Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1119
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1116

Følg bodybuilding.dk på

Kampen mod mine forældre

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej BB

I længere tid, har jeg haft en kamp med mine forældre, om hele min livsstil med sund kost, proteinpulver og træning. De mener at jeg intet socialt liv har, jeg spiser for mange proteiner som skader min nyrer, og jeg i det hele taget, er kommet for langt ud.

Til det siger jeg, at ja, jeg går ikke så meget i byen som andre, men er da afsted 2-3 gange om måneden, er sammen med venner i træningscenteret og ud over det. De mener også at min nyrer er på overarbejde, pga. alle de proteiner jeg spiser. Jeg prøver så at forklarer dem, at folk der træner, har brug for flere proteiner end folk der ikke gør, hvorfor proteinpulver er nemt og smager godt. De siger så, at mælk er ligeså godt, hvortil jeg svarer, at ja det er det garanteret, men jeg finder det nemmere, at have en shakes med sig i stedet for mælk, der helst skal holdes koldt.

Min sunde livsstil har de også meget i mod. Jeg kan dog sagtens forstå dem, da jeg før har været meget undervægtigt - dog føler jeg mig sund og rask den dag i dag, og føler jeg er kommet over på den anden side. Nu forsøger jeg at leve sundt med et protein-rig kost, hvor jeg fokusere på at få det min krop har brug for, når jeg træner som jeg gør.

Mit problem er bare, at jeg simpelthen ikke aner hvordan jeg skal overbevise mine forældre om, at det liv jeg lever er ganske sundt. Det er garanteret ikke sådan den gennemsnitlige dansker lever, men jeg kan lide det jeg gør og jeg tror bare ikke de kan forstå det.

Så har I nogle gode forslag? Evt. nogle med lignede problemer?

Endelig spørg, hvis der er noget :-)
We play the same game, difference is you never try your best
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Fornuftig livstil du kører !

Syntes bare du skal fortsætte som du gør, prøve og overbevise dem om det. Evt vise dem artikler fra denne side. Hvis de ikke er til at rokke, vil fremgangen på din krop være bevis i sig selv imo.

Held og lykke !
Målet er 10 % BF
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside Cph !

Træner her: S.A.T.S Hvidovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 135.00

Sådan er forældre bare, men prøv at sige de skal finde information som underbygger deres påstande, der stopper de som regel i en dags tid, hvis dine forældrer var bare lidt som mine.

Du har altså en velfungerende hverdag med plads til et socialt liv foruden fornuftige karakterer osv.? Og din kost er afbalanceret bortset fra et vist tilskud protein?

ck92 skrev:De siger så, at mælk er ligeså godt, hvortil jeg svarer, at ja det er det garanteret, men jeg finder det nemmere, at have en shakes med sig i stedet for mælk, der helst skal holdes koldt.

Forklar dem forbindelsen mellem valleprotein og mælk:
http://www.bodylab.dk/valleprotein/hvor ... -468p.html

Min anbefaling ville være at kontakte din læge, beskrive din kost og motion og redegøre for dine forældres bekymringer (fx ift. dine nyrer) og bede ham tage stilling til, om det er legitime bekymringer. En lægelig autoritet vil de formodentlig være mere tilbøjelige til at bøje sig for.

Se evt.: https://www.emailkonsultation.dk/
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

kiiilden skrev:Fornuftig livstil du kører !

Syntes bare du skal fortsætte som du gør, prøve og overbevise dem om det. Evt vise dem artikler fra denne side. Hvis de ikke er til at rokke, vil fremgangen på din krop være bevis i sig selv imo.

Held og lykke !

Problemet er bare, at når jeg viser dem artikler/tråde fra hjemmesider som bb.dk, bodylab, bodyman osv., så kommer de med den der "ja, det er jo dine sider, de skriver jo bare for at sælge" - den er svær at modargumentere.

Lund88 skrev:Sådan er forældre bare, men prøv at sige de skal finde information som underbygger deres påstande, der stopper de som regel i en dags tid, hvis dine forældrer var bare lidt som mine.

De finder jo alt muligt på nettet. De kan jo sagtens finde sider, hvor der står at protienpulver er unødvendigt, og så ligemeget hvad jeg finder, så står de fast ved dét de har fundet.

ntp9 skrev:Du har altså en velfungerende hverdag med plads til et socialt liv foruden fornuftige karakterer osv.? Og din kost er afbalanceret bortset fra et vist tilskud protein?

ck92 skrev:De siger så, at mælk er ligeså godt, hvortil jeg svarer, at ja det er det garanteret, men jeg finder det nemmere, at have en shakes med sig i stedet for mælk, der helst skal holdes koldt.

Forklar dem forbindelsen mellem valleprotein og mælk:
http://www.bodylab.dk/valleprotein/hvor ... -468p.html

Min anbefaling ville være at kontakte din læge, beskrive din kost og motion og redegøre for dine forældres bekymringer (fx ift. dine nyrer) og bede ham tage stilling til, om det er legitime bekymringer. En lægelig autoritet vil de formodentlig være mere tilbøjelige til at bøje sig for.

Se evt.: https://www.emailkonsultation.dk/

Ja, en normal hverdag med et socialt liv, gode karakter og fornuftig sund kost i modsætning til deres egen som hovedsagelig består af kage, smøger og mere kage.

Dertil skal dog siges, at ja nogle gange siger jeg nej tak til en ven, for at komme ind at træne, men det finder jeg overhovedet ikke mærkeligt, bare det ikke sker hver gang.
We play the same game, difference is you never try your best
Brugeravatar

Cool, i så fald synes jeg, du skal følge mit råd og kontakte din læge. Så kan han forhåbentlig sætte dem på plads :)
Brugeravatar

Proteinpulver er sådan set også bare en nemmere måde af få proteiner, du kan sgatens lave en kostplan så du ikke behøver den. Det er bare nemmere og hurtigere med en shake :)
Målet er 10 % BF
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside Cph !

Træner her: S.A.T.S Hvidovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 135.00

Brugeravatar

Har du overvejet om dine forældre måske havde en smule ret?

Det er absolut ikke fordi du skal lægge livsstilen på hylden - slet ikke. Dog lyder det bare mærkeligt fra mit synspunkt at dine forældre skulle være imod at du lever sundt O.o? Hvis de er bekymrede for de sociale liv, er der som regel en grund til det. Jeg siger ikke der er et problem for dit vedkommende, men folk kan normalt næppe selv se det, hvis problemet er der. Prøv evt. at snak med nogle af dine nærmeste kammerater og hør hvad de har at sige på området.

Hvis der ikke er noget problem, og dine forældre blot er (i mine øjne) ekstremt sære, så er jeg tilhænger af ovenstående forslag om at konsultere en læge. På den måde kommer der noget "ekspert viden" som dine forældre ikke rigtig kan forkaste.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 210.00

Knægten skriver, at han er afsted i byen 2-3 gange om måneden og i øvrigt omgåes venner i centret seåvel som uden for centret. Så er der er næppe hold i, at han er ved at forvandles til en asocial enspænder. Iøvrigt er det vel også nogle prioriteringer, man selv bør være herre over.

Mange forældre forsøger i god tro, men uvidenhed, at guide deres børn til en anden livsstil. De fleste forældre lader det dog i sidste ende være op til de unge selv, når de når en alder af 15-16 år.

Det er nemt nok at finde kilder, der underbygger, at proteinpulver er unødvendigt. For det er det. Det er derimod ganske svært at finde kilder, der underbygger, at protein er sundhedsskadeligt og skadeligt for nyrerne. For det er det ikke. For raske personer anyways. Det bør endvidere være muligt at finde uvildige kilder, der ikke er sponsoreret af forhandlere af kosttilskud, der forklarer proteinpulvers harmløse lighed med kost, som de rent faktisk kender.

Når lortet sælges gennem danske forhandlere, må selv udvidende forældre udgangspunkt gå ud fra, at de danske myndigheder har dobbelttjekket stadset og godkendt det.

Iøvrigt tror jeg, at det er langt nemmere at finde artikler, der underbygger påstanden om, at smøger og kage er usundt end motion og et øget proteinindtag.

hvor gammel er du ?
Brugeravatar

Reputation point: 25

Træner her: Studie 7

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 232.50

jeg har fået at vide af en af mine store bror´s ven at det ikke er godt at tage proteinpulver før man er 16 år gammel kan ikke huske hvorfor :D

Fortæl dem om deres vaner. Med deres kage, smøgere osv.
Mine forældre er også lidt imod min 'nye' livsstil, men da jeg begyndte at kritisere deres spise vaner, holdte de sådan næsten op :)

Reputation point: 15

Træner her: AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 240.00

johannes23331 skrev:jeg har fået at vide af en af mine store bror´s ven at det ikke er godt at tage proteinpulver før man er 16 år gammel kan ikke huske hvorfor :D

Ok. Men det er falsk. Moving on now.

Sig at de skal finde artikler der bakker deres påstande op og før du har set dem gider du ikke høre på deres propaganda-fis.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Protein pulver er en madvare med et højt indhold af protein per kalorie. Hvorfor er det de mener at det går udover dine nyrer, fordi det er i pulver form? Hvad så hvis du fik den igennem premade shakes? Føler med dig. Men du er fra 1992? Burde du ikke være care hvad de siger?
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Alene det at overskiften hedder Kampen mod mine forældre siger en del om din attitude. Jeg kritiserer dig ikke, men du bør indgå i en saglig dialog med dine forældre, de er trods alt voksne mennesker. Held og lykke!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Har haft det samme probelem med proteinpulvert, tror jeg brugte 2 måneder på at overbevise dem. Jeg sagde til dem, at man "behøver" proteinpulver når man træner for man bruger mange flere kræfter når man træner og fordi jeg er tynd. Min mor sagde okay, men min far er stadig i mod det. :)

Reputation point: 35

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 145.00
- Dødløft: 190.00

Kolond skrev:Har du overvejet om dine forældre måske havde en smule ret?

This.

Forældre har oftest ret.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Spørg dine forældre om de foretrækker at du drikker dig i hegnet hver fredag og lørdag (og sikkert kommer op at slås).
Eller om de foretrækker at du bruger tiden på at ryge dig skæv og tage snitter osv..
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 64 gæster