Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1198
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1196

Følg bodybuilding.dk på

Vurdering af teknik: Video link

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej jeg har træne i knap en måned nu med de basale flerledsøvelser.
Jeg er dog noget nervøs for om min teknik er helt ude i skoven, så det kunne være fedt hvis en gad se på min optagelser og vurdere om det er slemt eller ok. Jeg har kun set youtube video osv. med hvordan øvelserne skal udføres:

Kører på videoerne
5x5 70kg Bænkpres
5x5 80 kg Squat
5x5 85 kg dødløft

Frygter lidt at min ryg ikke er helt ret i dødløftet, men jeg er ikke særlig fleksibel, kan fx ikke berøre mine tæer med trækte ben. Er 190 cm høj og 29 år. Har ikke redigeret videoerne så ser nok lidt sjov ud, men her kommer et link:

https://photos.google.com/share/AF1QipP ... dsbjlwVzZB

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Bænk: Du bør skyde brystet noget mere frem - det gør du ved at samle skulderbladene. Derudover kan du med fordel svaje lidt i lænden, men hold fortsat bagdelen på bænken.

Squat: Prøv at kør øvelsen lidt mere kontrolleret ved at sænke tempoet.

Dødløft: Du bør rette ryggen yderligere, hvilket du blandt andet kan gøre ved at skyde brystet frem og røven tilbage. Derudover ser det ud til at du balancerer lidt på tæerne, så prøv at se om du ikke kan få flyttet vægten om på hælene.

Eller, få en kompetent person til at instruere dig i dit center.

Kostplan: Vis kostplan

Tak, det vil jeg prøve at gøre.

I squat vil jeg mene at du skal prøve at køre langsommere ned, og så holde dine knæer lidt længere tilbage. Det vil altså sige at du skal åbne mere op i hofterne, og starte bevælgensen med at "sætte dig tilbage".

Og generelt for de tre øvelser, så ser det udemærket ud. Men jeg ville også få en instruktør til at kigge på det, og så prøve at køre dem med lidt lavere vægt og lavere temtpo en gang imellem, hvor der kun er fokus på at udføre øvelsen 100% korrekt og med perfekt form.

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

I bænkpres vil jeg helt sikkert fokusere mere på at køre stangen i en "låst bane". Det jeg tænker over er, at du kører dine albuer tilbage når du skal presse stangen op igen. Her ville det være meget bedre hvis du kunne holde dine arme i en 65-75 graders vinkel i stedet for 90 grader i forhold til din krop.

Jeg tror simpelthen det er et spørgsmål om at være meget opmærksom på det og køre med lidt mindre vægt i en måneds tid, så tror jeg du kan få rettet op på det
Jeg skriver guides og artikler om kosttilskud og styrketræning på http://www.sublab.dk, og styrketræner 2-3 gange ugentligt.
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning, Danmark

Squat: Start med at få dig nogle ordentlige sko. Adidas handball speciel, converse eller deciderede squat sko er fine valg.

Dødløft: Få styr på lænden. Igen, få nogle bedre sko.

Bænkpres: Afslut dit unrack før du starter med første rep. Der mangler opspænd fra start til slut.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog

Gider ikke kommenterer på din teknik, nu de andre har gjort det. Få noget flydende kalk i stedet for det papir der. For det andet ligner centeret en bunke billig skrammel. De 20 eller 15 kg vægtskiver ligner ikke nogle der er 45cm i diameter og den bænk til bænkpres ligner en cykelsaddelbænkpres fra technogym. "Squatracket" ligner desuden noget ujusterbart billigt bras.
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: Fresh fitness

Logbog: Vis logbog

Bænk: Lær at lave et opspænd, da det både gør det lettere, at iscenesætte dit bryst, samt kan forebygge skulderskader.

Squat: Du er enorm ustabil, som en anden bruger hentydede til få dig nogle ordentlige sko. Et andet tip ville være, at køre noget squat med pause i bunden, da jeg personligt har oplevet forbedret teknik og kontrol med denne metode.

Se disse videoer

https://www.youtube.com/watch?v=BYKScL2sgCs

https://www.youtube.com/watch?v=4T9UQ4FBVXI

https://www.youtube.com/watch?v=QhVC_AnZYYM

https://www.youtube.com/watch?v=bs_Ej32IYgo
Brugeravatar

Reputation point: 30

Tak for kommentarene, jeg vil tage nogle fladsåede sko med. Brugte løbesko fordi jeg løber til centret så det var det mest bekvemt.
I squat prøver jeg at lave opspændet ved at tage en dyb indånding og spænde i mavemuskerne, men det er åbenbart ikke nok. Måske et bælte ville give mening at invester i. "Åbne op i hoften" menes der hermed at sprede benene/lårene yderligere?
Jeg benytter parpir også for at undgå at få for hård hud på hænderne (for enden af 3 fingerled), ved dog ikke om det virker. Kan ikke finde mine trænings handsker, men måske er det bare et spm. om at huden skal vende sig til det.
Centret er et lille Fitness World Center som før var Fresh Fitness så discount. De fleste er også "diskopumpere" som laver utroligt mange håndvægt øvelser med lav vægt.

Synes low bar squat virker unaturligt da jeg frygter at stangen glider ned bagud, men det er nok et spm. om øvelse.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster