Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65718 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1468
Medlemmer: 3
Skjulte: 1
Gæster: 1464

Følg bodybuilding.dk på

Protein pulver, kreatin, tilskud??

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hej.

Jeg er en frisk ung fyr på 20 år. Jeg har et aktivt arbejde, så bevæger mig hele dagen.
Da jeg var 17 år toppede min vægt på 100 kg, er 184 høj. Så min bmi var på den dårlig side af 25.
Jeg besluttede så at sætte en stopper for det og lod hver med at spise så ofte og meget.
Vægten røg ned på 85 på et år uden at lave noget videre. Nu er den konstant på 79 kg +-.

Jeg styrketræner 4-5 gange om ugen og planlægger at lave mig en kostplan der starte fra sommeren af.
Jeg kunne så godt tænke mig at vide, hvad jeg kan tilføje min diæt af kreatin, protein, tilskud, diverse shakes osv osv. Ved godt det ikke er en mirakel kur og det ikke gør mig stor og stærk på den halve tid.
Men har rimlig styr på mit program, de fleste pop maskiner er droppet og skiftet ud med frie vægte.
Og indtaget af mad er os blevet helt fornuftigt, så nu vil jeg gerne have styr på det sidste for at få det hele ud af min træning.

Håber i forstår mit spørgsmål, ellers så må i spørge lidt ind (:

Mvh. Daniel
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. maj 2011, 20:55
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bump (:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. maj 2011, 20:55
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



tilføj protein pulver hvis du når du har beregnet dit ligevægtindsag, og har prøvet at enten ligge under eller over det, finder ud af at du via din normalle kost simpelthen ikke kan få nok proteiner ned, så kan du begynde at tage protein pulver,

tag kreatin hvis du føler at du godt kunne tænke dig de virkninger det giver på nogle som du har læst om via. http://lmgtfy.com/?q=hva+g%C3%B8r+kreatin
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.


Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 30. jun 2008, 13:07
Geografisk sted: Sydsjælland
 
Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



5 gram kreatin om dagen er billigt og kan godt føje lidt til resultaterne. Proteinpulver er et fint supplement, men skal også ses som netop et supplement til kosten - brug det kun i det omfang, du ser det som en hjælp. Prøv at ramme 2 gram protein pr. kg kropsvægt om dagen eller mere; så er du godt dækket ind. Endelig kan du overveje at supplere med nogle sunde fedtsyrer (omega 3, høj indhold af DHA / EPA), hvis du ikke spiser så meget fed fisk.

Det er ze basicz
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2648
Tilmeldt: 21. dec 2007, 18:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg er heldigvis i den heldige situation at jeg for mere fisk end de fleste. For det meste hver eneste dag, så på den konto er jeg godt dækket ind.

Jeg vil gerne lige have styr på hvorfor jeg tager kreatin, jeg føler mig lidt som en tosse hvis jeg propper noget i mig, uden at vide hvad det gør og hvorfor, så ret mig lige hvis jeg er forkert på den :

Kreatin findes naturligt i kroppen og nogen har mere end andre og for nogen virker det ikke.
Det hjælper mig til at blive hurtigere klar efter et sæt, da musklerne har mere at tage af.
Lyder det helt dumt?

Kan du anbefale nogen speciele produkter?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. maj 2011, 20:55
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



HvidtfeldtD skrev:Kan du anbefale nogen speciele produkter?


Ganske klassisk kreatin monohydrat :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar
 
Reputation point: 135
 
Indlæg: 8205
Tilmeldt: 13. nov 2007, 19:53
Geografisk sted: Århus C
 
Træner her: Ultimate Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Super, det gav hurtigt et resultat på Bodylab.
Prøve sku at bestille et par spande og ser om det virker.

Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men jeg er vel os lidt berettiget til det når jeg er ny? :´)

Jeg kan se 3 forskellige slags protein pulvere, Soja, whey og kasein. Uden at vide det er kasein jeg skal vælge? Skal på ingen måde tage på af det og det er vel det man gør af Whey?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. maj 2011, 20:55
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



HvidtfeldtD skrev:Super, det gav hurtigt et resultat på Bodylab.
Prøve sku at bestille et par spande og ser om det virker.

Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men jeg er vel os lidt berettiget til det når jeg er ny? :´)

Jeg kan se 3 forskellige slags protein pulvere, Soja, whey og kasein. Uden at vide det er kasein jeg skal vælge? Skal på ingen måde tage på af det og det er vel det man gør af Whey?

Man tager på ved at spise flere kalorier, end man forbrænder.

Køn whey-protein :-) 80 %-varianten er fin (http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-whey-80-178p.html)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2648
Tilmeldt: 21. dec 2007, 18:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg synes du skal bruge lidt tid på at læse, hvad proteinpulver er, hvad forskellen på whey, soya og kassein er, og så sætte dig ind i om du overhovedet har brug for det, inden du smider en masse penge efter det.

blandt andet her.

artikler/kost-kosttilskud/

Du kan også inde på bodylabs hjemmeside finde artikler omkring det, og også mange andre steder på nettet. Men lad være med at smide penge efter noget du ikke har undersøgt hvad er.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2201
Tilmeldt: 1. jun 2009, 10:52
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Der kan man bare se, godt jeg ikke sjusede mig frem og bestilte min første tanke.

Protein og kreatin er samme dunk før eller efter træning?

Lige et sidste og ret vigtigt spørgsmål, hvilken smag er bedst? :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. maj 2011, 20:55
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Rasmuskrogh skrev:Jeg synes du skal bruge lidt tid på at læse, hvad proteinpulver er, hvad forskellen på whey, soya og kassein er, og så sætte dig ind i om du overhovedet har brug for det, inden du smider en masse penge efter det.

blandt andet her.

artikler/kost-kosttilskud/

Du kan også inde på bodylabs hjemmeside finde artikler omkring det, og også mange andre steder på nettet. Men lad være med at smide penge efter noget du ikke har undersøgt hvad er.


Lige præcis os det jeg er ude efter. Vil gerne tage noget jeg ved hvorfor jeg tager og hvad det gør, i stedet for at gå og være en fandens karl, med en shaker fuldt med alverdens tilskud og pulver.

Jeg har læst relativ mange af de artikler og ville gerne lige lidt feedback for at høre om jeg havde forstået det ordenligt (:

Men jeg må indrømme det er lidt af en jungle lige nu.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. maj 2011, 20:55
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



HvidtfeldtD skrev:Protein og kreatin er samme dunk før eller efter træning?


Jeg er ikke helt med hvad du mener her - spørger du om proteinpulver og kreatin bør indtages sammen lige inden eller efter træning? I så fald ville begge være fine tidspunkter at gøre det på, men det er ikke noget du skal hænge dig for meget i. Tag kreatinen når det passer dig. Proteinpulveret styrer du jo selv afhængig af resten af din kost, det er trods alt bare protein.

HvidtfeldtD skrev:Lige et sidste og ret vigtigt spørgsmål, hvilken smag er bedst? :D


Det er jo smag og behag, men personligt er jeg en chocaholic :hihi:
Eat clen, tren hard
Brugeravatar
 
Reputation point: 135
 
Indlæg: 8205
Tilmeldt: 13. nov 2007, 19:53
Geografisk sted: Århus C
 
Træner her: Ultimate Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



HvidtfeldtD skrev:
Rasmuskrogh skrev:Jeg synes du skal bruge lidt tid på at læse, hvad proteinpulver er, hvad forskellen på whey, soya og kassein er, og så sætte dig ind i om du overhovedet har brug for det, inden du smider en masse penge efter det.

blandt andet her.

artikler/kost-kosttilskud/

Du kan også inde på bodylabs hjemmeside finde artikler omkring det, og også mange andre steder på nettet. Men lad være med at smide penge efter noget du ikke har undersøgt hvad er.


Lige præcis os det jeg er ude efter. Vil gerne tage noget jeg ved hvorfor jeg tager og hvad det gør, i stedet for at gå og være en fandens karl, med en shaker fuldt med alverdens tilskud og pulver.

Jeg har læst relativ mange af de artikler og ville gerne lige lidt feedback for at høre om jeg havde forstået det ordenligt (:

Men jeg må indrømme det er lidt af en jungle lige nu.

Start fra bunden. Start med at læse basis ting om kost fx " point of opportunities" bulk/cut osv.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 3239
Tilmeldt: 10. nov 2010, 08:09
Geografisk sted: Virum
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



HvidtfeldtD skrev:
Rasmuskrogh skrev:Jeg synes du skal bruge lidt tid på at læse, hvad proteinpulver er, hvad forskellen på whey, soya og kassein er, og så sætte dig ind i om du overhovedet har brug for det, inden du smider en masse penge efter det.

blandt andet her.

http://www.bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/

Du kan også inde på bodylabs hjemmeside finde artikler omkring det, og også mange andre steder på nettet. Men lad være med at smide penge efter noget du ikke har undersøgt hvad er.


Lige præcis os det jeg er ude efter. Vil gerne tage noget jeg ved hvorfor jeg tager og hvad det gør, i stedet for at gå og være en fandens karl, med en shaker fuldt med alverdens tilskud og pulver.

Jeg har læst relativ mange af de artikler og ville gerne lige lidt feedback for at høre om jeg havde forstået det ordenligt (:

Men jeg må indrømme det er lidt af en jungle lige nu.

Edit: Flamingo var hurtigere :]

Hvis du skal have det lidt simpelt, står det i min første post: Tag 5 gram kreatin om dagen hver dag, når det passer dig, evt. sammen med en proteinshake efter endt træningspas. Få 2 gram protein eller mere ind om dagen. Hvis du føler, en shake eller to med valleprotein kan hjælpe dig til at nå det mål, så få fat i det. Hvis ikke, så lad være.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2648
Tilmeldt: 21. dec 2007, 18:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg vil læse lidt mere og prøve mig lidt frem og få min egen erfaring med det.
Der er nok ikke nogen rette snor der kan fortælle mig hvad og hvor meget jeg skal tage, da vi alle samme er forskellige og har behov for noget forskelligt.

Edit : Jeg kan ikke finde "point of opportunities" kan du smide et link?
Sidst rettet af HvidtfeldtD 25. maj 2011, 21:08, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. maj 2011, 20:55
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



HvidtfeldtD skrev:Jeg vil læse lidt mere og prøve mig lidt frem og få min egen erfaring med det.
Der er nok ikke nogen rette snor der kan fortælle mig hvad og hvor meget jeg skal tage, da vi alle samme er forskellige og har behov for noget forskelligt.

Det er nu en sandhed med modifikationer... man kan godt opstille generelle retningslinjer, der virker fint. 2 gram protein pr. kg kropsvægt er det råd, der typisk gives, og det er der en grund til. 5 gram kreatin om dagen (hvis vi nu ser bort fra loading) er også nemt at følge og gør, at man får det, man skal have :-)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2648
Tilmeldt: 21. dec 2007, 18:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg læste os at det næsten var umuligt at få så meget protein gennem normal kost, så skulle hvertfald være kød spiser, to the max.

Tænker lidt på om man ud i fremtiden for brug for at øge eller mindske den mængde? Og hvordan kommer man lige frem til det?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. maj 2011, 20:55
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



HvidtfeldtD skrev:Jeg læste os at det næsten var umuligt at få så meget protein gennem normal kost, så skulle hvertfald være kød spiser, to the max.

Tænker lidt på om man ud i fremtiden for brug for at øge eller mindske den mængde? Og hvordan kommer man lige frem til det?

2 gram protein pr. kg kropsvægt holder rimeligt langt. Der er snak om, at man måske kan have gavn af at øge det en smule under cut, og dit indtag af carbs kan også betyde noget i sammenhængen, men du er nu ret godt dækket ind med den regel.

Det er absolut ikke umuligt at nå gennem normal kost, men proteinpulver kan absolut gøre det lettere; ingen tvivl om det :-) Der er jo også godt med protein i fx mælkeprodukter og æg, og generelt er der lidt protein i nærmest alt hvad du indtager. Men ja, whey er så absolut en hjælp, hvis du vil komme nemmere om ved det
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2648
Tilmeldt: 21. dec 2007, 18:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg drikker en del mælk, men formentlig på det forkerte tidspunkt.
Træner altid mellem 17-21 og snupper mit daglige indtag af protein tidligere på dagen.

For mig virker det os som at det er lettere at snuppe proteiner den vej i stedet for at spise det gennem kosten og riskere at få en masse andet uønsket ind samtidigt. Især hvis man skal have proteiner efter endt træning klokken 21.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. maj 2011, 20:55
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



HvidtfeldtD skrev:Jeg drikker en del mælk, men formentlig på det forkerte tidspunkt.
Træner altid mellem 17-21 og snupper mit daglige indtag af protein tidligere på dagen.

For mig virker det os som at det er lettere at snuppe proteiner den vej i stedet for at spise det gennem kosten og riskere at få en masse andet uønsket ind samtidigt. Især hvis man skal have proteiner efter endt træning klokken 21.

wat
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2648
Tilmeldt: 21. dec 2007, 18:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. maj 2011, 20:55
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



HvidtfeldtD skrev:?


Han hentyder til at han ikke forstå din post, da den ikke giver nogen mening.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar
 
Reputation point: 135
 
Indlæg: 8205
Tilmeldt: 13. nov 2007, 19:53
Geografisk sted: Århus C
 
Træner her: Ultimate Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg elsker den måde pikken altid oversætter jenslyns sjove indlæg på :D men jens og pikke har sgu altid ret og fat i den rigtige ende ;)
It's a man's obligation to stick his boneration in a women's separation; this sort of penetration will increase the population of the younger generation.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 21. dec 2006, 16:40
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



method skrev:Jeg elsker den måde pikken altid oversætter jenslyns sjove indlæg på :D men jens og pikke har sgu altid ret og fat i den rigtige ende ;)

Det var da en ganske lødig oversættelse :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2648
Tilmeldt: 21. dec 2007, 18:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster