Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 984
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 982

Følg bodybuilding.dk på

Vejer 78-79 kg - ligner en der vejer 70

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej.

Jeg har styrketrænet i 4 mdr. og er steget i vægt fra 72 kg til 78-79 kg. Jeg ved ikke om det er godt eller dårligt, jeg spiser en masse, men fodbold 5 gange om ugen (2. division), gør at jeg også forbrænder en masse. Jeg er 183-184 cm høj.

Folk der vejer 5 kg mindre end mig og har samme højde, ser ud til at veje 5 kg mere end mig. Mine arme er rimelig tynde, specielt på biceps-siden og underarme.
Kan det være det der giver en "illusion" om at jeg ikke ser særlig stor ud, eller har jeg bare meget tunge knogler og organer?! Mit hoved er af normal størrelse, så det er ikke det, der vejer 10 kg mere end det burde :D

Det er ikke fordi det går mig helt vildt på, da jeg primært træner for at blive lidt stærkere i forbindelse med fodbold, men det undrer mig bare.

Har i nogen bud på, hvordan det kan være?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Veludrustet? :D
Kan du gætte hvem jeg er? Jeg er ALUN! Den mægtigste og viseste troldmand i norden muhaha.

Geografisk sted: østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Olai skrev:Veludrustet? :D

Ikke nok til at prale med :)

Lithium skrev:Det er nok ganske simpelt fordi de har mere muskelmasse på kroppen end dig AKA lavere fedtprocent @ samme bw

Ja, det skulle man tro. Men jeg har tæt på intet fedt. Er bare nærmest sådan lidt langlemmet, med lange tynde muskler. Selvom jeg jo ikke er vanvittigt høj. Jeg synes bare det er mærkeligt at der er så stor vægtforkskel, men at dem fra mit hold ser tungere og mere muskuløse ud end mig.

ZinedineZidane skrev:

Haha, ærgeligt :D ..

ZinedineZidane skrev:
Lithium skrev:Det er nok ganske simpelt fordi de har mere muskelmasse på kroppen end dig AKA lavere fedtprocent @ samme bw

Ja, det skulle man tro. Men jeg har tæt på intet fedt. Er bare nærmest sådan lidt langlemmet, med lange tynde muskler. Selvom jeg jo ikke er vanvittigt høj. Jeg synes bare det er mærkeligt at der er så stor vægtforkskel, men at dem fra mit hold ser tungere og mere muskuløse ud end mig.

Kan dine muskler/kilo sidde mere i benene ? Ryggen ? Brystet ?
- Det kan virke som om, at du kun tænker arm-muskulatur...

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Vis logbog

ZinedineZidane skrev:Hej.

Jeg har styrketrænet i 4 mdr. og er steget i vægt fra 72 kg til 78-79 kg. Jeg ved ikke om det er godt eller dårligt, jeg spiser en masse, men fodbold 5 gange om ugen (2. division), gør at jeg også forbrænder en masse. Jeg er 183-184 cm høj.

Folk der vejer 5 kg mindre end mig og har samme højde, ser ud til at veje 5 kg mere end mig. Mine arme er rimelig tynde, specielt på biceps-siden og underarme.
Kan det være det der giver en "illusion" om at jeg ikke ser særlig stor ud, eller har jeg bare meget tunge knogler og organer?! Mit hoved er af normal størrelse, så det er ikke det, der vejer 10 kg mere end det burde :D

Det er ikke fordi det går mig helt vildt på, da jeg primært træner for at blive lidt stærkere i forbindelse med fodbold, men det undrer mig bare.

Lavere personer vejer ikke så meget som de ser ud til og kommer samtidig nemmere til at se brede ud, hvorimod højere personer vejer mere end de ser ud til og kommer nemmere til at se tynd ud. Bl.a. fordi dine muskler er længere, istedet for kortere. Så det kommer til at tage dig lidt ekstra tid at se stor ud, men du bliver ligeså hurtigt stærk som alle andre.

Reputation point: 35

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Vis kostplan

newbiepumper skrev:
ZinedineZidane skrev:Hej.

Lavere personer vejer ikke så meget som de ser ud til og kommer samtidig nemmere til at se brede ud, hvorimod højere personer vejer mere end de ser ud til og kommer nemmere til at se tynd ud. Bl.a. fordi dine muskler er længere, istedet for kortere. Så det kommer til at tage dig lidt ekstra tid at se stor ud, men du bliver ligeså hurtigt stærk som alle andre.

Vi har en vægt i omklædningsrummet og har vejet os og snakket om det, så det er ikke fordi jeg bare bedømmer dem til at veje et eller andet... Det er ikke fordi det gør så meget... men folk bliver bare meget overraskede over at jeg vejer "så meget".. Og det overrasker også mig selv.

Napoleon2 skrev:
ZinedineZidane skrev:

Haha, ærgeligt :D ..

ZinedineZidane skrev:

Kan dine muskler/kilo sidde mere i benene ? Ryggen ? Brystet ?
- Det kan virke som om, at du kun tænker arm-muskulatur...

Ja, jeg tror måske det er fordi mine arme er et "svagt" punkt. Er begyndt at køre noget ekstra armtræning udover alle de store basisøvelser.
Det er mest forfra jeg ser mindre ud... mine biceps er nærmest ikke-eksisterende. Har ligeså meget fx brystmuskulatur som de andre, men de tynde arme får mig til at se ret splejset ud.

Da jeg spillede meget fodbold vejede jeg 85kg. Er 182cm. Og jeg havde stort set ingen fedt på kroppen. Min overkrop var meget tynd. Ved ikke om det er klicheen om muskler vejer mere end fedt eller store/stærke ben vejer til.

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Tak for svarene.

Er der andre der har nogle bud?
Som sagt, så vejer jeg mere end folk på min højde, der dog ser væsentlig større ud end jeg gør. Jeg synes virkelig det er mærkeligt og hvis jeg spørger folk om hvad de tror jeg vejer, skyder de på ca 70 kg. Altså 8-9 kg mindre end jeg gør.

Jeg tror du bliver nød til at komme med nogle stats og/eller billeder hvis du virkelig vil vide det. Jeg er 1,89cm høj og hvis jeg siger at jeg vejer 80kg til folk, tror de jeg er fulde af pis. Jeg er nemlig lang lemmet og har tynde arme, som får mig til at se smallere ud. og derfor ligner det kun jeg vejer 70. :D
Du er ikke alene.
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online