Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65715 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049579 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1353
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1352

Følg bodybuilding.dk på

Kreatin..

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





hej jeg er en dreng på 16 år og overvejer at tage kreatin men nogle a mine venner siger man bliver fed af det kan man få nogle former hvor man ikke bliver fed af at indtage det?.. 8)
Thomas Majlund.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. jan 2005, 19:17
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du bliver ikke fed af kreatin. Du kan risikere at holde noget vand sub-kutant (under huden), så man SER lidt chunky ud, men det er ikke fedt og forsvinder hurtigt igen.

Kreatin mono (mest udbredte form for kreatin) gør, at man optager vand i musklerne, men som sagt også lidt sub-kutant. Andre former for kreatin (CEE, CME) mindsker den sub-kutane optagelse.....men dem kan man ikke rigtig få i DK (endnu), medmindre man køber dem i kreatin-mix (V12 fx.)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 23. jan 2005, 20:33
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



http://www.bodyman.dk hvilken kreatin skal jeg købe så?..
Thomas Majlund.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. jan 2005, 19:17
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du skal helt klart have den her:

http://www.bodyman.dk/shop/default.asp? ... ductid=288



Husk på at holde en pause på 1 måned efter 1½-2 måneder, da din krop har vænnet sig til at få kreatin og det derfor ikke længere har en virkning på dig.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3058
Tilmeldt: 25. okt 2004, 21:24
Geografisk sted: Fredericia
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



hvad mener du med det pause?..
jeg skal have noget kreatin der ikke har nogle bivirkninger.. ?..
Thomas Majlund.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. jan 2005, 19:17
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er nødvendigt at køre cyklus på kreatin for at få det maksimale ud af det. 8 uger på, 4 uger af er en måde at gøre det på. Det er ikke fordi der er nogen bivirkninger, det er fordi kroppen vænner sig til at få det og derfor ikke udnytter kreatinen optimalt.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 23. jan 2005, 20:33
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kharnal, hvad mener du med at udnytte optimalt? Når man bliver ved med at tilføre holder man sig på et kunstigt højt niveau, hvilket ingen endnu har kunnet finde et ordentligt bevis på skulle være skadeligt, men der er spekulationer på hvorvidt kroppen nedregulerer egenproduktionen efter langs tid brug. Men det er som sagt spekulationer.
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



så det vil sige jeg sagtens kan tage det..?
Thomas Majlund.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. jan 2005, 19:17
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Majlund skrev:så det vil sige jeg sagtens kan tage det..?


Ja sagtens. Bare du sørger for at drikke ekstra vand gennem hele dagen. At drikke 2 liter på 10 minutter redder dig ikke fra at drikke resten af dagen.

Og som sagt så tag kreatin i enten 8 eller 12 uger og tag en pause på 4 uger. Det er fordi du vænner dig til kreatinen og får ikke noget ud af den, så du må vænne kroppen til ikke at få så meget.

Mit råd er, at du enten køber bodylab eller promax.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3058
Tilmeldt: 25. okt 2004, 21:24
Geografisk sted: Fredericia
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kroppen nedregulerer sin egen produktion af kreatin, men den kommer hurtigt igen, så det er ikke det, der er problemet.

Hvorfor skulle man så cykle kreatin? Mit gæt er, at man derved er i stand til få en højere saturation i musklerne end ved at blive på kreatinen. Eksempel: Efter at have været på kreatin i 8 uger, er ens kreatin-indhold i musklen X. Man cykler af og på igen efter 4 uger. Efter loading er ens niveau på X+2 og ryger langsomt ned til X igen i løbet af de næste 4 uger. Mit gæt er, at gennemsnittet af X over perioden ville være højere ved at cykle, end ved konstant at være på.

Som sagt, spekulationer. Der er også nogen der siger, at det ikke er nødvendigt at cykle, men bare at loade hver 8. uge.

Noget helt andet (har det fra AST) er at køre mikro cycles; 3 dage på, 3 dage af, 5x5 gram om dagen når man er på. På off-dagene når man at upregulere kreatin-receptorerne på celle-membranerne, mens ens muskel kreatin indhold ikke når at falde væsentligt. Det er noget, jeg har tænkt mig at prøve på min næste MAX-OT cyklus.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 23. jan 2005, 20:33
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så vidt jeg ved, gør indtagelse af kreatin ens egenproduktion langt større.

Jeg kan ikke se nogen sammenhæng i dit indlæg :?:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3058
Tilmeldt: 25. okt 2004, 21:24
Geografisk sted: Fredericia
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kroppen nedregulerer sin egen produktion af kreatin, men den kommer hurtigt igen, så det er ikke det, der er problemet.
Sig hvem dog? Desuden kommer det meste jo fra kosten, så egenproduktionen er ikke så væsentlig.

Aha, men ved den cykling vil man samtidigt være svagere på sine "off"-perioder, og måske er man bedre tjent ved at være på hele tiden?

Noget helt andet (har det fra AST) er at køre mikro cycles; 3 dage på, 3 dage af, 5x5 gram om dagen når man er på. På off-dagene når man at upregulere kreatin-receptorerne på celle-membranerne, mens ens muskel kreatin indhold ikke når at falde væsentligt. Det er noget, jeg har tænkt mig at prøve på min næste MAX-OT cyklus.
Såvidt jeg ved fra min begrænsede biokemiske viden, er der ikke noget der hedder kreatinreceptorer, kreationfosfaten skal KUN levere en fosfatgruppe til ADP ved arbejde.
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



Som sagt før, jeg er ikke bio-kemiker, så jeg ved ikke præcis hvordan kreatin bliver optaget. Man er nok svagere i sin off-periode, men bliver så det stærkere i sin nye on-periode....måske.

Mht. 3/3 cyklus er AST´s chief scintist, der har skrevet en artikel om at cykle kreatin på den måde. Andre artikler han har skrevet har været rigtig gode (han har bla. skrevet nogle gode artikler om insulin management for natural athletes), så jeg tror da han har fat i noget her. Under alle omstændigheder har jeg tænkt mig at prøve det.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 23. jan 2005, 20:33
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Alt det der med cycle sin kreatin, tror jeg ike på før jeg får nogle henvisninger til artikler....
Der er så mange tvivlsspørgsmål ved kreatin... Nogle mener ikke det hjælper at tilføre kreatin, da kroppen får rigeligt gennem to bøffer dagligt og andre at det er en ekstrem hjælp... Men gutter, artikler, seriøse vel at mærke, så vi kan få det sat på plads.
Desuden vil jeg give smeden ret i at kreatin jo primært indgår i den endoterme proces fra ADP til ATP, da kreatinen indeholder en phosphat-gruppe.
Men kunne blive en spændende tråd det her...
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kreatin er relativt ufarligt selv i store doser. Kreatin har været på markedet i en del år nu og man har endnu ikke sikkert konstateret bivirkninger. Det anbefales at holde en pause efter 3 måneders forbrug, idet kroppen vænner sig til kreatinet, hvorved virkningen aftager.


Kreatin på lang sigt ved man ikke noget om endnu. Men i de doser der virker, nemlig 2g dagligt i 3 måneder og derefter en måneds pause før påbegyndelse igen, har man ikke set bivirkninger bortset fra væske i kroppen. Det hjælper ikke at tage mere kreatin end de anbefalede doser. Kroppens egenproduktion forsvinder formentligt i den pågældende periode, men vender tilbage under pausen.



citat Rasmus Damsgård......



godt og ud fra det han skriver der, må vi bestemt gå ud fra at kreatin er uskadligt, og den eneste grund til at ikke blive ved med at bruger kreatin, er at kroppen vender sig til det.
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3743
Tilmeldt: 20. nov 2004, 18:49
Geografisk sted: Sønderborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 120.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvad vil du med artikler? Det kan jo ligeså godt være en eller anden der finder på det og påstår at have en doktorgrad.

Problemet med sådan en ting som at påstå at man bare kan æde bøffer er, som ofte med logisk tænkning i naturvidenskab, er at det lyder rimeligt, men ikke passer på grund af forskellige forhold. F.eks. går det i stykker ved opvarmning, dyret har måske lige arbejdet, osv.

Desuden vil jeg give smeden ret i at kreatin jo primært indgår i den endoterme proces fra ADP til ATP, da kreatinen indeholder en phosphat-gruppe.

Flueknepperi: kreatin indeholder ikke en phosfatgruppe, kreatinphosfat gør :D

Jeg ved ikke hvad i mener med at kroppen skulle vende sig til det? Der er jo som sagt et dagligt indtag uanset hvad, og kroppen skal jo bruge det og tager gladeligt imod så længe det kommer.
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



Til Kåre eller en anden der har en Bodyman doktorgrad:

Hvorfor står der KOPI sammen med vnr. på det nye kreatin i fået hjem:

Der står (KOPI) CREATINE MONOHYDRATE 1000g (Det fra MM Sports nutrition).

Er det et udtryk for at det er en kopi vare og hvad betyder dette evt. for kvaliteten !

PS. Fuck hvor er det forøvrigt pisse billigt, kan huske dengang 50g gram kostede noget i nærheden af 400 kr !

PSS. Super service & levering i forøvrigt har der i biksen - Sjældent man ser en internet butik der fungere så godt. Kigger forbi en dag jeg kommer i nærheden af Aalborg !
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9283
Tilmeldt: 3. jan 2005, 13:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nu synes jeg smeden knepper lige lovlig mange fluer, og jeg kan ikke lide hvad jeg ser :D
HMm... Okay citat Marle smider på bordet... Måske man skulle tage en break fra kreatin... Har været on siden efterårsferien!! MEn altså, jeg mener bare at have set et utal af forskellige meninger om kreatin!!
Men kan være jeg vender tilbage med noget, lige pt. er jeg sgu bagstiv
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hov forresten er eksemplet med bøffet et eller andet sted irrelevant, for du får vel også kreatin gennem andre ikke animalske produkter....
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg horer løs :D

Jeg ved godt det er en generel anbefaling og jeg kan også godt se rationalet bag det, men jeg ville egentligt godt se et tydeligt bevis.

Jo, alle celler kører vel på kreatin/ATP cyklussen, men planter bevæger sig jo ikke særligt meget, så det er begrænset hvor meget der er i dem. Og de bliver jo også kogt engang imellem.
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



Hmm... Ja,okay.. Men det med planter var vist noget jeg har fået fra min fysioterapeut, der er vegetar! Mener ghså at have læst at f.eks. asparges skulle indeholde en , for planter, rimelig stor mængde kreatin.

Og kan egentlig godt se problemstilling med hensyn til, at det bliver varmet op... Det tænkte jeg ikke lige over! For har da før læst at kreatin bliver ødelagt ved opvamning... DOOOH!!
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



hehe den kan jo smutte for selv den bedste...
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3743
Tilmeldt: 20. nov 2004, 18:49
Geografisk sted: Sønderborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 120.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jbh0007 skrev:Til Kåre eller en anden der har en Bodyman doktorgrad:

Hvorfor står der KOPI sammen med vnr. på det nye kreatin i fået hjem:

Der står (KOPI) CREATINE MONOHYDRATE 1000g (Det fra MM Sports nutrition).

Er det et udtryk for at det er en kopi vare og hvad betyder dette evt. for kvaliteten !

PS. Fuck hvor er det forøvrigt pisse billigt, kan huske dengang 50g gram kostede noget i nærheden af 400 kr !

PSS. Super service & levering i forøvrigt har der i biksen - Sjældent man ser en internet butik der fungere så godt. Kigger forbi en dag jeg kommer i nærheden af Aalborg !


mange tak :)

Godt du spørger. Grunden er at vi kopierer vores sytemoplysninger på de enkelte varenumre så vi kan bruge dem flere steder i vores system. Så der er ikke tale om en kopi-produkt :D Det har bare et uheldig aspekt i og med at der kommer til at stå på kopi ud for varenummeret på ordrebekræftigelse, hvilket i en kundes opfattelse vil være en form for kopivare - heldigvis er det et fåtal af vores varer hvor det optræder, og for eftertiden tager vi højde for at få slettet "kopi" på ordre-bekræftigelsen. :D

doktorgrad hehe
Brugeravatar

Administrator
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1477
Tilmeldt: 7. jul 2004, 00:07
Geografisk sted: aalborg
 
Træner her: Fitness World Aalborg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan



Takker for svar ! :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9283
Tilmeldt: 3. jan 2005, 13:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster