesseret i, at få lidt mere markerede arme, ben og skuldermuskulatur.

Jeg er en af de gode veganere, så nu ingen fordomme med: "du får ikke protein nok". Alt dette har jeg styr på, med hjælp fra læge osv.
Som tilskud, da jeg ikke kan bruge protein pulver, bruger jeg Nutramino's Amino pulver og begynder så småt på deres creatine også. Amino pulveret har indtil videre faktisk haft en forrygende effekt.

Jeg ville egentlig bare høre, om I har nogle gode råd, til eventuelle styrkeprogrammer?
Har siddet lidt og kigget på øvelses listen her på hjemmesiden, og synes egentlig at jeg har fået sat et OK program sammen, men nu må vi se.

Er disse tørfoddere, jeg har investeret i, en dårlig ide? Og har I, søde væsner, nogle gode råd til en pige der gerne vil har større muskler? :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ret meget off-topic i forhold til din tråd, da jeg ikke ved meget om veganisme, men Nutraminos BCAA'er smager af røv, med en grim eftersmag af kemi. Køb Xtend BCAA istedet for, det smager tusind gange bedre.
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar

Reputation point: 924

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Vis logbog

Jeg synes nu den smager okay, så det gør mig ikke noget. Ellers tak ;-)

Hvorfor kan du ikke bruge proteinpulver?

Det her program kunne være en god start.

Znasha skrev:Er disse tørfoddere, jeg har investeret i, en dårlig ide?

Hvilket tørfoder?
Znasha skrev:Og har I, søde væsner, nogle gode råd til en pige der gerne vil har større muskler? :D

Først og fremmet - selvom du mener at du har styr på det - skal du sørge for du får nok næring. Protein, kulhydrat og fedt. I og med at du dyrker thaiboksning på højt niveau, skal du alligevel have en del kalorier for at kunne opbygge muskel ved siden af.
“Trust me when you love something you don’t need motivation”
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: The Gym

Kostplan: Vis kostplan

Jeg er osse veganer, og Jeg bruger Soya protein, det virker fint, det smager ikke lige så godt som nogle af de ikke veganske, men er udmærket.
Du bør køre noget Muai thai inspireret træning.
Jeg dyrker MMA, og bruger en del crossfit for at holde mig lidt nede i KG, lige nu ligger jeg på 134kg, med en fedt% på lige under 15% så det kan gøres, du har jo let ved at smide fedt som Veganer, så bare op træningen en lille smule.

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

BigBoi skrev:Hvorfor kan du ikke bruge proteinpulver?

Proteinpulver er for det meste baseret på valle protein, og de veganske proteinpulvere, såsom: Ærteprotein, risprotein og hampprotein smager ikke speicelt godt.

Synes egentlig min kost er rimelig godt sat sammen, alt afhængig af hvor meget jeg får trænet.
Får en masse protein og kulhydrat indenbords, så det burde ikke være noget problem :-) Men hvad ved jeg :-)

BigBoi skrev:Hvilket tørfoder?

Som jeg skrev i mit opslag: Nutramino's Amino og creatine.

Nutramino's Amino er ikke Vegansk, Det er et mælke præparat.
Og kreatin er heller ikke fremstillet Vegansk.

mvh
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Styrkeliste

Søren pedersen skrev:Nutramino's Amino er ikke Vegansk, Det er et mælke præparat.
Og kreatin er heller ikke fremstillet Vegansk.

Jeg har haft skrevet til Nutramino som siger, at deres Amino er vegansk og fremstillet af soja præparater. Kreatinen er jeg faktisk itvivl om, da jeg ikke har læst på den endnu - har fået den gratis og har endnu ikke haft taget den i brug.
Det undrer mig bare, for det kan sagtens være at du har ret, men hvorfor påstår de så, at den er vegansk?

Søren pedersen skrev:Jeg er osse veganer, og Jeg bruger Soya protein, det virker fint, det smager ikke lige så godt som nogle af de ikke veganske, men er udmærket.
Jeg dyrker MMA, og bruger en del crossfit for at holde mig lidt nede i KG, lige nu ligger jeg på 134kg, med en fedt% på lige under 15% så det kan gøres, du har jo let ved at smide fedt som Veganer, så bare op træningen en lille smule.

mvh

Vægt 134 kg??? Fedtprocent under 15??? DAMN DU ER HUGE!! Du er jo på størrelse med de største BB'ere i DK. Har du kun dyrket crossfit?
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:
Søren pedersen skrev:Jeg er osse veganer, og Jeg bruger Soya protein, det virker fint, det smager ikke lige så godt som nogle af de ikke veganske, men er udmærket.

mvh

Vægt 134 kg??? Fedtprocent under 15??? DAMN DU ER HUGE!! Du er jo på størrelse med de største BB'ere i DK. Har du kun dyrket crossfit?

Jeg tror ikke du skal tro på alt du læser.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Det er baseret på mælkeprotein, Mange tror at mælk, og æg samt en masse E numre ikke gælder som ikke vegansk, de fleste bliver overasket, Min Kone er osse Veganer, hun ryger f.eks kun Manitou og American spirit, resten af smøgerne på markedet er ikke Veganske.

Ja, jeg er rimeligt stor, 56cm arme og rimeligt høj, Men jeg har trænet lidt stærkmandstræning som yngre, prøvet lidt Bodybuilding stil, men nu holder jeg mig bare lidt i form for personlig glæde.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Styrkeliste

Søren pedersen skrev:Det er baseret på mælkeprotein, Mange tror at mælk, og æg samt en masse E numre ikke gælder som ikke vegansk, de fleste bliver overasket, Min Kone er osse Veganer, hun ryger f.eks kun Manitou og American spirit, resten af smøgerne på markedet er ikke Veganske.

Ja, jeg er rimeligt stor, 56cm arme og rimeligt høj, Men jeg har trænet lidt stærkmandstræning som yngre, prøvet lidt Bodybuilding stil, men nu holder jeg mig bare lidt i form for personlig glæde.

Billede
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Søren pedersen skrev:Ja, jeg er rimeligt stor, 56cm arme og rimeligt høj, Men jeg har trænet lidt stærkmandstræning som yngre, prøvet lidt Bodybuilding stil, men nu holder jeg mig bare lidt i form for personlig glæde.

134 kg, 56cm guns, crossfit og veganer

Billede

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 200.00

Det er jo helt umuligt at svare på, når man ikke aner hvordan dit program er strikket sammen, hvad du spiser, hvor mange kcal. osv.

Selvfølgelig er kreatin og BCAA ikke spild af penge som udgangspunkt, men hvis resten ikke spiller kan man jo ikke svarer på det?

Znasha skrev:[...]har I, søde væsner, nogle gode råd til en pige der gerne vil har større muskler? :D

Det er ikke anderledes end for mænd. Spis og træn. Det er ikke raketvidenskab.

Geografisk sted: Danmark

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Man kunne med rette mene at BCAA netop er spild af penge hvis de ikke bruges med et specifikt mål for øje.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Det sku en meget sjov tråd :lol:
Der Weg ist das Ziel

U mirin brah?

#TEAM HARDEN

BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.
Brugeravatar

Reputation point: 115

Geografisk sted: Fuarkistan

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 65.00

Legend skrev:
toto_G4M3R skrev:

mvh

Jeg tror ikke du skal tro på alt du læser.

Nja, jeg må nu også indrømme at jeg er skeptisk.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Legend skrev:Man kunne med rette mene at BCAA netop er spild af penge hvis de ikke bruges med et specifikt mål for øje.

Lige netop. Men det var også derfor jeg skrev at det som udgangspunkt ikke er. Men ligesom med proteinpulver og mange andre kosttilskud, vil virkingen være begrænset eller måske slet ikke være, hvis den øvrige kost eller træning ikke hænger ordenligt sammen.

Geografisk sted: Danmark

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Rigtigt mange herinde fra kender mig, så det ville være dumt og lyve om min str og livsstil, Det er mig på profilbilledet.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Styrkeliste

Søren pedersen skrev:Rigtigt mange herinde fra kender mig, så det ville være dumt og lyve om min str og livsstil, Det er mig på profilbilledet.

Derer ingen der siger at du lyver. Det er meget imponerende at du kan have mere LBM end Kai Greene til Mr O i 2013.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Mange tak, men er Ham Kai greene ikke kun 170cm eller noget i den stil, Det ser meget anderledes ud til 191cm, Jeg er bare mere generalt stor, jeg kan ikke finde ud af og smide billeder op, ellers havde jeg gerne smidt et par hverdags billeder.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Styrkeliste

Søren pedersen skrev: Jeg er bare mere generalt stor, jeg kan ikke finde ud af og smide billeder op, ellers havde jeg gerne smidt et par hverdags billeder.

Lille hijack af tråden. Prøv at smid billederne op her: http://tinypic.com/
Jeg ville gerne se 134kg med en fedt% på 15. Bare kopier en af linkene efter du har uploadet dem til tinypic, og sæt det ind her på forummet :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 192.50

TheDupont skrev:
Søren pedersen skrev: Jeg er bare mere generalt stor, jeg kan ikke finde ud af og smide billeder op, ellers havde jeg gerne smidt et par hverdags billeder.

Lille hijack af tråden. Prøv at smid billederne op her: http://tinypic.com/
Jeg ville gerne se 134kg med en fedt% på 15. Bare kopier en af linkene efter du har uploadet dem til tinypic, og sæt det ind her på forummet :)

Det ser ca. således ud (eller dvs, det ville se sådan ud hvis han cuttede ned):

Billede

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Flippet at blive sammenlignet med Selveste Lou Hulk ferrigno, han stod på 130kg cut på scenen, og havde peak på alle muskler.
Jeg er små 5 cm lavere end Lou og har en fedt % på 14-15 stykker, så mine arme er nok lidt tykkere end hans men ser knap så imponerende ud, Proffe Bodybuildere bliver jo ikke pro pga deres str, ellers kunne folk som Brian shaw jo bare cutte og stå med 100% mere LBM end Kai green gutten, men desværre ser kun de færreste flotte nok ud til at kunne leve af deres udsende, Der er et par enkelte andre herinde med min vægt, men de ser heller ikke ud som pro materiale, Jeg har f.eks mødt Mikkel Licht flere gange, hvis hans stats på papiret var det eneste folk så, så havde han været pro Bodybuilder materiale, og kunne Cutte en smule og vinde DM hver gang, men man skal jo have de rigtige former osv på musklerne, Så str er desværre ikke det afgørerne, og jeg syntes at det direkte virker lidt uvidende at poste en af de største legender og sammen ligne mig med ham, Lidt som at poste et billede af Arnold til alle som vejer 100kg, og skrive, så ser du jo sådan her ud, 100kg var jo det som Arnold vejede det meste af hans karriere, med en rimelig lav fedt%, hvis man ser fra den Danske Bodybuilder scene og kigger på folk på 100-115kg som Arnold surfede rundt i, så finder man ikke nogen her i DK med sådan en form.
Sådan er det bare.
Jeg har knoklet hele livet for at tabe mig, som mange gør, og andre knokler hele livet for at tage på, hvilket altid har været let for mig, Jeg træner ikke som i andre, for jeg ønsker ikke samme resultater som i andre har, derfor gør jeg det anderledes, som jeg altid har sagt, hvis du gør som de andre, så får du hvad de andre får, Så grin bare over Crossfit, MMA og Veganske retter, Jeg opnår hvad jeg ønsker at opnå, på min egen måde, lige som i bruger hvad i føler bedst for, så føler jeg for mine metoder, og opnår hvad jeg går efter, Så jeg gider ikke have en debat om rigtigt og forkert, men bare nyde Træningen og livet.
For det meste nævner jeg aldrig jeg er Veganer, pga folk gerne ikke forstår, og på resturent siger jeg gerne jeg har allergi over for ting, ellers respekterer folk ikke hvad jeg bestiller af mad, og smider ikke veganske ting i afligevel.
Så her i en tråd om en veganer som søger råd er vel et godt sted at skrive som veganer.

Znasha.
Det produkt er baserret på Mælkeprotein og ikke vegansk, kig osse på E numrene, De fleste ved ikke hvad Vegansk mad er i dybden, og de fleste tror bare det er mad uden kød, og folk vil gerne sælge.
Men Soya protein er ganske OK, Jeg bruger 2 scoops hver dag, med jordbærsmag, og det smager ganske udmærket.
Soja protein Isolat 2000g hedder den jeg køber.

Jeg ved ikke om jeg må smide et link her til hvor det kan købes i DK?
Fuck Asier!
Brugeravatar

Styrkeliste

Søren pedersen skrev:Znasha.
Det produkt er baserret på Mælkeprotein og ikke vegansk, kig osse på E numrene, De fleste ved ikke hvad Vegansk mad er i dybden, og de fleste tror bare det er mad uden kød, og folk vil gerne sælge.
Men Soya protein er ganske OK, Jeg bruger 2 scoops hver dag, med jordbærsmag, og det smager ganske udmærket.
Soja protein Isolat 2000g hedder den jeg køber.

Jeg ved ikke om jeg må smide et link her til hvor det kan købes i DK?

Ellers, så smid mig en mail herinde. På Nutraminos amino og creatin er der ingen e-numre. Alt er tjekket, nu venter jeg bare på et endnu bekræftende svar fra selve firmaet. Men er meget interesseret i det soya protein med jordbær du bruger :-)

De er lidt dårlige til at uddybe alt nogle gange, hvilket betyder bredere kundekreds.
Sender lige en PM med link til Soya protein.

mvh
Fuck Asier!
Brugeravatar

Styrkeliste

Den skriver at brugeren ikke eksisterer ?

Link:

http://shop.(link slettet)/soja-protein

mvh
Fuck Asier!
Brugeravatar

Styrkeliste

Mærkeligt!
Min bruger eksistere skam ;-)
TIlgengæld sletter den dit link når du sender det her på forummet kan jeg se. Mystisk alligevel.. :(

Prøv at send en PM herinde igen

:delete:
Der Weg ist das Ziel

U mirin brah?

#TEAM HARDEN

BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.
Brugeravatar

Reputation point: 115

Geografisk sted: Fuarkistan

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 65.00

Næste

Tilbage til Begynder forum