Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1392
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1390

Følg bodybuilding.dk på

Vitaminer

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej.

Jeg har gået og tænkt lidt på, hvor vigtige de forskelige vitaminer er for træningen når man bulker.

- Og så ville jeg høre om der var nogle der havde en tommelfinger regel for hvor mange fx. C- og D- vitaminer man skal indtage pr. kg..

Ligesom 1,2-2g protein pr. kg :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Bodylab er lige kommet med en artikel omkring vitaminer, som gerne skulle give dig svar på nogle af spørgsmålene :)

http://news.bodylab.dk/artikler/1924-vi ... nodvendige
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Logbog: Vis logbog

Selvom kilden ser meget pålidelig ud, har jeg svært ved, at tro på det, da de jo samtidig prøver at sælge et produkt. Det vil sige de måske overdriver..

Men tag for linket :)!

tak*

markus11111 skrev:Selvom kilden ser meget pålidelig ud, har jeg svært ved, at tro på det, da de jo samtidig prøver at sælge et produkt. Det vil sige de måske overdriver..

Haha [-X

Jeg synes ALTID bodylabs artikler er objektive, og prøver ikke indirekte at sælge dig et produkt.

Derudover er konklusionen i artiklen også, at det ikke er nødvendigt med vitamintilskud, såfremt man har en varieret kost.

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Jamen det lyder jo som om du har god erfaring med det. Og i og med konklusionen er man ikke har brug for den slags tilskud, må den jo være ret objektiv :)

Jeg takker og bukker ;)

markus11111 skrev:Selvom kilden ser meget pålidelig ud, har jeg svært ved, at tro på det, da de jo samtidig prøver at sælge et produkt. Det vil sige de måske overdriver..

Som Oliverg også skriver, så ja. Næste gang bør du nok læse artiklen, inden du bare afviser den med det samme :wink: Det er dog fint, at du er naturligt kritisk overfor producenter af kosttilskud, men netop Bodylab skiller sig ud på dette område ved også at offentliggøre artikler, der er kritiske overfor deres egne produkter.
Bemærk, at det er Bodylab, der sælger produkter, og mig der har skrevet den omtalte artikel. Jeg sælger altså ikke kosttilskud. Når Bodylab spørger, om jeg kan skrive en artikel om et givent kosttilskud, så danner jeg mig et overblik over den videnskabelige litteratur på området og forsøger så, efter bedste evne, at gøre artiklerne så kritiske og objektive, som jeg nu engang er i stand til. Mht. dine 2 spørgsmål, så er de fint besvaret i artiklen og referencerne :)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

JensL skrev:

Som Oliverg også skriver, så ja. Næste gang bør du nok læse artiklen, inden du bare afviser den med det samme :wink: Det er dog fint, at du er naturligt kritisk overfor producenter af kosttilskud, men netop Bodylab skiller sig ud på dette område ved også at offentliggøre artikler, der er kritiske overfor deres egne produkter.
Bemærk, at det er Bodylab, der sælger produkter, og mig der har skrevet den omtalte artikel. Jeg sælger altså ikke kosttilskud. Når Bodylab spørger, om jeg kan skrive en artikel om et givent kosttilskud, så danner jeg mig et overblik over den videnskabelige litteratur på området og forsøger så, efter bedste evne, at gøre artiklerne så kritiske og objektive, som jeg nu engang er i stand til. Mht. dine 2 spørgsmål, så er de fint besvaret i artiklen og referencerne :)

Jeps :)

Synes det virker lidt uoverskueligt lige nu.
- Men vil give mig god tid til at læse det i morgen :)

Det er en valid pointe, men har du overhovedet læst artiklen? Bodylab konkluderer jo netop at du IKKE har brug for vitamintilskud...!
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Ingen kostplan

Konklusion:
Med undtagelse af D-vitamin, er mangel på vitaminer generelt ikke noget problem blandt fysisk aktive, og en sund og varieret kost, som dækker det forøgede energibehov vil samtidig også dække behovet for vitaminer og mineraler (forudsat at man ikke lider af sygdomme der påvirker optagelse etc.). Ved at få sine vitaminer fra sunde og nærende fødevarer tilføres man, i modsætning til1 kosttilskuddene, også et hav af forskellige antioxidanter og phytokemikalier. Indtager man alligevel en multivitamin dagligt er der næppe nogen grund til bekymring for overdosering.

Sikke der overdrives, og sælges produkter i den artikel :wink:
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

JensL skrev:

Og som den altruist du er gør du det naturligvis gratis.

Lad nu være med at gøre os/jer selv dummere end højst nødvendigt. Ligemeget hvor objektiv artiklen er, er formålet naturligvis at sælge et produkt.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Haha, - hvor i dog falder i med begge ben!

Alle artikler de laver er fremme deres produkter !! og rangerer bedre på google på visse søgeord, intet andet.

Ja muligvis de sætter spørgsmåls tegn ved nogle af produkterne, men det er kun HVIS du indtager alt andet føde som gør vitamintilskud overflødigt og mange gør ikke dette i deres hverdag!
Hold nu folkens.
Bodybuilding.dk og bodylab/man er og bliver 110% reklame og forretning.....
Billede

DonØ skrev:Haha, - hvor i dog falder i med begge ben!

Alle artikler de laver er fremme deres produkter !! og rangerer bedre på google på visse søgeord, intet andet.

Ja muligvis de sætter spørgsmåls tegn ved nogle af produkterne, men det er kun HVIS du indtager alt andet føde som gør vitamintilskud overflødigt og mange gør ikke dette i deres hverdag!
Hold nu folkens.

Billede

At mange ikke spiser optimalt, er jo så ikke Bodylabs problem. Og de opfordrer jo netop til at spise fornuftigt istedet for at fylde sig med kosttilskud.

Selvfølgelig er det en forretning; tog det lang tid at regne det ud? Men se f.eks. i forhold til T-Nation, som er helt ekstreme.

Har du nogensinde bestilt fra Bodylab?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Nej har ikke bestilt fra Bodylab, udelukkende fordi jeg ikke mener de lever op til de krav jeg forbinder til mine kosttilskud..
Billigt ja - men kvaliteten og smagen derefter..
Billede

Åhh. Denne diskussion måtte jo komme før eller siden.

Legend: Som et barn opforstret i kapitalismens vugge, gør jeg det selvfølgelig ikke gratis.
Ligemeget hvor objektiv artiklen er, er formålet naturligvis at sælge et produkt.

Selvfølgelig er det Bodylabs formål, jeg er ikke naiv. Det er nu engang en forretning.

Haha, - hvor i dog falder i med begge ben!

Hold nu folkens.

DonØ og Legend:
Jeg anskuer det fra en lidt anden vinkel end jer. Jeg og andre skribenter kan vælge enten at sige "nej" og ikke skrive artikler til Bodylab, da de i sidste ende tjener penge på det og benytter dem i markedsføringen af deres produkter. Omvendt kan man vælge at skrive artiklerne og således være med til at forbedre vidensniveauet blandt køberne. Alternativet er, at Bodylab selv skriver artiklerne, som dermed måske ikke ville blive ligeså objektive og kritiske. Jeg håber på, at jeg gennem de artikler jeg skriver, kan bidrage til at øge skepsis hos den gennemsnitlige køber af fitness-kosttilskud samt give ham/hende et nogenlunde fornuftigt grundlag at træffe et valg på.

Dette kunne jeg selvfølgelig også vælge at gøre gennem 100 % objektive og neutrale kanaler, men jeg vil vove at påstå, at jeg kan nå ud til mange flere ved at skrive artiklerne til Bodylab. At skrive artiklerne til Bodylab i stedet for på fx en blog vil jeg mene i højere grad tager fat om problemerne - nemlig at en del købere, med hovedet under armen, shopper kosttilskud på nettet. Størstedelen af læserne på en fuldstændig objektiv blog, vil jeg påstå, allerede er kritisk indstillede overfor kosttilskudsbranchen og desuden har et relativt højt vidensniveau i forvejen. Ved at skrive artiklerne til Bodylab vil man måske også nå ud til nogle af de udvidende personer, der ukritisk smider penge efter dit og dat.

Jeg føler lidt, at der via Bodylab er en enestående mulighed for at få påvirket nogle mennesker til at være mere kritiske, tænke mere selvstændigt og danne deres egne holdninger og meninger på et oplyst grundlag.
På cigaretpakkerne står der, at rygning er farligt, og når Bodylab lancerer et nyt produkt, kan jeg sørge for, at er følger en kritisk og saglig artikel med. Selvfølgelig er målet for Bodylab i sidste end at lave penge, men jeg håber på, at de medfølgende artikler rent faktisk medfører, at nogle træffer et andet valg, end det de ville have truffet, hvis artiklen ikke fulgte med :)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

DonØ skrev:Nej har ikke bestilt fra Bodylab, udelukkende fordi jeg ikke mener de lever op til de krav jeg forbinder til mine kosttilskud..

Det er naturligvis helt i orden at mene det. Men det kan måske også hænge sammen at du ejer (eller arbejder for) et konkurrende firma (Steup......)

P.s.: Jeg har slettet din linkbuilding + links i alle dine gamle indlæg....
Brugeravatar
Administrator

Reputation point: 15

DonØ skrev:Nej har ikke bestilt fra Bodylab, udelukkende fordi jeg ikke mener de lever op til de krav jeg forbinder til mine kosttilskud..
Billigt ja - men kvaliteten og smagen derefter..

Hvad er det for krav omkring kvalitet de ikke lever op til?
Hjælp andre og tjen penge på det. http://www.slavehandel.dk
Brugeravatar

WannaBeBig skrev:

Det er en valid pointe, men har du overhovedet læst artiklen? Bodylab konkluderer jo netop at du IKKE har brug for vitamintilskud...!

Kig hvad jeg har skrevet ^^

Selvfølgelig skal man stille sig kritisk over for den slags artikler, man bør altid selv slå tingene op, kilderne er lige så kritiske tit, dog kan man finde kilderne og selv vælge fra og til, man kan jo selv altid finde artikler lavet af læger osv, som er helt hen i vejret, men at muligheden er der for at læse lidt er god, om det kommer fra en begynder på det lokale forum eller fra en læge gør at det sætter tankerne igang, og ved at en amatør har skrevet det, gør for mig at jeg slår tingene op efter, og selv om det er meget reklame minded så syntes jeg at det er godt der er noget læsestof som får en til at tænke lidt.

Jeg har haft prøvet deres Vikinge protein, og smagen var langt fra den bedste, men heller ej den dårligste, og umiddelbart var produktet ganske godt, og billigt, så ud fra det, så skræmmer deres valle protein ikke mig fra at bestille der igen.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster