Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1127
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1124

Følg bodybuilding.dk på

Vurder mit 2-split?!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey BB
Er ikke super erfaren, men har igennem de sidste par uger prøvet mig lidt frem, for at finde frem til et 2-split der passer mig godt.
Vil træne 4-6 gange om ugen, afhængig af hvordan min krop føles, og om jeg har tiden.
Som hovedregel vil jeg altid tage del 1 og 2 på dage lige efter hinanden, og så holde max 1 dags pause.

Cutter i øjeblikket, da min vægt måler min fedtprocent til lige over 20 (wtf. blev målt af forsvarets center for idræt for en uge siden til 14 ?!) men vil gerne af med dunken, og håber på at kunne udnytte de forrygende begyndergains, så jeg samtidig får gode muskler på kroppen.
Min diæt ligger på 1700-2000 kcal om dagen, meget af det fra protein.
Vil gerne træne, og presse mig selv så hårdt som overhovedet muligt, dog uden at overtræne.

Da jeg skal opereres i knæet inden længe, er programmet her helt uden benøvelser, og håber på at kunne udføre programmet her efter min operation, men ved endnu ikke hvor meget, og længe mit ben skal fikseres efter operationen..

Ved alle øvelser med vægt tager jeg først et sæt med ca. halvdelen af den vægt jeg vil køre resten af øvelsen med. Øvelser med kropsvægt tager jeg omkring halvdelen af de gentagelser jeg vil køre med, i første sæt.
Derefter tager jeg 3 sæt af hver øvelse.

Mit 2-split ser således ud:
Dag1:

Cable Crossover
Dips

Lateral Raises (I maskine)
Dumbbell shrug

Pushdowns
Lever ticeps dips
Reverse Wrist curls

Lever Seated Crunch
Situps i skråbænk

Dag 2:

T-rows
Hyper extension
evt. assisted chinups

Barbell Scott curls
wrist curls

situps i skråbænk, med rotation
Trunk Rotations

Vil meget gerne vide om jeg ka fylde mere på / andre øvelser på, der vil give mig mere.
Vil som sagt gerne køre mig selv så hårdt som muligt, også fordi jeg ikke rigtigt kan lave noget cardio den første tid efter operationen -_-'
- På forhånd tak BB :hihi:
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

johs88 skrev:Hey BB
Er ikke super erfaren, men har igennem de sidste par uger prøvet mig lidt frem, for at finde frem til et 2-split der passer mig godt.
Vil træne 4-6 gange om ugen, afhængig af hvordan min krop føles, og om jeg har tiden.
Som hovedregel vil jeg altid tage del 1 og 2 på dage lige efter hinanden, og så holde max 1 dags pause.

Cutter i øjeblikket, da min vægt måler min fedtprocent til lige over 20 (wtf. blev målt af forsvarets center for idræt for en uge siden til 14 ?!) men vil gerne af med dunken, og håber på at kunne udnytte de forrygende begyndergains, så jeg samtidig får gode muskler på kroppen.
Min diæt ligger på 1700-2000 kcal om dagen, meget af det fra protein.
Vil gerne træne, og presse mig selv så hårdt som overhovedet muligt, dog uden at overtræne.

Da jeg skal opereres i knæet inden længe, er programmet her helt uden benøvelser, og håber på at kunne udføre programmet her efter min operation, men ved endnu ikke hvor meget, og længe mit ben skal fikseres efter operationen..

Ved alle øvelser med vægt tager jeg først et sæt med ca. halvdelen af den vægt jeg vil køre resten af øvelsen med. Øvelser med kropsvægt tager jeg omkring halvdelen af de gentagelser jeg vil køre med, i første sæt.
Derefter tager jeg 3 sæt af hver øvelse.

Mit 2-split ser således ud:
Dag1:

Cable Crossover
Dips

Lateral Raises (I maskine)
Dumbbell shrug

Pushdowns
Lever ticeps dips
Reverse Wrist curls

Lever Seated Crunch
Situps i skråbænk

Dag 2:

T-rows
Hyper extension
evt. assisted chinups

Barbell Scott curls
wrist curls

situps i skråbænk, med rotation
Trunk Rotations

Vil meget gerne vide om jeg ka fylde mere på / andre øvelser på, der vil give mig mere.
Vil som sagt gerne køre mig selv så hårdt som muligt, også fordi jeg ikke rigtigt kan lave noget cardio den første tid efter operationen -_-'
- På forhånd tak BB :hihi:

Hvis det er nyt for dig, ville jeg råde dig til og tage et fullbody program. For lige som og få et godt fundament. Det er jo næsten kun iso øvelser du har i det 2 spilt. Du vil også få mere ud af dine begynder gains med et fulldoby. 3-4 dage om ugen
Prøv og søg lidt på fullbody.

Geografisk sted: Århus C

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hvor er alle basisøvelserne?

Bænkpres
CG Bænkpres
Military press
Bent over row
Dødløft(Kan du klare den med dine ben?)
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

lassah skrev:Hvor er alle basisøvelserne?

Bænkpres
CG Bænkpres
Military press
Bent over row
Dødløft(Kan du klare den med dine ben?)

Tjah, dødløft kan jeg helt sikkert ikke.
Og resten.. Vil bare prøve lidt andet, har jo som sagt småtrænet de sidste par år, hvor jeg meget har holdt mig til basisøvelserne (Den time om ugen jeg har trænet -_-)
- Og sys bare det blir småkedeligt at køre dem, så ville prøve lidt alternativt..

Genie skrev:Hvis det er nyt for dig, ville jeg råde dig til og tage et fullbody program. For lige som og få et godt fundament. Det er jo næsten kun iso øvelser du har i det 2 spilt. Du vil også få mere ud af dine begynder gains med et fulldoby. 3-4 dage om ugen
Prøv og søg lidt på fullbody.

Og tak, det vil jeg så prøve.. ^ Er som sagt stadig noget "grøn" - glæder mig til selv at kunne sidde og kigge kritisk på noob' træningsprogrammer :D
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25