Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1029
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1026

Følg bodybuilding.dk på

Vurdering kostplan!

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Godaften til jer :)
Håber nogle vil smide en kommentar om denne kostplan, om der er noget jeg burde tilføje, slette eller noget helt andet :)
Skal lige siges at jeg har ca. 1000 kr. om måneden på mad, såå det er ikke de helt dyre ting jeg kan købe!
Jeg er en pige på 20 år, vejer 73 kg og er 172 cm. høj. Mit mål er at tabe ca. 10 kg (jeg ser ikke overvægtig ud, men vil godt af med nogle kg.) Jeg styrketræner lige nu 3 gange om ugen (fullbody) og cardio 2 gange om ugen (stigning på løbebånd).
Vær opmærksom på at jeg har oprettet dette indlæg i et begynderforum, da jeg ikke ønsker nogle dumme kommentarer :)

kostplan

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Uden at være ekspert...
Så tænker jeg: 2.6g protein pr kg kropsvægt er for meget (så hellere bruge sine kcals på noget andet). Der er for lidt grøntsager. Og 0.6g fedt pr kg kropsvægt er for lidt, så mere sundt fedt :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Dødløft: 75.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Ingen kostplan

Okay, ville jeg evt. ikke kunne nøjes med 15 g. proteinpulver om morgenen frem for 35 så?
Og så evt. tilføje nogle mandler til et mellemmåltid? :)

Umiddelbart ser det fint ud, men flere grøntsager, og så hold øje med vægten, og husk at indtage nok vand.
Foretag ugentlige vejninger, og lad være med at hoppe på vægten hver anden dag, og vær ærlig med dig selv om du har fulgt din kostplan eller ej.

At spise for lidt, kan også gøre at du ikke taber dig.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Squat: 35.00
- Dødløft: 40.00

Miller7 skrev:Okay, ville jeg evt. ikke kunne nøjes med 15 g. proteinpulver om morgenen frem for 35 så?
Og så evt. tilføje nogle mandler til et mellemmåltid? :)

Mandler er et godt bud på sund fedt, tag en håndfuld.
Og du vil sagtens kunne justere mængden af proteinpulver om morgenen til 15.
Brugeravatar

Styrkeliste

Vejer mig måske en gang om måneden :) før i tiden var det hver dag, og gik helt amok hvis jeg havde taget 100 g på (der var jeg også undervægtig).
Jeg drikker grøn te hver dag, så jeg sørger for at drikke riiiiiigeligt med vand, da grøn te er ret vanddrivende :) Drikker måske 3 liter vand om dagen

Miller7 skrev:Vejer mig måske en gang om måneden :) før i tiden var det hver dag, og gik helt amok hvis jeg havde taget 100 g på (der var jeg også undervægtig).
Jeg drikker grøn te hver dag, så jeg sørger for at drikke riiiiiigeligt med vand, da grøn te er ret vanddrivende :) Drikker måske 3 liter vand om dagen

Umiddelbart, ville jeg veje mig ugentligt med en kostplan, så du kan se hvor der skal være rettelser, eller om det rent faktisk går den rette vej.

Kan godt se dilemmaet i, at du tidligere har vejet dig meget, så det syntes jeg også du skal være opmærksom, og tage hensyn til.
Det vigtigste ved træning er tålmodighed, og have andre ting, at tage sig til samtidig med sin træning.
Så man har andre ting også at gå op i.

Held og lykke med vægttabet, og læs noget mere om kost, så du også ved hvad du kan spise, når du ikke har mulighed for at følge din kostplan, eller er hos venner/veninder/familie/restaurant.
Brugeravatar

Styrkeliste

Mange tak for jeres hjælp! :)