Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 904
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 902

Følg bodybuilding.dk på

Venstre arm kollapser..

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB.

Jeg har et problem med min venstre arm, når jeg træner f.eks bænk/skrå bænk, og skulderpres.. lige pludselig "kollapser" min venstre arm bare? men der er intet med den højre.. nogle der har prøvet dette før? vil støttebind måske hjælpe??
Jeg vil meget gerne have noget hjælp her.. :)

Tak!!
Jonas K.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 72.00
- Dødløft: 115.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tyder på du uden at tænke over det kommer til at ligge et større pres med din venstre arm end højre, kan feks være pga din venstre skuldre er mere svag end din højre.

Reputation point: 15

Og hvad kan jeg gøre ved det?

Styrkeliste

Er det dit albueled eller skulderled som "kollapser"? Nærmere sagt, din underarm eller overarm. Vær opmærksom på at ramme en symmetrisk bane i hhv. højre og venstre, måske har du en tendens til at vinkle håndvægten på en dum måde i dit håndled. Vær mere konkret.
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

Der er ingen herinde, der kan give dig et ordenligt svar uden faktisk at se hvad der sker, når din arm "kollapser".

Sker det kun med håndvægte?

Umiddelbart tror jeg dog at det er et simpelt spørgsmål om styrke og at du stadig er ved at lære din krop at kende bevægelsen. Din venstre arm er en smule slappere end højre arm og bliver derfor træt før højre og "kollapser". Fortsæt med at træne og med tiden skal forskellen mellem venstre og højre nok udligne sig selv, så de bliver træt nogenlunde samtidig. Med tiden vil du også lære din krop bedre at kende, så du kan kontrollere armen bedre så den ikke direkte kollapser. Der er ikke noget unormalt i at det sker som ny indenfor vægttræning (forudsat det er som jeg tror). Sagt med andre ord, øvelse gør mester, og med tiden vil du lære at kontrollere begge arme.

Occam's Razor - det er ofte den simpleste forklaring, der er den rigtige.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Mange tak for svarene! :)

Jeg kan ikke helt sige om det er mit albueled eller skulderled, men vil jeg prøve at ligge mærke til!

Og ja, for det meste med vægte.. Jeg vil tage dit svar til mig, og blive ved og se om det ændrer sig med tiden, og måske bruge et støtte bind, så den kunne hjælpe lidt.
Jeg har trænet i ca. 3 måneder, så stadig nyt for mig, ja.

Styrkeliste

jonask skrev:Mange tak for svarene! :)

Jeg kan ikke helt sige om det er mit albueled eller skulderled, men vil jeg prøve at ligge mærke til!

Og ja, for det meste med vægte.. Jeg vil tage dit svar til mig, og blive ved og se om det ændrer sig med tiden, og måske bruge et støtte bind, så den kunne hjælpe lidt.
Jeg har trænet i ca. 3 måneder, så stadig nyt for mig, ja.

Håndvægte kræver mere i forhold til balance, derfor kan det især være her din arm kollapser. Så bare fortsæt med din træning, så skal du nok se resultater :) Og ja, et støtte bind og wrist wraps eksempelvis kan være en god ide. Men du skal ikke bruge dem konsekvent, brug dem når du løfter tungest eller når du begynder at blive så træt, at du mener der er risiko for at din arm kollapser. Det er fint at bruge hjælpemidler, man skal bare ikke blive for afhængige af dem :) Held og lykke med den videre træning.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster