hr_bjoern skrev:kofoed skrev:kofoed skrev:Hvis man vil have høretelefoner til en ok billige pris, som altid får flotte anmeldelser, så er det svenske mærke Jays kanon (a-jays 3 eller 4 er yderst populære) Hvis man vil betale lidt mere er der B&W eller bedst af alt Etymotic (ER4P er helt i sin egen klasse når det kommer til IEM) eller Shure (SE425)
Vil lige pointere at det -kun- giver mening at gå op i den prisklasse som det meste B&W, ER4P og SE425 ligger i, hvis man samtidig bruger en ordenlig afspiller, ordenlige lydfiler (.flac) og har en forstærker sat til.
Hvis man vil have et sæt høretelefoner, der bare skal kunne smides i Iphonen, og hører de mp3 filer man nu har, så vil det ikke give mening at købe noget der er bedre end a-jays 3 (4 hvis det skal være med mikrofon) eller en af Shure's billigere modeller.
Det er ikke givet, at man skal benytte hovedtelefonsforstærker, det er afhængig af hovedtelefonernes impedance og hvilken enhed de afspilles fra. Ligeledes, så er der stor forskel på bitrate i mp3-filer. Nogle er stærk komprimeret og bliver forringet i lydkvalitet, men som regel så plejer man at komprimere til 320kpbs, hvorved de fylder knap så meget på en iPhone og lydkvaliteten er stadig fornuftig. Du skal have rigtig gode hovedtelefoner og god hørelse, hvis du skal kunne høre forskel på 320kpbs og FLAC filer, hvis det alligevel bliver spillet fra en iPhone.
Du kan ikke afspiller .flac, på en Iphone?... Men jo, jeg kan da tydeligt hører forskel på en .flac fil, og en mp3 320 fil, hvis jeg hører musik på kvalitets udstyr, hvis ikke, så er forskellen ikke særlig stor nej. Det er netop derfor jeg siger at hvis man ikke vil ud og investere mange penge, men bare vil bruge sin Iphone, så er a-jays 3 helt tilpas.
Og hvis du siger at en forstærker og hi end hørertelefoner ikke hører sammen, må det være fordi du aldrig har hørt hi end og den forskel der er, med og uden forstærker.