Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Illisher skrev:Hvilke øvelser bruger du?
Jeg synes at pullups rammer meget godt, hvis jeg sørger for at holder en 180 grader mellem armene. Rammer ikke nær så godt hvis jeg har armene lidt foran kroppen når jeg hiver mig op.
BOR kan også ramme godt hvis du læner dig meget fremover, og hiver til bryst.
Ellers kan du tjekke øvelses biblioteket, og/eller http://www.exrx.net/ og tjekke hvilke forskellige øvelser der er til lattissimus dorsi og prøve nogle af dem, og finde den du synes rammer bedst.

Patsche skrev:Illisher skrev:Hvilke øvelser bruger du?
Jeg synes at pullups rammer meget godt, hvis jeg sørger for at holder en 180 grader mellem armene. Rammer ikke nær så godt hvis jeg har armene lidt foran kroppen når jeg hiver mig op.
Ellers kan du tjekke øvelses biblioteket, og/eller http://www.exrx.net/ og tjekke hvilke forskellige øvelser der er til lattissimus dorsi og prøve nogle af dem, og finde den du synes rammer bedst.
har kørt BOR Chun og Pull ups indtil nu

lassah skrev:Nu ved jeg ikke hvor trænet du er og hvilken viden du har, men hvis jeg skal gøre det meget simpelt vil mit råd være:
TUNG dødløft 1-2 gange om ugen. 5 sæt x 5 reps er et godt udgangspunkt.
Bent over row, fokuser på at det er ryggen som trækker og ikke dine arme. Få "forbindelse" til dine rygmuskler. Brug straps hvis din underarmsstyrke begrænser dit potentiale.
Chinups, kør dem meget strict. Meget gerne med ekstra vægt.
Så kan du så selv supplere med en sidste øvelse, hvis du ikke har nok i ovenstående. Afhænger meget af hvor lang tid du har trænet og hvor konditioneret dine muskler er.

Illisher skrev:Patsche skrev:Illisher skrev:Hvilke øvelser bruger du?
oki. Holder du dine arme på linje med kroppen når du kører pullups, eller har du en lille vinkel? Jeg synes den rammer bedre når jeg holder godt bredt på stangen, og 180 grader mellem armene.
Ellers gør som jeg foreslog, søg nogle andre øvelser til den muskel og find en der passer dig godt.

Wopper skrev:Derudover kan du gøre brug af dropsets, mekaniske dropsets, restpauser, cluster sets, køre længere excentrisk fase, mere eksplosiv koncentrisk fase osv.

Henning aa skrev:har kørt BOR Chun og Pull ups indtil nu
Nu ved jeg ikke hvor mange sæt du kører i hver øvelse.
Prøv med 5 sæt i BOR og 5 sæt i Chins eller pull-ups 2-3 gange i ugen.
Jeg træner selv chins/pullups med parallen greb i ca skulderbredde, og roning ikke ret meget breddere.
Men prøv at finde den bredde som du kan mærke bedst i ryggen, og smid så dødløft på mindst 1 gang i ugen.
Nu ved jeg ikke hvordan du træner, split eller full-body.
Du kan evt træne et split program hvor du træner ryg for sig selv den ene dag og så resten af kroppen den anden dag.
Du kan også træne fullbody, men så er du nød til at nedprioritere resten af kroppen, men da den vokser godt nok er det nok heller ikke et problem.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster