Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65715 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049579 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1323
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1320

Følg bodybuilding.dk på

Én dag tilbage!

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Hvad ville du gøre hvis du vidste at jorden ville gå ned imorgen?

Ville du tilbringe den sidste dag sammen med din familie, ville du hæve alle dine penge og tømme den lokale købmand for slik eller ville du tage ned i centeret og få det vildeste pump (og dø lykkelig)?
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 13339
Tilmeldt: 15. dec 2006, 20:23
Geografisk sted: København
 
Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Jeg ville gøre alt det jeg overvejer på en normal dag, men aldrig gør ..

Hvis jeg var i et forhold ville jeg tilbringe langt det meste af dagen med hende, bare os to ..

Hvis jeg var single ville jeg gøre alt det, man overvejer på en normal dag.. Det ville måske være at kysse hende, som jeg var vild med, eller som jeg bare synes så godt ud, da jeg så hende .. Hvis jeg fik lyst til at gå i Tivoli, så ville jeg tage derind, og prøve det jeg lige havde lyst til, og derefter gå igen, og videre til det næste jeg fik lyst til ..

Jeg ville i hvert fald ikke tilbringe noget af den dag i et gym..
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3103
Tilmeldt: 24. jun 2007, 20:37
Geografisk sted: Herlev
 
Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



http://www.boysfood.com :evil:

Umiddelbart ikke et spørgsmål jeg kan tage stilling til. En ting er hvad jeg kunne forestille mig at gøre - en anden ting ville nok være at jeg ville bruge det meste af dagen på at sidde apatisk og stirre ud i luften.
TIl daglig arbejder jeg med den Online spil branche. Har lavet alt alt for mange sider der fx minder om denne: Book of Ra .
Brugeravatar

 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 1755
Tilmeldt: 8. mar 2007, 18:42
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg tror først at jeg ville begynde at græde. :8

Resten ved jeg faktisk ikke.

Måske ville jeg få fat i mine venner og frtælle dem det, og så snakke godt igennem med dem, så man kunne fortælle dem hvor meget de betyder. Og bagefter familien som jeg ville bruge min sidste tid med.
Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 4. apr 2007, 12:39
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg tror jeg ville..
hæve lidt penge på min firma konto
løb ned og shop' den bil jeg altid havde tænkt på
vink' når jeg så min nabo, hallo
yup, bilen er ny og 24 tommer alu
Jeg ville ha' den pige jeg elsker ved min side
Køre ud mod vandet
Og ik ta' noget for givet
Jeg ville ringe til gamle venner og kærester
fortælle dem at de har gjort mig til den jeg er
kik mig i bakspejlet
og sig "hey det' godt nok"
sædet tilbage, vinduet ned og volumen op
When you´re as great as I am, it´s hard to be humble - Muhammad Ali
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1723
Tilmeldt: 8. maj 2005, 20:17
Geografisk sted: Århus N
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg ville, som alle andre, bliver fuldstændig panisk og græde mig selv i stykker. At man skulle være i stand til at foretage sig noget som helst fornøjeligt på sin dødsdag (især hvis den kommer pludseligt) er en illusion.

Havde jeg været i stand til at tænke rationelt, ville jeg stadig ikke vide hvad jeg skulle foretage mig. Alting bliver jo lige pludselig meningsløst. Måske ville det smarteste egentlig være at tage livet af sig selv og få det overstået.

Hvorfor spørger du?
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Karl Æg skrev:Jeg ville, som alle andre, bliver fuldstændig panisk og græde mig selv i stykker. At man skulle være i stand til at foretage sig noget som helst fornøjeligt på sin dødsdag (især hvis den kommer pludseligt) er en illusion.

Havde jeg været i stand til at tænke rationelt, ville jeg stadig ikke vide hvad jeg skulle foretage mig. Alting bliver jo lige pludselig meningsløst. Måske ville det smarteste egentlig være at tage livet af sig selv og få det overstået.

Hvorfor spørger du?


Hvorfor bliver tingene pludselig meningsløse ?
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3103
Tilmeldt: 24. jun 2007, 20:37
Geografisk sted: Herlev
 
Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg ville iføre mig min nye arsenal trøje
En dag uden træning, er en dag uden mening.

Interview med bodybuilding.dk viewtopic.php?p=658777#p658777
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 15825
Tilmeldt: 20. dec 2006, 21:24
Geografisk sted: Slagelse
 
Træner her: AK Atlas
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Ingen kostplan



Kæmperen skrev:Jeg ville iføre mig min nye arsenal trøje


Ak ja, så bliver det ikke mere sørgeligt :dance:

ATT: MC

Du har hørt for meget tude-tøse-pop!!! Tydeligvis har de to Værløse tenorer ramt dig - det er det der sker når man er for blød udvendig :laugh:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 384
Tilmeldt: 4. jun 2007, 22:48
 
Træner her: Farum Sol & Motion
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



KMA- skrev:
Kæmperen skrev:Jeg ville iføre mig min nye arsenal trøje


Ak ja, så bliver det ikke mere sørgeligt :dance:


Hov hov :D
En dag uden træning, er en dag uden mening.

Interview med bodybuilding.dk viewtopic.php?p=658777#p658777
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 15825
Tilmeldt: 20. dec 2006, 21:24
Geografisk sted: Slagelse
 
Træner her: AK Atlas
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Ingen kostplan



OK - jeg har aldrig nogen sinde prøvet MDMA. Og de siger at det først er bagefter det skidt. Så hvorfor ikke bare brænde ALLE serotonin/dopamin depoter af den sidste dag - hvis man alligevel dør dagen efter.
TIl daglig arbejder jeg med den Online spil branche. Har lavet alt alt for mange sider der fx minder om denne: Book of Ra .
Brugeravatar

 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 1755
Tilmeldt: 8. mar 2007, 18:42
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



KMA- skrev:
Kæmperen skrev:Jeg ville iføre mig min nye arsenal trøje


Ak ja, så bliver det ikke mere sørgeligt :dance:



Er du nu også HELT sikker på det?
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3103
Tilmeldt: 24. jun 2007, 20:37
Geografisk sted: Herlev
 
Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



the-QB skrev:Hvorfor bliver tingene pludselig meningsløse ?


Fordi man ved alle handlinger har en forventning om at kunne kigge tilbage på og se resultatet af dem, og når denne pludselig er væk er der ligesom ikke rigtig så meget grund til at gøre noget som helst. Døden gør at alting bliver ligegyldigt, fordi der ikke kommer noget efterspil. Ville du se en film hvis du alligevel ikke kunne huske hvad den handlede om når du var færdig med den?
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



the-QB skrev: Er du nu også HELT sikker på det?


Nu synes jeg du skal lade være med at komme her og køre tråden helt af sporet, IKKE !?

Kom ikke her med det pjat !
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 384
Tilmeldt: 4. jun 2007, 22:48
 
Træner her: Farum Sol & Motion
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Karl Æg skrev:
the-QB skrev:Hvorfor bliver tingene pludselig meningsløse ?

Ville du se en film hvis du alligevel ikke kunne huske hvad den handlede om når du var færdig med den?


Man kan jo også bare ændre dit eksempel !

Ville du drikke en kasse gyldne damer, hvis du ikke får tømmermændene eller konsekvenserne for hvordan du har skabt dig i din stjerne-brandert?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 384
Tilmeldt: 4. jun 2007, 22:48
 
Træner her: Farum Sol & Motion
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



KMA- skrev:Man kan jo også bare ændre dit eksempel !

Ville du drikke en kasse gyldne damer, hvis du ikke får tømmermændene eller konsekvenserne for hvordan du har skabt dig i din stjerne-brandert?


Hvor vil du hen? Synes du det er sjovt at have både fysiske og moralske tømmermænd? Hvis jeg kunne drikke uden at få det dårligt af det ville jeg da ikke kunne holde mig selv tilbage.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Karl Æg skrev:
the-QB skrev:Hvorfor bliver tingene pludselig meningsløse ?


Fordi man ved alle handlinger har en forventning om at kunne kigge tilbage på og se resultatet af dem, og når denne pludselig er væk er der ligesom ikke rigtig så meget grund til at gøre noget som helst. Døden gør at alting bliver ligegyldigt, fordi der ikke kommer noget efterspil. Ville du se en film hvis du alligevel ikke kunne huske hvad den handlede om når du var færdig med den?


Det var da et negativt syn på livet! Har du aldrig hørt om at leve livet... Hvorfor så ikke nyde den sidste dag og lave nogle af de ting man bliver glad af oo somma sætter pris på... Det er da INGEN grund til at ens sidste dag skal være nedern og kedelig!

Men kan så selvfølgelig sige om det er muligt at ha det sjovt hvis man ved man snart skal dø... Men hvorfor ikke prøve?
IN BODYBUILDING THE SIZE OF THE WEIGHTS YOU LIFT DOESN'T MATTER... BUT THE SIZE OF YOR BODY DOES!!!

>>>SE MINE PERSONBILLEDER HER<<<
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 17. aug 2007, 23:01
Geografisk sted: Herning
 
Træner her: Herning Styrke & Motionsklub
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



Karl Æg skrev:
the-QB skrev:Hvorfor bliver tingene pludselig meningsløse ?


Fordi man ved alle handlinger har en forventning om at kunne kigge tilbage på og se resultatet af dem, og når denne pludselig er væk er der ligesom ikke rigtig så meget grund til at gøre noget som helst. Døden gør at alting bliver ligegyldigt, fordi der ikke kommer noget efterspil. Ville du se en film hvis du alligevel ikke kunne huske hvad den handlede om når du var færdig med den?


Døden gør ikke tingene ligegyldigt, som jeg ser det. Den gør blot øjeblikkene mere værd.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3103
Tilmeldt: 24. jun 2007, 20:37
Geografisk sted: Herlev
 
Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



KMA- skrev:
the-QB skrev: Er du nu også HELT sikker på det?


Nu synes jeg du skal lade være med at komme her og køre tråden helt af sporet, IKKE !?

Kom ikke her med det pjat !


jeg gjorde ikke andet, end at spørge om du var sikker .. Men det var du så tydeligvis ikke, kan jeg se på dit svar . :lol:
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3103
Tilmeldt: 24. jun 2007, 20:37
Geografisk sted: Herlev
 
Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



EL ULTIMO skrev:Det var da et negativt syn på livet! Har du aldrig hørt om at leve livet... Hvorfor så ikke nyde den sidste dag og lave nogle af de ting man bliver glad af oo somma sætter pris på... Det er da INGEN grund til at ens sidste dag skal være nedern og kedelig!

Men kan så selvfølgelig sige om det er muligt at ha det sjovt hvis man ved man snart skal dø... Men hvorfor ikke prøve?


Jeg er skam ikke negativ, men realist. Face it, der er jo ikke noget formål med at leve hvis man ikke kan høste frugten af det man oplever og foretager sig gennem minder m.m. Du kan selvfølgelig have det nok så sjovt på din dødsdag, men hvis du ikke har muligheden for at reflektere over og tænke tilbage på det efterfølgende, er det jo helt ærligt spild af tid. Hvorfor prøve? Hvad er formålet? Hvad får du ud af at have det sjovt, hvis du ikke efterfølgende er der til at vide at du har haft det sjovt?

Hvis ikke man bliver totalt panisk og skræmt til ukendelighed af at få at vide at verden går under i morgen, er man enten sindssyg eller dybt religiøs.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



the-QB skrev:Døden gør ikke tingene ligegyldigt, som jeg ser det. Den gør blot øjeblikkene mere værd.


Og det er jeg som sådan enig i. Problemet er bare, som jeg vist også har været inde på, at vi ikke snakker døden i den sædvanlige uberegnelige størrelse, som kan indtræffe når som helst, men en konkret viden om, at man har mindre end 1 døgn at leve i. I det tilfælde bliver man jo stillet over for det problem, at ligegyldigt hvad man herefter foretager sig, vil man ikke have nogen mulighed for at reflektere over det, hvorfor det er fuldstændig irrelevant hvad man foretager sig. Livet er en proces, og det øjeblik den proces afbrydes bliver alting, inklusive ens eget liv (fra ens eget synspunkt vel at mærke) faktisk ligegyldigt, fordi der ikke er noget efterspil.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvorfor blive skræmt til ukendelighed, hvis man alligevel ikke har indflydelse på det?

Og med chance for at kunne lyde "sukkersød", så kan der da sagtens være et formål med at leve, selv om man ikke kan høste frugten af sine gerninger. Det du gør idag, kan have effekt på en masse andres liv, så du påvirker jo ikke kun dig selv, men også en masse andre, hvad enten det er en "god" eller "dårlig" gerning..
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3103
Tilmeldt: 24. jun 2007, 20:37
Geografisk sted: Herlev
 
Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



the-QB skrev:Hvorfor blive skræmt til ukendelighed, hvis man alligevel ikke har indflydelse på det?

Og med chance for at kunne lyde "sukkersød", så kan der da sagtens være et formål med at leve, selv om man ikke kan høste frugten af sine gerninger. Det du gør idag, kan have effekt på en masse andres liv, så du påvirker jo ikke kun dig selv, men også en masse andre, hvad enten det er en "god" eller "dårlig" gerning..


At blive skræmt er jo ikke et valg. Det er en psykisk reaktion på det mest skræmmende i hele verden: at blive konfronteret med, at ens liv skal slutte.

Mht. resten af dit indlæg, har jeg faktisk svaret på det i mit foregående indlæg, men skal jeg uddybe noget, må du endelig sige til.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Karl æg -> Som darwinist vil jeg på mit dødsleje altid kunne se en mening med livet, såfremt mit afkom kan leve videre med mulighed for forplantning. Tror det er Erik H. Erikson der har udformet en teori om de 8 livsstadier - og også han er enig i at afkom som følge af ens liv - er vigtigt for at man kan føle glæde på det sidste livsstadie før døden: Alderdommen.

Skulle HELE jorden gå under i morgen og man hverken kunne grave sig ned eller flyve væk - så tror jeg at al rationalitet ville ophøre. Nogle ville optræde maniske, andre apatiske og endnu andre ville optræde hysteriske. Mennesket som dyr (og som alle andre dyr) er ikke designet til hverken at forstå eller acceptere døden - kun gøre ALT hvad der er muligt for at undgå den - Netop det faktum har været med til at sikre at vi er her i dag. Endvidere denne ekstreme drift efter opretholdelse af ens Egen genpulje der kan få folk til at ofre sig for deres egen børn - men sjældent andres.
TIl daglig arbejder jeg med den Online spil branche. Har lavet alt alt for mange sider der fx minder om denne: Book of Ra .
Brugeravatar

 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 1755
Tilmeldt: 8. mar 2007, 18:42
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Karl Æg skrev:
KMA- skrev:Man kan jo også bare ændre dit eksempel !

Ville du drikke en kasse gyldne damer, hvis du ikke får tømmermændene eller konsekvenserne for hvordan du har skabt dig i din stjerne-brandert?


Hvor vil du hen? Synes du det er sjovt at have både fysiske og moralske tømmermænd? Hvis jeg kunne drikke uden at få det dårligt af det ville jeg da ikke kunne holde mig selv tilbage.


Det var for at skabe et mere nuanceret billed end det du fremstilte! Du nævnte at alt bliver ligegyldigt, og så dit eksempel med at man ikke ville se en film, hvis man ikke kunne huske hvad den handlede om, når den var slut.

IMO så du for sort/hvidt på tingene, og kom så med et eksempel, som sagtens kunne drejes over til netop at modvise din tese !
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 384
Tilmeldt: 4. jun 2007, 22:48
 
Træner her: Farum Sol & Motion
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Karl Æg skrev:Jeg ville, som alle andre, bliver fuldstændig panisk og græde mig selv i stykker. At man skulle være i stand til at foretage sig noget som helst fornøjeligt på sin dødsdag (især hvis den kommer pludseligt) er en illusion.

Havde jeg været i stand til at tænke rationelt, ville jeg stadig ikke vide hvad jeg skulle foretage mig. Alting bliver jo lige pludselig meningsløst. Måske ville det smarteste egentlig være at tage livet af sig selv og få det overstået.

Hvorfor spørger du?


Jeg spørger fordi jeg synes det kunne være sjovt at høre hvordan andre tror de ville reagere :) Selvom det er et ret hypotetisk spørgsmål.
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 13339
Tilmeldt: 15. dec 2006, 20:23
Geografisk sted: København
 
Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Jeg ville ringe til de venner der træner og aftale at mødes med dem i hulen til en times træning og snak, og så ellers tilbringe tiden mad familie og venner.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 20. jun 2007, 17:42
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: Langelands Body & Motionsklub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Karl Æg skrev:
EL ULTIMO skrev:Det var da et negativt syn på livet! Har du aldrig hørt om at leve livet... Hvorfor så ikke nyde den sidste dag og lave nogle af de ting man bliver glad af oo somma sætter pris på... Det er da INGEN grund til at ens sidste dag skal være nedern og kedelig!

Men kan så selvfølgelig sige om det er muligt at ha det sjovt hvis man ved man snart skal dø... Men hvorfor ikke prøve?


Jeg er skam ikke negativ, men realist. Face it, der er jo ikke noget formål med at leve hvis man ikke kan høste frugten af det man oplever og foretager sig gennem minder m.m. Du kan selvfølgelig have det nok så sjovt på din dødsdag, men hvis du ikke har muligheden for at reflektere over og tænke tilbage på det efterfølgende, er det jo helt ærligt spild af tid. Hvorfor prøve? Hvad er formålet? Hvad får du ud af at have det sjovt, hvis du ikke efterfølgende er der til at vide at du har haft det sjovt?

Hvis ikke man bliver totalt panisk og skræmt til ukendelighed af at få at vide at verden går under i morgen, er man enten sindssyg eller dybt religiøs.


For at være helt ærlig sys jeg sgu det er en plat holdning til tingene...

Det ville jo være det samme som hvis jeg siger: Jeg fatter ik du gider leve livet for når du er død kan du jo ik huske du har levet det!
IN BODYBUILDING THE SIZE OF THE WEIGHTS YOU LIFT DOESN'T MATTER... BUT THE SIZE OF YOR BODY DOES!!!

>>>SE MINE PERSONBILLEDER HER<<<
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 17. aug 2007, 23:01
Geografisk sted: Herning
 
Træner her: Herning Styrke & Motionsklub
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



KMA- skrev:Det var for at skabe et mere nuanceret billed end det du fremstilte! Du nævnte at alt bliver ligegyldigt, og så dit eksempel med at man ikke ville se en film, hvis man ikke kunne huske hvad den handlede om, når den var slut.

IMO så du for sort/hvidt på tingene, og kom så med et eksempel, som sagtens kunne drejes over til netop at modvise din tese !


Det svarer ikke på mit spørgsmål. Du redegør jo bare for det jeg skrev tidligere. Forklar mig venligst hvordan dit eksempel modviser noget jeg har skrevet, for jeg kan virkelig ikke se det.

EL ULTIMO skrev:For at være helt ærlig sys jeg sgu det er en plat holdning til tingene...

Det ville jo være det samme som hvis jeg siger: Jeg fatter ik du gider leve livet for når du er død kan du jo ik huske du har levet det


Du er selvfølgelig velkommen til at kritisere min holdning, jeg forstår bare ikke, hvorfor den er plat, hvilket du gerne må uddbybe. Jeg ser intet plat i, at jeg ikke kan se et formål med at have det sjovt, hvis man dør umiddelbart efter.

Nej det er ikke helt det samme, men du er derhennead. Jeg har på intet tidspunkt sagt at livet er formåls- og meningsløst. Dit liv og dine valg og handlinger påvirker enormt mange mennesker, og det er både et privilegie og et ansvar som man ikke kan tage let på. Af samme årsag mener jeg også, at et evt. formål med livet (andet end den klassiske evolutionære ide om reproduktion, der reelt ikke har noget formål i sig selv) bl.a. må være at se sit liv implementeret i andre og at have en positiv effekt på verden omkring en.

Folmand skrev:Karl æg -> Som darwinist vil jeg på mit dødsleje altid kunne se en mening med livet, såfremt mit afkom kan leve videre med mulighed for forplantning. Tror det er Erik H. Erikson der har udformet en teori om de 8 livsstadier - og også han er enig i at afkom som følge af ens liv - er vigtigt for at man kan føle glæde på det sidste livsstadie før døden: Alderdommen.


Rigtig godt skrevet, og det er netop essensen af det jeg også selv mener er det relevante i denne diskussion, nemlig at det eneste i livet der kan tænkes at have et formål er at se sit implementeret i andre. Hvis man så konfronteres med, at alt liv - inklusive ens eget - vil ophøre, bliver alting ligegyldigt, fordi man mister muligheden for at implementere sig i andre. Derfor bliver morskab, latter, gråd m.m. trivielt, fordi man får vished om, at der ikke er noget efterspil af nogen art.

Dermed sagt, siger jeg ikke at reproduktion (ikke kun genetisk men også socialt) nødvendigvis har et formål, men som sagt, hvis livet har et formål må det være det.

Apropros, så fik den her diskussion mig til at fundere lidt over begrebet Carpe Diem og hvor stort et selvbedrag det egentlig er. Ideen om at leve hver dag som var det den sidste er, som jeg ser det, et flygtigt og mislykket forsøg på at give mening til en eksistens, som i grunden har meget lidt formål i sig selv.

Afslutningsvis vil jeg gerne understrege, at jeg på ingen måde er pessimist i den forstand, at jeg sagtens kan have det sjovt. Jeg er bare afklaret mht. at de ting jeg gør for at underholde mig selv ikke har nogle langsigtede formål.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MC skrev:Hvad ville du gøre hvis du vidste at jorden ville gå ned imorgen?

Ville du tilbringe den sidste dag sammen med din familie, ville du hæve alle dine penge og tømme den lokale købmand for slik eller ville du tage ned i centeret og få det vildeste pump (og dø lykkelig)?
Jeg tror jeg vil følge det råd, der er rigtig meget oppe i tiden:
  • Leve i nuet og ikke bekymre mig om fremtiden, eller ærgre mig over fortiden. :)
  • Være åben over for de positive energier fra resten af universet,
    hvoraf jorden kun er en meget lille del.
  • Og det hele foregår selvfølgelig sammen med min kone, mine nærmeste venner og nærmeste familie. :)

Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 3280
Tilmeldt: 25. dec 2006, 23:28
Geografisk sted: Ugelbølle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (25)
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 250 gæster