Jeg er en pige på 18 år, 169 cm høj og vejer et sted mellem 55,5 og 56 kg
Har nu styrketrænet ca. siden jul, og er kommet forholdsvis godt igang. Men da jeg til hverdag går i skole, og nu har sommerferie (:D) har jeg fået endnu mere tid til at koncentrere mig om min træning + kost. For tiden træner jeg mellem 6 og 7 gange om ugen, mit træningsprogram ser således ud - dag 1: bryst + biceps, dag 2: skulder + triceps, dag 3: ben + biceps, dag 4: ryg + triceps - og så forfra.. Desuden går jeg til boksning, men da sæsonen er ved at være slut, er det kun 2-3 gange pr. uge.
Jeg er lidt i tvivl om, om jeg spiser for meget/for lidt for at få noget ud af min træning.. Jeg vil gerne være mere muskuløs, men er ikke vild med tanken om at tage for meget fedt på, da jeg som yngre var ret chubby, og endelig har tabt næsten alt mit "hvalpefedt" - jeg er stadig ret angst for at blive "tyk" igen. Jeg har også altid lært, at jeg som kvinde skal spise ca. 500 kcal mindre, end hvis jeg var en mand.
Her er et eksempel på hvad jeg kunne spise på en alm. dag (nogen dage er det lidt mere):
Morgenmad: havregryn (mellem 40-50 g) med ca. 10 gram rosin, 2-3 mandler, eller valnødder + skummetmælk. Dertil et æg og et lille glas juice.
Formiddag: Min træning i centeret ligger oftest før frokost, så derfor indtager inden 20,5 g n.o. explode. Efter træning 30 g proteinpulver + 16 g kreatin efter træning.
Frokost: 2 skiver rugbrød med fedtfattigt pålæg, oftest kalkun, kylling eller leverpostej 6%.
Eftermiddag: ofte 1-2 stykker frugt, nogle nødder, mørk chokolade el. lign. Af og til en proteinbar.
Aften: Efter boksning, 30 g proteinpulver. En lille portion aftensmad. Jeg bor hjemme, så min mor står for aftensmaden. Med det er altid sundt, ofte noget med brune ris/ grov pasta, kylling og grønsager osv.
Natmad: 1 stk. frugt, lidt nødder, mørk chokolade, en halv grovbolle eller lign.
Håber der er nogen der vil hjælpe mig