Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1548
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1546

Følg bodybuilding.dk på

Weight Gainer

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej, jeg har lige et par spørgsmål mht. mit for nyligt anskaffede Bodylab Weight Gainer.

Først skal det lige siges at jeg har trænet i 9 måneder, men min kropstype er ektomorf, så jeg har kun set meget langsom forbedring. Derfor har jeg valgt at prøve mig med protein-pulver - men fik at vide at jeg, pga. min kropstype, ville få mere ud af WG.

Nu er mit spørgsmål så: Hvor tit skal jeg tage WG, og hvor meget pr. gang?
Jeg er 18 år, vejer 60 kg og er ca. 184, jeg spiser 3 måltider om dagen, ca. kl. 8, 12 og 18.

Håber i har nogle tips så jeg kan komme godt igang med mit brug af WG.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

For det første er det alt, alt for få måltider du spiser - du skal i hvert fald op på det dobble :wink:
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg ved godt at det er for få måltider hvis man skal have det maksimale ud af træningen, men lige fra jeg startede med at træne har det været et princip at jeg ikke vil gå SÅ meget op i hvad jeg spiser. Tror også det har en del at gøre med hvad man anser for et måltid, fx. så jeg en artikel hvor forfatteren havde skrevet 1 appelsin + 100g WG = et måltid. Jeg ser et måltid på gammeldags facon, dvs. rundstykker/cereal til morgenmad, sandwich/shawarma/salat/burger og ting i den stil til frokost, og varm mad til aftensmad. Ud over det spiser jeg når jeg føler mig sulten, det kan være alt fra en banan, til en snickers, til en halv pizza. Det varierer utroligt meget.

dine kostvaner skal lægges om hvis du skal have resultater ud af din træning.. det er ikke din kropstype der er skyld i dine begrænsede resultater men din kost.. burger, scharwama og pizza... det er ikke ordenlig kost. du skal have gang i noget mageret kød, noget fed fisk, grøntsager og ris. før du får ordenlig gang i din kost vil du ikke få det maximale udbytte af dit wg og din træning.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det der normalt bliver serveret som aftensmad herhjemme er også ting i den stil, vi spiser næsten altid meget sundt.

Efter hvad jeg har fået at vide og har læst mig til lyder det som om at jeg skal stræbe efter at komme op på en 5, helst 6 måltider om dagen, og holde mig mere til rundstykker, rugbrød, sandwich og lign. til morgenmad og frokost, og så den normale aftensmad, der som regel består af nogle af de ting som kuglen nævner, og så holde mig lidt mere fra fastfood, chips, cola og andre søde ting - så burde det gå frem af med hjælp fra min WG?

Hvad kan anbefales som mellem-måltider?

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster