Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
1 nye indlæg i dag

Japs12 skrev:Vil helst op på 3 hvad ville i foretrække af de 2 øvelser

frede929 skrev:Japs12 skrev:Vil helst op på 3 hvad ville i foretrække af de 2 øvelser
det kommer jo an på hvordan resten af dit program ser ud

Japs12 skrev:Hej BB. har 3 brystøvelser til mit 2 split program, Bænkpres, Db incline bænkpres, og så den sidste øvelse er jeg i tvivl om jeg skal vælge Db Decline bænkpres eller flyes= ;)

Moody skrev:Japs12 skrev:Hej BB. har 3 brystøvelser til mit 2 split program, Bænkpres, Db incline bænkpres, og så den sidste øvelse er jeg i tvivl om jeg skal vælge Db Decline bænkpres eller flyes= ;)
Decline db er som udgangspunkt den bedre øvelse. Flyes har typisk sin berettigelse i mere omfattende chest-protokoller. Når det så er sagt, er det et ret dårligt 2-split du har gang i. Din work-distribution og tonnage fordeling over de to dage er helt væk.

A Menace To Chicken skrev:For meget pres, for lidt lower body og træk.
.. tag et kig på nogle upper/lower 2-splits, i stedet.

A Menace To Chicken skrev:Maxer/Beerman plejer ellers at havde styr på sit shit. Men lige der, har han vist ramt en py ved siden af. Bevars, man kan da godt gaine på programmet, det er bare suboptimalt ifht. til upper/lower, hvor alle muskelgrupper tilgodeses ligeligt.

A Menace To Chicken skrev:Følgende er en skitse, frit efter TWOTTT II:
("/", angiver at de to øvelser køres i par, altså som superset, men med en kort pause imellem)
man, upper body A:
flat barbell bench/wide-grip pullups 5x6-12
seat. BTN-press/dumbbell rows 5x6-12
incline flyes/EZ-bar curls/EZ-bar skull crushers 3x12
tirs, lower body A:
squat 5x6-12
keystone deadlift 4x6-12
walking lunges 3x15-20 meter.
lying leg-curls 4x6-12
random calves/mave 3z12-15
ons, off.
tors, upper body B:
incline dumbbell bench/yates row 5x6-12
dips/pendlay rows 5x6-12
dumbbell laterals/hammer curls/dumbbell OH-ext 3x12
fre, lower body B:
dødløft 3x5-8
front squat 5x5
bulg. split-squats 4x8-12
lying leg curls 3x10
random calves/mave 3x12-15
lør/søn, off.
Lineær progression.

Curlbro skrev:Sorry jeg lige bringer en gammel tråd op, men hvordan ville du strukturere den linære progression?
Kristian skrev:Helt enkel, lineær progression. Første markør er generelt et top-set af 6-8, derudover monitoreres overordnet på alle sæt, alt efter protokol. Deload lægges hvor jeg føler for det, ingen grund til at deloade hvis det hele spiller. Føler jeg mig træt og let overkørt, så cutter jeg ganske enkelt på alle parametre i en uge - volumen, intensitet og frekvens + densitet.
Kristian skrev:Første workset fungerer som feeler-set. Føles det let, forsøger jeg at øge vægten i top-settet, og derefter fortsætte med en given øgning ind i det følgende workset. Det kommer an på templaten, hvilken struktur sættene følger. Straight sets, eller pyramide.
eks:
flad bænk
8x50kg. - warm up
5x80kg. - warm up
12x90kg. - workset/feeler
8x100kg. - top-set (skulle der være til en 9'er eller 10'er, øges vægten næste gang)
12x90kg. - workset
12x90kg. - workset (er der ikke til 12, bliver jeg på vægten indtil 12 føles nemme - derefter øges load i alle worksets)
rep-out x 80kg. - back-off
.. dette er blot een måde at strukturere en pyramide på, kunne også være ramp direkte op til topset af 6, og derefter 10'ere i worksets, indtil man failer før 10. Når man så rammer f.eks. 6 reps i topsettet og 4x10 i worksets, øges den samlede load.
Straight-sets giver sig selv. Målet er f.eks. 4x12x90kg. - når det lader sig gøre uden grind, uppes load.
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster