Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Et for stort indtag af vitaminer kan i nogle tilfælde have en skadelig virkning. Dette gælder specielt for de fedtopløselige vitaminer: K, E, D og A (Brug eventuelt huskereglen KED-A). Årsagen til, at de fedtopløselige vitaminer kan indtages i for store mængder skyldes, at kroppen ikke selv kan skille sig af med overskuddet gennem urinen på samme måde, som den kan med de vandopløselige vitaminer. Derfor skal man generelt tage den dosis som er angivet på producentens pakning, med mindre man har aftalt andet med sin læge.

JannikB skrev:Et for stort indtag af vitaminer kan i nogle tilfælde have en skadelig virkning. Dette gælder specielt for de fedtopløselige vitaminer: K, E, D og A (Brug eventuelt huskereglen KED-A). Årsagen til, at de fedtopløselige vitaminer kan indtages i for store mængder skyldes, at kroppen ikke selv kan skille sig af med overskuddet gennem urinen på samme måde, som den kan med de vandopløselige vitaminer. Derfor skal man generelt tage den dosis som er angivet på producentens pakning, med mindre man har aftalt andet med sin læge.
Så det resterende af de 6500% thiamin tisser man bare ud?

JannikB skrev:Jeg skrev ikke, at jeg overvejede at købe det.
Jeg er interesseret i, om den vilde dosis har nogen mærkbar virkning. Altså får jeg noget ud af at tage 6000% fremfor de anbefalede 100, og er det en overdosis? Der må være en grund til, at der er 6000% i, eller tisser vi bare det hele ud?

ISG skrev:JannikB skrev:Jeg skrev ikke, at jeg overvejede at købe det.
Jeg er interesseret i, om den vilde dosis har nogen mærkbar virkning. Altså får jeg noget ud af at tage 6000% fremfor de anbefalede 100, og er det en overdosis? Der må være en grund til, at der er 6000% i, eller tisser vi bare det hele ud?
Virkning på hvad? Muskelopbygning? Nej...
"Den generelle konsensus (afledt af den tilstedeværende evidens) er at sportsfolk generelt ikke har anderledes behov for mikronutrient supplementering end inaktive."

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 66 gæster