Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1360
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1358

Følg bodybuilding.dk på

vigtigheden af vand

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Synes ofte at jeg har læst her på forrummet at det er vigtigt at man indtager en habil mængde vand. Nogle steder har jeg endda læst at man bør drikke op mod 3-4 liter vand om dagen, i tilfælde af at man dyrker sport.
- jeg synes at det lyder overdrevet, da jeg sjældent drikker mere en 0,5 - 1 liter vand om dagen.
Jeg kan dog drikke op mod 2 liter mælk på en dag... Men mit spørgsmål er sådan set bare om det er helt forkert at jeg ikke drikker mere vand?, og hvis ja hvorfor?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

I og med du drikker 2 liter mælk om dagen, så får du også væske igennem mælken. 2 liter mælk om dagen vil jeg nok sige er lige i overkanten. Se om du ikke kan holde dig til 0,5-1 liter mælk om dagen. Istedet kunne det så være en god idé at drikke 1-2 liter vand. Det er meget forskelligt, hvor meget vand man har brug for fra person til person. Det afhænger blandt andet af, hvor meget man nu en gang sveder. På en dag, hvor der er rigtig varmt, som det har været idag, er der bestemt ikke noget unaturligt i at drikke 3-5 liter vand alt efter, hvor meget man foretager sig.

Generelt holder jeg på, at man skal drikke, når man føler tørst, og så er det at foretrække, at man slukker tørsten i vand de fleste af gangene. Så lyt til kroppen og drik, når du føler tørst. Det er ikke så vigtigt, om du nu en gang drikker 2 eller 5 liter om dagen.
Uanset hvad du laver, så altid tænk positivt - Det skaber de bedste resultater!

Støt http://www.Bodyman.dk / http://www.Bodylab.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 155.00

Kostplan: Ingen kostplan

christofferj skrev:I og med du drikker 2 liter mælk om dagen, så får du også væske igennem mælken. 2 liter mælk om dagen vil jeg nok sige er lige i overkanten. Se om du ikke kan holde dig til 0,5-1 liter mælk om dagen. Istedet kunne det så være en god idé at drikke 1-2 liter vand. Det er meget forskelligt, hvor meget vand man har brug for fra person til person. Det afhænger blandt andet af, hvor meget man nu en gang sveder. På en dag, hvor der er rigtig varmt, som det har været idag, er der bestemt ikke noget unaturligt i at drikke 3-5 liter vand alt efter, hvor meget man foretager sig.

Generelt holder jeg på, at man skal drikke, når man føler tørst, og så er det at foretrække, at man slukker tørsten i vand de fleste af gangene. Så lyt til kroppen og drik, når du føler tørst. Det er ikke så vigtigt, om du nu en gang drikker 2 eller 5 liter om dagen.

Der er da absolut intet i vejen med 2 liter mælk dagligt.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 132.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 155.00

Tak for svaret :) - men har vand egentlig nogen betydning i forhold til styrketræning/bodybuilding ?

Det med 0,5-1 liter mælk om dagen gælder vist kun, når vi taler om de fede sødmælksprodukter ( +3% )
Årsagen skulle angiveligt være åreforkalkning pga. en uhensigtsmæssig høj mængde skadelig kolesterol i animalsk fedt.

Så hvis ellers TS drikker skummet/mini/(let) mælk, er der ikke noget farligt ved 2 liter mælk om dagen. :)
SandyFrink skrev:Jeg kan ikke godkende denne log. Decideret træningsfanatisme.

Reputation point: 73

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster