Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1179
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1176

Følg bodybuilding.dk på

Vuderdering af program

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB.

Vil gerne høre om jeg kan optimere mit program, har gået i fitness i 1½ måned nu, spiser rigtig meget og har taget et par kilo på her de sidste 4 uger. Drikker protein + weight gainer efter hver træning. Træner 3 gange i ugen. Vil gerne gå op til 4 gange..

Træner dette fullbody program.

10 min cykling (opvarmining)
Low Row 4x8 (Close grip)
Lat pull downs 4x8 (close grip)
Benpress 4x8
DB Shoulder press 4x8
DB Chest Press 4x8
Hanging leg raises i rippe 3x MAX
Plank 2xMAX
15min cykling (Fuld gas)

Er der steder jeg kan optimere. Eller skal jeg til at gå over i et helt andet program evt. spilt? :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Simon514 skrev:Hej BB.

Vil gerne høre om jeg kan optimere mit program, har gået i fitness i 1½ måned nu, spiser rigtig meget og har taget et par kilo på her de sidste 4 uger. Drikker protein + weight gainer efter hver træning. Træner 3 gange i ugen. Vil gerne gå op til 4 gange..

Low Row 4x8 (Close grip)
Benpress 4x8
DB Shoulder press 4x8
DB Chest Press 4x8
Plank 2xMAX
15min cykling (Fuld gas)

Er der steder jeg kan optimere. Eller skal jeg til at gå over i et helt andet program evt. spilt? :D

Først vil jeg sige at protein pulver er ligegyldigt da weightgainer bare er proteinpulver + sukker.
Desuden mangler du en lower-body posterior chain øvelse (dødløft variant)
Og lidt for mange maskiner/kabel øvelser. Benpres -> Squat, Low row -> Row variant med frivæg , pulldowns -> pullups
Rækkefølgen af dine øvelser burde også ligges helt om og maven burde trænes med vægt ligesom andre muskelgrupper.

Hvis du vil træne 4 gange ugentlig vil et 2split være klogere end fullbody. Kig på B2B programmet eller det i artiklen "muskegrupper vs. bevægelsesbanner" fra news.bodylap.dk

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Simon514 skrev:Hej BB.

Low Row 4x8 (Close grip)
Benpress 4x8
DB Shoulder press 4x8
DB Chest Press 4x8
Plank 2xMAX
15min cykling (Fuld gas)

Hvis du gerne vil køre efter fullbody, så er 3 gange træning om ugen nok. Hvis du sigter efter at træne 4 gange om ugen, så ville jeg nok køre efter split. Tag evt. et kig på bodylabs Back to basics.
Derudover synes jeg ikke, at dit program er optimalt. Hvor er squat og dødløft henne?

Jeg ville nok hellere stille dit program op efter noget ala det her:

Squat
Dødløft
Bænkpres
Dumbbell shoulder press eller military press
Bent-over rows
Chin ups
Dips
Evt. nogle curls
Og så lidt weighted abs

Geografisk sted: Frederiksværk

Kan godt følge jer.

Det eneste problem er bare jeg har ikke nok styre til at lave dips og chin ups. :(

Hvad mener i med mave træning er det bare at lægge en vægt på maven også mavebøjninger eller er det maskine? :)

Simon514 skrev:Kan godt følge jer.

Det eneste problem er bare jeg har ikke nok styre til at lave dips og chin ups. :(

Hvad mener i med mave træning er det bare at lægge en vægt på maven også mavebøjninger eller er det maskine? :)

Bare weighted crunches f.eks.: http://exrx.net/WeightExercises/RectusA ... runch.html
Eller cable crunches.
Det vigtigste er bare, at du træner maven på samme måde, som du træner alle andre muskler. Altså med tung belastning og ikke mere end 5-15 reps.

Okay. Back to Basics programmmet ser faktisk ret så nice ud. Kan det godt lade sig gøre når jeg kun bænker 4*8 med 40 kg? :)

Simon514 skrev:Okay. Back to Basics programmmet ser faktisk ret så nice ud. Kan det godt lade sig gøre når jeg kun bænker 4*8 med 40 kg? :)

Læs B2B programmets progression. Du skal ikke tage 4x8 med 40 kg, men du skal træne efter dit 6RM - altså det du lige nøjagtig kan løfte 6 gange. Så når du kan tage 8 reps med den vægt du før tog 6 reps med, så øger du vægten, så du igen kun kan tage 6 reps - og sådan bliver du ved. Men selvfølgelig skal man starte et sted. Alle har jo været nybegyndere engang. Du skal nok komme til at bænke mere med tiden.

Det var egentlig også sådan jeg havde forstået det. Er det for tidligt at skifte program? :) Har jo kun trænet 1½ måned, synes bare dert skal til at ske nogle tunge løft! :D

chrizz96 skrev:
Simon514 skrev:Okay. Back to Basics programmmet ser faktisk ret så nice ud. Kan det godt lade sig gøre når jeg kun bænker 4*8 med 40 kg? :)

Læs B2B programmets progression. Du skal ikke tage 4x8 med 40 kg, men du skal træne efter dit 6RM - altså det du lige nøjagtig kan løfte 6 gange. Så når du kan tage 8 reps med den vægt du før tog 6 reps med, så øger du vægten, så du igen kun kan tage 6 reps - og sådan bliver du ved. Men selvfølgelig skal man starte et sted. Alle har jo været nybegyndere engang. Du skal nok komme til at bænke mere med tiden.

Kan du køre 4 sæt til failure med 6RM?

Styrkeliste

Mig eller Chrizzz?

Simon514 skrev:Mig eller Chrizzz?

Var til chris, da han sagde at du skulle tage din 6RM og køre 4 sæt af 6.

Styrkeliste

Alex789 skrev:
Simon514 skrev:Mig eller Chrizzz?

Var til chris, da han sagde at du skulle tage din 6RM og køre 4 sæt af 6.

Nej, det var dumt formuleret. Han skal selvfølgelig ikke køre 4 sæt til failure. Han skal bare ligge tæt på 6RM, så det er så afbalanceret, at han kan klare lige akkurat kan klare de 4 sæt.
Og til trådstarter - du kan sagtens starte på B2B, det kunne du i princippet også have gjort for 1½ måned siden.

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster