Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1604
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1602

Følg bodybuilding.dk på

Yousee regning - hvem skal betale?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hey folkens :).

Jeg er lige flyttet ind i en ny lejlighed med min kæreste. Inden vi sagde ja til lejligheden spurgte vi viceværten hvad man kan få af tv/internet, og vi fik afvide vi ku få Yousee. Det passede mig fint, da vi så bare kunne rykke vores abonnement med over i den nye. Vi flyttede ind her den 1 maj. Efter nogle dage opdager jeg at vi ikke kan tage en masse af vores kanaler. Jeg ringer til Yousee, og de prøver at hjælpe alverdens over telefonen - intet hjælper. De sender nogle nye kabler - lige lidt hjælper det. De vælger så at sende en tekniker ud for at kigge på det. Da teknikeren kommer og kigger i teknik skabet, ser han installationen af forstærkeren er helt hen i vejret. Noget med der ingen skærme var monteret på ledninger(Kan ikke huske det helt 100, men noget i den dur), og det så kan ødelægge nogle af de frekvenser, hvor de kanaler vi ikke kan se, er på. Det tager en times tid at tjekke det hele, lave det, og genindlæse kanalerne. Har fået en regning på 1221 kr nu. Men kan det virkelig passe det er mig som skal betale den? Jeg mener, jeg har ikke installeret det. Vi flyttede ind i vores gode tro om vi kunne køre alle vores yousee kanaler. Er det ikke udlejer som skal betale for at tingene ikke har været i orden? Fremlagde det for viceværten og han vil gå videre med det. Men har på fornemmelsen han mener vi skal betale for at lave deres egen fejl.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Problemet er jo at du selv har ringet efter Yousee, og at aftalen således er lavet mellem dig og Yousee. Du kan ikke lave serviceaftaler på foreningens vegne. Så skal du have viceværten til at kontakte Yousee.

Lige nu er Yousee fløjtende ligeglade med om du mener at foreningen skal betale. De skal have betaling for den service de har leveret, og med den kune som har bestilt det. Om du så kan få pengene igen fra foreningen, må jo være et spørgsmål mellem dig og den pågældende boligforening. Men jeg ville gå langt i den sammenhæng, da det er boligforeningens ansvar, at forholdende (herunder TV og Internet), er som de skal være, og som de har garanteret ved indgåelse af aftalen om boligen.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)

Bundesball skrev:Problemet er jo at du selv har ringet efter Yousee, og at aftalen således er lavet mellem dig og Yousee. Du kan ikke lave serviceaftaler på foreningens vegne. Så skal du have viceværten til at kontakte Yousee.

Lige nu er Yousee fløjtende ligeglade med om du mener at foreningen skal betale. De skal have betaling for den service de har leveret, og med den kune som har bestilt det. Om du så kan få pengene igen fra foreningen, må jo være et spørgsmål mellem dig og den pågældende boligforening. Men jeg ville gå langt i den sammenhæng, da det er boligforeningens ansvar, at forholdende (herunder TV og Internet), er som de skal være, og som de har garanteret ved indgåelse af aftalen om boligen.

Selvfølgelig skal de have deres betaling - og det får de også. Betaler skam hvis det ender med det mig som skal betale. Under alle omstændigheder skulle det jo laves(dog kunne det sikkert gøres meget billigere hvis jeg bare bad boligforeningen stå for det). Men som du selv siger, skal de forhold de garanterer jo være i orden. Men ja, kan godt se det en tricky sag for mig, når jeg selv kontakter yousee.. Men hvad skulle jeg ellers - de første dage i lejligheden virkede alle kanaler, pludselig var en del væk, så troede det var et "yousee" problem.

Styrkeliste

Jeg mener, at deres teknikker besøg er gratis såfremt, der er en fejl og den ikke er selvforskyldt.

Dvs. i dit tilfælde, hvor det ikke er din fejl, mener jeg ikke du skal betale.

Ring til dem og forklar.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Kostplan: Ingen kostplan

Houd skrev:Jeg mener, at deres teknikker besøg er gratis såfremt, der er en fejl og den ikke er selvforskyldt.

Ring til dem og forklar.

Jeg ved godt hvad ham teknikeren mener med kanalerne, men spørgsmålet er hvem ejer den box ? Jeg tror det kunne være stofa eller TDC eller en af de store udbydere men er ikke sikker, men med mindre det er yousee der ejer den box kan det jo ikke være yousee der skal betale regningen ?

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Taekwondo body skrev:
Houd skrev:Jeg mener, at deres teknikker besøg er gratis såfremt, der er en fejl og den ikke er selvforskyldt.

Ring til dem og forklar.

Jeg ved godt hvad ham teknikeren mener med kanalerne, men spørgsmålet er hvem ejer den box ? Jeg tror det kunne være stofa eller TDC eller en af de store udbydere men er ikke sikker, men med mindre det er yousee der ejer den box kan det jo ikke være yousee der skal betale regningen ?

Skal ikke kunne sige hvem som har sat boxen op, men viceværten skyndte sig ihvertfald at komme ind i de andre ledige lejligheder for at tjekke om der var samme fejl. Yousee Teknikeren mente det måske var dansk Kabel tv som har sat dem op. Vi må se, får et svar i næste uge om det står for egen regning eller om udlejer betaler. Isåfald jeg selv skal betale, så må jeg vel også tage det med igen når jeg flytter herfra?

Styrkeliste

Hvis det er boligforeningen, som har lavet/fået lavet installationerne, så prøv at rette kravet mod dem (de kan selv rette kravet mod den tekniker, der har lavet installationerne for dem - medmindre det er en af deres ansatte selvfølgelig).
Hvis det er yousee, som selv har lavet dem, skal du gøre indsigelse mod regningen - ja altså skrive til dem, at du ikke har tænkt dig betale, fordi de selv har lavet fejl.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Som Bosse skriver, så for guds skyld, kør al korrespondance skriftligt. Det hele bliver bøvlet over telefonen.

Endvidere vil jeg mene at det ikke kan være dig som skal betale for en servicemedarbejder, nu når det ikke er en selvforskyldt vej. Ret henvendelse både til viceværten og yousee, så er den ged barberet. Og du skal ikke betale før der er en afklaring. Jeg tror også at hvis sagen trækker i langdrag har rykkergebyrene opsættende virkning indtil sagen er afsluttet.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Jeg tror desværre det er dig der skal betale da det er dig der gerne vil have yousee... Men han er da en idiot den udlejer da han burde informere dig om at bygningen ikke har hvad der kræves!!

Kan ikke vente med at betale den, da jeg er tilmeldt automatisk betaling, og den er trukket. Viceværten var tydeligvis ikke klar over problemet, siden han skyndte sig i nogle af de andre lejligheder som står tomme og skal lejes ud. Den tidligere lejer havde også yousee, men ikke så stor pakke som jeg har, og derfor ingen problemer med de få kanaler han kunne se. Det er ikke Yousee selv som har lavet installationen, det var vist Dansk Kabel-tv. Jeg håber bare de selv kan se det - at det ikke en fejl som er påført af mig=ergo ikke mig som skal betale for deres fejlinstallation. Og hvis de virkelig mener det, da jeg selv har sørget for det via yousee, så det vel mine ejendele og jeg kan tage det med når jeg fraflytter=ergo så skal de alligevel have det lavet til næste lejer jo.

Styrkeliste

Hvad er dine ejendele? Hvis du ejer installationerne, skal du selvfølgelig selv batale vedligehold/installation mv. Hvis du ikke gør, er det et spørgsmål om, hvis skyld fejlen er - hbis der var en fejl.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bosse101 skrev:Hvad er dine ejendele? Hvis du ejer installationerne, skal du selvfølgelig selv batale vedligehold/installation mv. Hvis du ikke gør, er det et spørgsmål om, hvis skyld fejlen er - hbis der var en fejl.

Jeg ejer intet af det. Det var installeret i forevejen. Det er rimelig nyt her, blev lavet i 2012 hvor der så har været installeret de bokse. Det eneste jeg vel ejer, er vel de skærme og ledninger, der er blevet sat på og i den boks, som jeg har betalt for?

Styrkeliste

cmgkbh skrev:
Bosse101 skrev:Hvad er dine ejendele? Hvis du ejer installationerne, skal du selvfølgelig selv batale vedligehold/installation mv. Hvis du ikke gør, er det et spørgsmål om, hvis skyld fejlen er - hbis der var en fejl.

Jeg ejer intet af det. Det var installeret i forevejen. Det er rimelig nyt her, blev lavet i 2012 hvor der så har været installeret de bokse. Det eneste jeg vel ejer, er vel de skærme og ledninger, der er blevet sat på og i den boks, som jeg har betalt for?

Du kan se på regningen, hvad du har betalt for. Hvis du har betalt for boksen er den selvdølgelig din og du kan tage den med. Du kan jo stadig prøve at få udlejer til at betale, mod at han får boksen
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 96 gæster