Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1649
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1646

Følg bodybuilding.dk på

Vente 1 time efter træning inden "shake"

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Kort og godt handler det ikke om den evindelige diskussion om window of opportunity.

Har læst nogen gange nu om forsøg der påstår, at hvis man indtager sin efter træningsshake/måltid en time efter tung træning, så vil kroppen øge vores naturlige væksthormon (GH) Og nedenstående vil være aktuelt.

•Forbedre insulin følsomhed
•Øger cellernes optag af protein
•Øger optagelse af næringsstoffer (kreatin, glukose m.fl.)
•Øget muskelvækst efter træning
•Bedre anabolsk respons fra måltidet efter træning
•Øget naturlig væksthormon (GH) med op til 2000%

Er der nogen videnskabelig belæg for det? Eller er det en and. Ville sætte stor pris på facts og ikke hvad man tror. Evt. link til noget.

På forhånd tak!

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Søgefunktion?

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Andy dufresne skrev:Kort og godt handler det ikke om den evindelige diskussion om window of opportunity.

Har læst nogen gange nu om forsøg der påstår, at hvis man indtager sin efter træningsshake/måltid en time efter tung træning, så vil kroppen øge vores naturlige væksthormon (GH) Og nedenstående vil være aktuelt.

•Forbedre insulin følsomhed
•Øger cellernes optag af protein
•Øger optagelse af næringsstoffer (kreatin, glukose m.fl.)
•Øget muskelvækst efter træning
•Bedre anabolsk respons fra måltidet efter træning
•Øget naturlig væksthormon (GH) med op til 2000%

Er der nogen videnskabelig belæg for det? Eller er det en and. Ville sætte stor pris på facts og ikke hvad man tror. Evt. link til noget.

På forhånd tak!

De daglige svingninger i niveaut af endogene hormoner har ingen bemærkværdig effekt på muskel vækst, man skal op på suprefysiologiske doser hvis der for alvor skal ske noget. Så selvom produktionen af naturlig GH stiger osv. sker der ikke en skid. Drik din shake eller spis et måltid så snart du har mulighed for det efter din træning og lad være med, at mere ud af hvad det egentligt er. Søg evt. efter Dr. Stu Phillips, han har lavet en masse forskning omkring protein indtag og post workout nutrition.

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 220.00

Vil du selv gå mere i dybden med det, iht. du spørger efter links, kan jeg anbefale bogen Textbook of Sports Medicine : Basic Science and Clinical Aspects of Sports Injury and Physical Activity, jeg bruger den stadig selv og den giver et godt indblik i tingene. Jeg mener ikke du behøves at være studerende for, at benytte dig af online læsning af denne :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 280.00

Taekwondo body skrev:Søgefunktion?
ja tak... Super.

AmillionWays skrev:Vil du selv gå mere i dybden med det, iht. du spørger efter links, kan jeg anbefale bogen Textbook of Sports Medicine : Basic Science and Clinical Aspects of Sports Injury and Physical Activity, jeg bruger den stadig selv og den giver et godt indblik i tingene. Jeg mener ikke du behøves at være studerende for, at benytte dig af online læsning af denne :)

Tak... Begavet voksen svar.Brugbart!

Andy dufresne skrev:
ja tak... Super.

Søgefunktionen er undervurderet, den er faktisk super god og dit spørgsmål er stillet utallige gange, og med mange gode svar, så kan ikke se noget galt i at nævne søgefunktion ?

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Andy dufresne skrev:
AmillionWays skrev:Vil du selv gå mere i dybden med det, iht. du spørger efter links, kan jeg anbefale bogen Textbook of Sports Medicine : Basic Science and Clinical Aspects of Sports Injury and Physical Activity, jeg bruger den stadig selv og den giver et godt indblik i tingene. Jeg mener ikke du behøves at være studerende for, at benytte dig af online læsning af denne :)

Lad være med at blive fornærmet fordi nogen henviser til at søge på et spørgsmål der er et af de mest stillede herinde.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Jeg vil mene at mange der er nye i træningsverdenen lægger alt for stor vægt på ting der har minimal betydning. Så længe du spiser hovedsagligt spsiser "unprocessed" fødevare og træner konsistent, så er der ingen ko på isen. Måltids timing, de værse amino syre supps etc har så lille en betydning at det næppe er værd at bruge penge på for den gennemsnitlige bruger.

Reputation point: 140

Dingo skrev:
Andy dufresne skrev:

Lad være med at blive fornærmet fordi nogen henviser til at søge på et spørgsmål der er et af de mest stillede herinde.

Det bliver jeg ikke. Det er jeg blevet for gammel til. På den anden side gør jeg ikke brug af en masse smileys. Har været forbi søge funktion omkring overnævnte. Og er helt med på div. råd omkring window of opportunity osv. Og det kan være en jungle at finde rundt i. Det var noget helt konkret jeg gik efter! Og syntes da også der kom et spændende bud længere oppe! Hvilket nu ligger til eftertiden for andre. Jeg er helt med på de gængse ting som folk videregiver herinde, eller læser i blade osv. Men ville have hardcore facts. Evt. forsøg på overnævnte. Men på forhånd. Tak til alle :dance: O:) :lol:

Mikael skrev:Jeg vil mene at mange der er nye i træningsverdenen lægger alt for stor vægt på ting der har minimal betydning. Så længe du spiser hovedsagligt spsiser "unprocessed" fødevare og træner konsistent, så er der ingen ko på isen. Måltids timing, de værse amino syre supps etc har så lille en betydning at det næppe er værd at bruge penge på for den gennemsnitlige bruger.

Enig! Er bruger selv en del IF. Træner på tom mave og går ikke op i at spise 6-8 gange om dagen.

Taekwondo body skrev:
Andy dufresne skrev:
ja tak... Super.

Søgefunktionen er undervurderet, den er faktisk super god og dit spørgsmål er stillet utallige gange, og med mange gode svar, så kan ikke se noget galt i at nævne søgefunktion ?

korrekt. Har brugt den i mange år! Er selv først for nylig blevet fast medlem herinde. Undskylder for overstående!!

Andy dufresne skrev:
Dingo skrev:
Andy dufresne skrev:

Det bliver jeg ikke. Det er jeg blevet for gammel til. På den anden side gør jeg ikke brug af en masse smileys. Har været forbi søge funktion omkring overnævnte. Og er helt med på div. råd omkring window of opportunity osv. Og det kan være en jungle at finde rundt i. Det var noget helt konkret jeg gik efter! Og syntes da også der kom et spændende bud længere oppe! Hvilket nu ligger til eftertiden for andre. Jeg er helt med på de gængse ting som folk videregiver herinde, eller læser i blade osv. Men ville have hardcore facts. Evt. forsøg på overnævnte. Men på forhånd. Tak til alle :dance: O:) :lol:

No harm done :)
Den bog jeg referer til, er også en af de tunge drenge, det vil være mere på sin plads, at jeg henviser til en anden som omhandler dit emne.

http://www.ideafit.com/fitness-library/nutrient-timing

Dette er en bog jeg selvfølgelig også har, selvom den er fra 2004 er den ganske fin, den er heller ikke så lang. Hvis du kigger på det link jeg har lagt ind og scroll'er ned til "Nutrient Timing Phase 2: Anabolic Phase" skulle jeg mene vi har med netop dit emne at gøre :)
En hurtig søgning på Google viser, at bogen kan hentes online, der har du, hvad jeg ville kalde, lidt lækkert godtnatlæsning :)
Brugeravatar

Styrkeliste

AmillionWays skrev:
Andy dufresne skrev:
Dingo skrev:
Andy dufresne skrev:

No harm done :)
Den bog jeg referer til, er også en af de tunge drenge, det vil være mere på sin plads, at jeg henviser til en anden som omhandler dit emne.

http://www.ideafit.com/fitness-library/nutrient-timing

Dette er en bog jeg selvfølgelig også har, selvom den er fra 2004 er den ganske fin, den er heller ikke så lang. Hvis du kigger på det link jeg har lagt ind og scroll'er ned til "Nutrient Timing Phase 2: Anabolic Phase" skulle jeg mene vi har med netop dit emne at gøre :)
En hurtig søgning på Google viser, at bogen kan hentes online, der har du, hvad jeg ville kalde, lidt lækkert godtnatlæsning :)

Det frækt det der... Super lækkert! Tak.

Ingen årsag :)
Brugeravatar

Styrkeliste