Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1338
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1336

Følg bodybuilding.dk på

Voldsomt mange kalorier??

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg er 190 cm høj med en beskeden vægt på 81-82 kg. Jeg bulker for tiden, eller prøver på det. Jeg har netop oppet mit daglige kalorieindtag til 3550 kcal på offdage og 3800 på træningsdage. Er dette ikke voldsomt? Jeg cuttede med et indtag på 2400 kcal dagligt - nuvel, dette var i sommerferien og mit aktivitetsniveau er nu steget en smule. Men alligevel. Jeg er studerende, cykler lidt frem og tilbage i byen osv. Hvis jeg havde et hårdt fysisk arbejde ville det jo praktisk talt være umuligt for mig at tage på, hvis jeg nu skal indtage 3600-3800 kcal dagligt?!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Nej. Det er ikke voldsomt..
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du spiser ordentligt, nej - nødder, flydende kalorier, olie på maden, og evt. weightgainer hvis den er helt gal. Så burde det ikke være så svært hvis din appetit stemmer overens med din størrelse ;)
Hvis du har lyst, så kan du følge med i min log. Ja, den er god nok!
http://www.bodybuilding.dk/post1274898.html#p1274898

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Galleri: Vis galleri (10)

Marcg skrev:Hvis du spiser ordentligt, nej - nødder, flydende kalorier, olie på maden, og evt. weightgainer hvis den er helt gal. Så burde det ikke være så svært hvis din appetit stemmer overens med din størrelse ;)

Tåler ikke mælkeprodukter og nødder/mandler.. Men er oppe på 400 g blendet havregryn dagligt - er der iøvrigt noget galt i at indtage så meget havregryn dagligt? Jeg får stadig frugt, grønt og masser af kød. Men havregryn er bare det nemmeste at køre ned i jagten på ekstra kalorier.. Derudover får jeg 240 kcal fra druesukker efter træning..

Jeg er 190, vejer 96-98 kilo og spiser 4400-4600 kcal om dagen. Mandler og havregryn gør jobbet.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Rugbrød og fed fisk. Skulle også mene du hurtigt kan få nogle kalorier fra en ''anabolic omelet'' - opskriften er at finde på sitet.

Reputation point: 3

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Vender lige tilbage i denne tråd.. Siden jeg oprettede tråden, d. 16 september, har jeg oppet kalorierne til 3800 på offdage og 4100 på trænngsdage. Stadig ingen vægtforøgelse overhovedet. Jeg ved godt at hvis man ikke tager på, så spiser man ikke nok, men 4100 kcal på træningsdage, og jeg vejer 82 kg og jeg er studerende, dvs. intet hårdt fysisk job. Jeg må prøve at smide 300 kcal ekstra ind dagligt. Er det godt nok normalt at have brug for så mange kalorier med en så beskeden kropsvægt?? Jeg er oppe på 4400/4100 kcal efter jeg forøger igen..

Normalt.. Definer normalt.. Vi lever alle forskelligt.. Vi har alle forskellige rutiner og aktivitetsniveau.

Hvordan transporterer du dig i skole? Cykel?

Er alt din mad afvejet i tørvægt? Altså ris / pasta / what ever er afvejet før tilberedning og ikke efter?
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Pind skrev:Normalt.. Definer normalt..

http://sproget.dk/lookup?SearchableText=normalt

Pumpingirondk skrev:Vender lige tilbage i denne tråd.. Siden jeg oprettede tråden, d. 16 september, har jeg oppet kalorierne til 3800 på offdage og 4100 på trænngsdage. Stadig ingen vægtforøgelse overhovedet. Jeg ved godt at hvis man ikke tager på, så spiser man ikke nok, men 4100 kcal på træningsdage, og jeg vejer 82 kg og jeg er studerende, dvs. intet hårdt fysisk job. Jeg må prøve at smide 300 kcal ekstra ind dagligt. Er det godt nok normalt at have brug for så mange kalorier med en så beskeden kropsvægt?? Jeg er oppe på 4400/4100 kcal efter jeg forøger igen..

Det lyder voldsomt.
Som Pind skriver, så sørg for at din mad er afvejet før tilberedning.
Jeg er ikke ekspert men udfra din beskrivelse lyder det underligt at din vægt slet ikke skulle rykke sig af 3800 - 4100 kcal om dagen. Det lyder som et heftigt ligevægtsindtag når man vejer 82 kg.

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Viggiator skrev:

Det er lidt tåbeligt kun at citerer halvdelen af jeg skriver synes du ikke? Jeg beder selvfølgelig ikke manden om at fortælle mig hvad ordet normalt betyder, men om at definerer hvad han ser som normalt i denne sammenhæng. Derfor giver dit, ellers så fine link, på ingen måde mening.

Viggiator skrev:
Pumpingirondk skrev:Vender lige tilbage i denne tråd.. Siden jeg oprettede tråden, d. 16 september, har jeg oppet kalorierne til 3800 på offdage og 4100 på trænngsdage. Stadig ingen vægtforøgelse overhovedet. Jeg ved godt at hvis man ikke tager på, så spiser man ikke nok, men 4100 kcal på træningsdage, og jeg vejer 82 kg og jeg er studerende, dvs. intet hårdt fysisk job. Jeg må prøve at smide 300 kcal ekstra ind dagligt. Er det godt nok normalt at have brug for så mange kalorier med en så beskeden kropsvægt?? Jeg er oppe på 4400/4100 kcal efter jeg forøger igen..

Det lyder voldsomt.
Jeg er ikke ekspert men udfra din beskrivelse lyder det underligt at din vægt slet ikke skulle rykke sig af 3800 - 4100 kcal om dagen. Det lyder som et heftigt ligevægtsindtag når man vejer 82 kg.

4100+ er absolut ikke heftigt hvis man både træner og cykler frem og tilbage imellem skole samt andre aktiviteter. Der kan ligge meget energi skjult der.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Lad ikke alle dine kalorier komme fra mørkt brød og havegryn du kan godt få for mange fibre! 35-75g ca er fint, men mener det var Eric Helms der var inde på at for mange fibre gør at man ikke optager sin mad ordenligt.
IIFYM Supporter.
Brugeravatar

Geografisk sted: Greve

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 205.00

Alt er afvejet inden tilberedning, og jeg cykler til og fra skole. Men der er tale om 2-3 km hver vej. Laver da også lidt andre former for idræt engang imellem. I sommerferien (tilbage i juni) tog jeg på med et indtag på 3500-3700 kcal.. Men ja, jeg prøver med 4400/4100 kcal. Jeg overvejer st spise et par skiver lyst brød dagligt for at komme derop eller noget avocado..

Pind skrev:
Viggiator skrev:

Det er lidt tåbeligt kun at citerer halvdelen af jeg skriver synes du ikke? Jeg beder selvfølgelig ikke manden om at fortælle mig hvad ordet normalt betyder, men om at definerer hvad han ser som normalt i denne sammenhæng. Derfor giver dit, ellers så fine link, på ingen måde mening.

Viggiator skrev:

Det lyder voldsomt.

4100+ er absolut ikke heftigt hvis man både træner og cykler frem og tilbage imellem skole samt andre aktiviteter. Der kan ligge meget energi skjult der.

Normalt, som i "gennemsnit" tænkte jeg.
Vil det gennemsnitlige menneske skulle indtage samme mængde kalorier, med hans stats.
Personligt er jeg da lidt lavere end TS, men vejer dog det godt det samme, og har en væsentligt lavere ligevægtsindtag.
Dem jeg snakker med, der også bulker spiser heller ikke i nærheden af 4000 kcal. dagligt, uden at tage på.

Det er helt sandt at cykling kan tage energi, men jeg cykler nu også til og fra arbejde, og synes nu ikke det oppe mit kcal. indtag til de mængder, som TS beskriver.

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 78 gæster