Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 976
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 974

Følg bodybuilding.dk på

Vurdering behøves

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB.

Som overskriften antyder - er jeg meget i tvivl ift. dumbell incline presses og dumbell decline presses - sådan som jeg har forstået det træner man ved incline - den øverste del af brystet, hvor decline er den nederste del.. Ret mig, hvis jeg tager fejl?!

Jeg hører et B2B program, som jeg er super glad ved - og kan sagtens se fremskridt! Men nu er jeg jo en pige, og tænker at det måske ville være bedre at træne incline presses, som man kan se, fremfor decline - forestiller mig at man ikke kan se den pga. de kvindelige fortrin.. Hvad Siger I?

På forhånd tak :-)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kan ikke træne separate dele af brystmusklen, da det er en stor muskel der bevæger sig. Du kan dog flytte stresset på musklen ved forskellige positioner:

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Brystmusklen er delt op i 2 dele, minor og major, du kan dog ikke træne den ene seperat fra den anden. Men som s0nice skriver, kan du flytte stresset på den ene eller den anden del, dog vil du _altid_ ramme begge dele signifikant.

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 191.00
- Dødløft: 250.00

mille90 skrev:Hej BB.

Som overskriften antyder - er jeg meget i tvivl ift. dumbell incline presses og dumbell decline presses - sådan som jeg har forstået det træner man ved incline - den øverste del af brystet, hvor decline er den nederste del.. Ret mig, hvis jeg tager fejl?!

Jeg hører et B2B program, som jeg er super glad ved - og kan sagtens se fremskridt! Men nu er jeg jo en pige, og tænker at det måske ville være bedre at træne incline presses, som man kan se, fremfor decline - forestiller mig at man ikke kan se den pga. de kvindelige fortrin.. Hvad Siger I?

Du har bryster :whistle: . Træn den bænkpres variant der tillader størst kombination af kg og føles mest behagelig for skuldre og albuer ;)
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Kostplan: Ingen kostplan

mille90 skrev:Men nu er jeg jo en pige, og tænker at det måske ville være bedre at træne incline presses, som man kan se, fremfor decline - forestiller mig at man ikke kan se den pga. de kvindelige fortrin.. Hvad Siger I?

Drop incline/decline presses, og hop ned på gulvet og arbejd på push-ups i stedet.

Træning af presstrukturerne, core og stabilitet af scapula i én og samme simple øvelser. Dét er træningsøkonomi.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster