Er ikke super erfaren, men har igennem de sidste par uger prøvet mig lidt frem, for at finde frem til et 2-split der passer mig godt.
Vil træne 4-6 gange om ugen, afhængig af hvordan min krop føles, og om jeg har tiden.
Som hovedregel vil jeg altid tage del 1 og 2 på dage lige efter hinanden, og så holde max 1 dags pause.
Cutter i øjeblikket, da min vægt måler min fedtprocent til lige over 20 (wtf. blev målt af forsvarets center for idræt for en uge siden til 14 ?!) men vil gerne af med dunken, og håber på at kunne udnytte de forrygende begyndergains, så jeg samtidig får gode muskler på kroppen.
Min diæt ligger på 1700-2000 kcal om dagen, meget af det fra protein.
Vil gerne træne, og presse mig selv så hårdt som overhovedet muligt, dog uden at overtræne.
Da jeg skal opereres i knæet inden længe, er programmet her helt uden benøvelser, og håber på at kunne udføre programmet her efter min operation, men ved endnu ikke hvor meget, og længe mit ben skal fikseres efter operationen..
Ved alle øvelser med vægt tager jeg først et sæt med ca. halvdelen af den vægt jeg vil køre resten af øvelsen med. Øvelser med kropsvægt tager jeg omkring halvdelen af de gentagelser jeg vil køre med, i første sæt.
Derefter tager jeg 3 sæt af hver øvelse.
Mit 2-split ser således ud:
Dag1:
Cable Crossover
Dips
Lateral Raises (I maskine)
Dumbbell shrug
Pushdowns
Lever ticeps dips
Reverse Wrist curls
Lever Seated Crunch
Situps i skråbænk
Dag 2:
T-rows
Hyper extension
evt. assisted chinups
Barbell Scott curls
wrist curls
situps i skråbænk, med rotation
Trunk Rotations
Vil meget gerne vide om jeg ka fylde mere på / andre øvelser på, der vil give mig mere.
Vil som sagt gerne køre mig selv så hårdt som muligt, også fordi jeg ikke rigtigt kan lave noget cardio den første tid efter operationen -_-'
- På forhånd tak BB