Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65682 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049574 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1319
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1316

Følg bodybuilding.dk på

Kombination af styrketræning og funktionel træning

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hej drenge (og piger). Jeg har i en periode kørt et push/pull program, som jeg har været rigtig glad for, men har fået øjnene op for funktionel træning ala crossfit (mest med bodyweight). Er det muligt at kombinere disse to på en positiv måde for at opnå en atletisk krop? Jeg har overvejet noget i stil med.
Pushdag:
Bench Press og Military Press med udgangspunkt i SL 5x5
DB Incline Press og Lateral Raise 4x8 (ved ikke med progression)
Dips 4xmax og evt skullcrushers 3-4x8-10
Pulldag:
Squat og RDL eller Deadlift 5x5
BOR 4x8 og Chinups eller pull ups 4xmax
Ez-bar curl 3-4x8-10 og calf raises 4x8-10
Funktioneldag
Som kan være varierende med både løb, bodyweighttræning eller cirkeltræning

Hvis det er muligt, så vil jeg køre hver dag igennem to gange om ugen.
Hvad tænker i?
Cheers !
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 204
Tilmeldt: 30. jun 2013, 17:36
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du kan gøre som det passer dig. Men hvis du nu er blevet vild med crossfit, hvorfor så ikke prøve det fuldt ud? Crossfit handler om meget andet end bodyweight træning.
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 5. feb 2008, 20:57
 
Træner her: Dansk Fitness Vanløse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Bundesball skrev:Du kan gøre som det passer dig. Men hvis du nu er blevet vild med crossfit, hvorfor så ikke prøve det fuldt ud? Crossfit handler om meget andet end bodyweight træning.

Ja, og de der kroppe er ikke bygget på crossfit, men derimod på en solid kombination af tunge basisøvelser og steroider.
Brugeravatar
 
Reputation point: 893
 
Indlæg: 5424
Tilmeldt: 9. okt 2008, 23:40
Geografisk sted: Atlas
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der er egentlig to grunde.. Den ene er, at min SU ikke rækker til at betale kontingent til en crossfit-klub, så overvejer den funktionelle træning i stedet med indspark fra både bodyweight, crossfit og styrke
Den anden grund er, at jeg egentlig gerne vil stige i styrke i de 4 grundøvelser.. Derfor vil jeg køre SL i de 4 store med tilhørende progression, men det handler nok bare om at prøve :)
Men som vist på billedet, så virker det vidst det der crossfit ;)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 204
Tilmeldt: 30. jun 2013, 17:36
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



peter n skrev:
Bundesball skrev:Du kan gøre som det passer dig. Men hvis du nu er blevet vild med crossfit, hvorfor så ikke prøve det fuldt ud? Crossfit handler om meget andet end bodyweight træning.

Ja, og de der kroppe er ikke bygget på crossfit, men derimod på en solid kombination af tunge basisøvelser og steroider.


Crossfit ER tunge basisøvelser. Dette viser blot hvor lidt du egentlig ved om crossfit. Og derudover er crossfit hvad man gør det til. Ligesom det er tilfældet med alt anden vægttræning. Jeg aldrig har ikke lavet så mange tunge basisøvelser som efter jeg er startet med crossfit.

Steroider kan man altid diskutere. Og lad os ikke gøre det, da den diskussion i forvejen kører så rigeligt herinde, og vi ikke får alligevel ikke fakta på bordet. Min fornemmelse er dog, at det slet ikke er nær så udbredt i crossfit, som i f.eks. bodybuilding og i de gængse danske fitness centre.
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 5. feb 2008, 20:57
 
Træner her: Dansk Fitness Vanløse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Bundesball skrev:
peter n skrev:
Bundesball skrev:Du kan gøre som det passer dig. Men hvis du nu er blevet vild med crossfit, hvorfor så ikke prøve det fuldt ud? Crossfit handler om meget andet end bodyweight træning.

Ja, og de der kroppe er ikke bygget på crossfit, men derimod på en solid kombination af tunge basisøvelser og steroider.


Crossfit ER tunge basisøvelser. Dette viser blot hvor lidt du egentlig ved om crossfit. Og derudover er crossfit hvad man gør det til. Ligesom det er tilfældet med alt anden vægttræning. Jeg aldrig har ikke lavet så mange tunge basisøvelser som efter jeg er startet med crossfit.

Crossfit er basisøvelser, ja, men hovedsageligt lavet på tid, og med et fokus på kvantitet. Bare lige så vi er på samme side; 40kg thrusters på tid er ikke tunge basisløft. Er du sikker på, at det du laver ikke blot er styrketræning? Jeg tror i øvrigt det er meget typisk, at folk der dyrker crossfit, generelt ikke har lavet så mange basisøvelser før de begyndte til crossfit.

For lige at få styr på distinktionerne; Bliver "styrketræning" automatisk til crossfit, hvis man iklæder sig farverige tights, knæstrømper og en skudsikker følelse af bedrevidenhed? Eller er det først når man kalder sig selv en "crossfitter", og sin træning for en "WOD"?

Bundesball skrev:Steroider kan man altid diskutere. Og lad os ikke gøre det, da den diskussion i forvejen kører så rigeligt herinde, og vi ikke får alligevel ikke fakta på bordet.

Du har ret - det giver heller ikke mening at diskutere hvorvidt jorden er rund.
Brugeravatar
 
Reputation point: 893
 
Indlæg: 5424
Tilmeldt: 9. okt 2008, 23:40
Geografisk sted: Atlas
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bundesball skrev:
peter n skrev:
Bundesball skrev:Du kan gøre som det passer dig. Men hvis du nu er blevet vild med crossfit, hvorfor så ikke prøve det fuldt ud? Crossfit handler om meget andet end bodyweight træning.

Ja, og de der kroppe er ikke bygget på crossfit, men derimod på en solid kombination af tunge basisøvelser og steroider.


Crossfit ER tunge basisøvelser. Dette viser blot hvor lidt du egentlig ved om crossfit. Og derudover er crossfit hvad man gør det til. Ligesom det er tilfældet med alt anden vægttræning. Jeg aldrig har ikke lavet så mange tunge basisøvelser som efter jeg er startet med crossfit.

Steroider kan man altid diskutere. Og lad os ikke gøre det, da den diskussion i forvejen kører så rigeligt herinde, og vi ikke får alligevel ikke fakta på bordet. Min fornemmelse er dog, at det slet ikke er nær så udbredt i crossfit, som i f.eks. bodybuilding og i de gængse danske fitness centre.


Billede
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010
 
Reputation point: 897
 
Indlæg: 11744
Tilmeldt: 3. jul 2007, 23:20
Geografisk sted: www.moosfit.dk
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jarlen3 skrev:Der er egentlig to grunde.. Den ene er, at min SU ikke rækker til at betale kontingent til en crossfit-klub, så overvejer den funktionelle træning i stedet med indspark fra både bodyweight, crossfit og styrke
Den anden grund er, at jeg egentlig gerne vil stige i styrke i de 4 grundøvelser.. Derfor vil jeg køre SL i de 4 store med tilhørende progression, men det handler nok bare om at prøve :)
Men som vist på billedet, så virker det vidst det der crossfit ;)


Måske du burde læse op på hvad "funktionel træning" er: http://da.wikipedia.org/wiki/Funktionel_tr%C3%A6ning
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010
 
Reputation point: 897
 
Indlæg: 11744
Tilmeldt: 3. jul 2007, 23:20
Geografisk sted: www.moosfit.dk
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Crossfit er basisøvelser, ja, men hovedsageligt lavet på tid, og med et fokus på kvantitet. Bare lige så vi er på samme side; 40kg thrusters på tid er ikke tunge basisløft. Er du sikker på, at det du laver ikke blot er styrketræning? Jeg tror i øvrigt det er meget typisk, at folk der dyrker crossfit, generelt ikke har lavet så mange basisøvelser før de begyndte til crossfit.

For lige at få styr på distinktionerne; Bliver "styrketræning" automatisk til crossfit, hvis man iklæder sig farverige tights, knæstrømper og en skudsikker følelse af bedrevidenhed? Eller er det først når man kalder sig selv en "crossfitter", og sin træning for en "WOD"?


Hehe... Jeg kan nikke meget genkendende til den beskrevne type. Men hvorfor fokusere på tosserne, når nu der er så mange ikke-bedrevidende, ikke-farverige tights iklædte personer, uden knæstrømper. Og tosser findes i øvrigt i alle sportsgrene.

Du er glimrende til at generalisere, og drage konklusioner på baggrund af ingenting. Det du har er din egen selvudviklede forestilling om hvad du bør mene crossfit er. Og denne har jeg egentlig ingen interesse i at fortsætte med at kværulere omkring.

Jeg kan dog personligt kun sige positive ting omkring mit skifte til CF. Og ja, jeg styrketræner, men det er og bliver også en del af crossfit. Ligesom vægtløftning er det. Ligesom så meget andet er det. Det er jo netop det der er så lækkert ved crossfit. Man kan faktisk få lov til at lave meget forskelligt. Vi kan i øvrigt også kalde det noget helt andet hvis det tilfredsstiller dig. For det lader til at selve ordet "crossfit" gør dig defensiv.
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 5. feb 2008, 20:57
 
Træner her: Dansk Fitness Vanløse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Efter at have læst denne tråd, har jeg indset at jeg er cross-fitter! This is going on my facebook page!! :dance:
Brugeravatar
 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 1897
Tilmeldt: 11. apr 2009, 15:50
Geografisk sted: Vesterbro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kidd skrev:Efter at have læst denne tråd, har jeg indset at jeg er cross-fitter! This is going on my facebook page!! :dance:

Er vi ikke alle lidt cross-sexual? No homo
Brugeravatar
 
Reputation point: 893
 
Indlæg: 5424
Tilmeldt: 9. okt 2008, 23:40
Geografisk sted: Atlas
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Comedian skrev:
Jarlen3 skrev:Der er egentlig to grunde.. Den ene er, at min SU ikke rækker til at betale kontingent til en crossfit-klub, så overvejer den funktionelle træning i stedet med indspark fra både bodyweight, crossfit og styrke
Den anden grund er, at jeg egentlig gerne vil stige i styrke i de 4 grundøvelser.. Derfor vil jeg køre SL i de 4 store med tilhørende progression, men det handler nok bare om at prøve :)
Men som vist på billedet, så virker det vidst det der crossfit ;)


Måske du burde læse op på hvad "funktionel træning" er: http://da.wikipedia.org/wiki/Funktionel_tr%C3%A6ning


Det skal vi forstås som genoptræning eller til en hvis grad core-træning. Enten eller, så vil jeg prøve at inkludere det i min træning. Med det udgangspunkt at lidt variation i træningen + ens puls rammer det røde felt maks !:)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 204
Tilmeldt: 30. jun 2013, 17:36
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



peter n skrev:
Bundesball skrev:
peter n skrev:
Bundesball skrev:Du kan gøre som det passer dig. Men hvis du nu er blevet vild med crossfit, hvorfor så ikke prøve det fuldt ud? Crossfit handler om meget andet end bodyweight træning.

Ja, og de der kroppe er ikke bygget på crossfit, men derimod på en solid kombination af tunge basisøvelser og steroider.


Crossfit ER tunge basisøvelser. Dette viser blot hvor lidt du egentlig ved om crossfit. Og derudover er crossfit hvad man gør det til. Ligesom det er tilfældet med alt anden vægttræning. Jeg aldrig har ikke lavet så mange tunge basisøvelser som efter jeg er startet med crossfit.

Crossfit er basisøvelser, ja, men hovedsageligt lavet på tid, og med et fokus på kvantitet. Bare lige så vi er på samme side; 40kg thrusters på tid er ikke tunge basisløft. Er du sikker på, at det du laver ikke blot er styrketræning? Jeg tror i øvrigt det er meget typisk, at folk der dyrker crossfit, generelt ikke har lavet så mange basisøvelser før de begyndte til crossfit.

For lige at få styr på distinktionerne; Bliver "styrketræning" automatisk til crossfit, hvis man iklæder sig farverige tights, knæstrømper og en skudsikker følelse af bedrevidenhed? Eller er det først når man kalder sig selv en "crossfitter", og sin træning for en "WOD"?

Bundesball skrev:Steroider kan man altid diskutere. Og lad os ikke gøre det, da den diskussion i forvejen kører så rigeligt herinde, og vi ikke får alligevel ikke fakta på bordet.

Du har ret - det giver heller ikke mening at diskutere hvorvidt jorden er rund.


Haha +1 min uge 42 redet :)
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24. maj 2013, 17:09
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Klokov dyrker også CF, men du skal nok ikke regne med at hans fysik er bygget op af vha. CF, men med TUNGE basis øvelser.

Billede

Billede

Logbog for gamle mænd - Persistence beats even talent!

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.
Brugeravatar

 
Reputation point: 140
 
Indlæg: 4606
Tilmeldt: 19. maj 2012, 14:36
Geografisk sted: Aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ThomasMN skrev:Klokov dyrker også CF, men du skal nok ikke regne med at hans fysik er bygget op af vha. CF, men med TUNGE basis øvelser.


Måske hvis jeg skriver det en sidste gang, at vil det trænge igennem. Der er tunge basisløft i crossfit.
Det er ganske simpelt. Crossfit tager lidt af mange andre sportgrene som gymnastik, vægtløftning, styrkeløft, fitness og meget, meget andet. Deraf navnet.

Men vi kan godt sige at jeg både træner styrketræning, vægtløftning, fitness, gymnastik mv. hvis det er en definition der passer alle bedre.
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 5. feb 2008, 20:57
 
Træner her: Dansk Fitness Vanløse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Bundesball skrev:
ThomasMN skrev:Klokov dyrker også CF, men du skal nok ikke regne med at hans fysik er bygget op af vha. CF, men med TUNGE basis øvelser.


Måske hvis jeg skriver det en sidste gang, at vil det trænge igennem. Der er tunge basisløft i crossfit.
Det er ganske simpelt. Crossfit tager lidt af mange andre sportgrene som gymnastik, vægtløftning, styrkeløft, fitness og meget, meget andet. Deraf navnet.

Men vi kan godt sige at jeg både træner styrketræning, vægtløftning, fitness, gymnastik mv. hvis det er en definition der passer alle bedre.


hold nu op. seriøst. Det kan godt være du bruger øvelser som squat og dødløft, men det betyder ikke i kører tung basisløft. Når man kører disse løft i CF cyklusser er det ikke længere tung basisløft nej. stop dig selv.
Brugeravatar
 
Reputation point: 189
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 22. nov 2011, 00:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MadzP92 skrev:
Bundesball skrev:
ThomasMN skrev:Klokov dyrker også CF, men du skal nok ikke regne med at hans fysik er bygget op af vha. CF, men med TUNGE basis øvelser.


Måske hvis jeg skriver det en sidste gang, at vil det trænge igennem. Der er tunge basisløft i crossfit.
Det er ganske simpelt. Crossfit tager lidt af mange andre sportgrene som gymnastik, vægtløftning, styrkeløft, fitness og meget, meget andet. Deraf navnet.

Men vi kan godt sige at jeg både træner styrketræning, vægtløftning, fitness, gymnastik mv. hvis det er en definition der passer alle bedre.


hold nu op. seriøst. Det kan godt være du bruger øvelser som squat og dødløft, men det betyder ikke i kører tung basisløft. Når man kører disse løft i CF cyklusser er det ikke længere tung basisløft nej. stop dig selv.


"Disse CF cyklusser"

Før du udtaler dig om Crossfit bør du nok undersøge hvad det i virkeligheden går ud på. Hvis du alene mener at crossfit er hvad der sker i de 15-30 minutter i en WOD der er den egentlige workout, så tager du fejl.

Så er du ikke sød at undersøge det, og så vende tilbage. I mellemtiden skal jeg forsøge at stoppe mig selv, og se om jeg kan blive mere seriøs, som du efterspørger.
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 5. feb 2008, 20:57
 
Træner her: Dansk Fitness Vanløse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Bundesball skrev:"Disse CF cyklusser"

Før du udtaler dig om Crossfit bør du nok undersøge hvad det i virkeligheden går ud på. Hvis du alene mener at crossfit er hvad der sker i de 15-30 minutter i en WOD der er den egentlige workout, så tager du fejl.

Så er du ikke sød at undersøge det, og så vende tilbage. I mellemtiden skal jeg forsøge at stoppe mig selv, og se om jeg kan blive mere seriøs, som du efterspørger.

Bundesball, det er okay. Du behøver ikke så desperat forsøge at retfærdiggøre det over for os. Vi er klar til at acceptere, at du er "crossfit", hvis du også selv kan acceptere det.

Selv om jeg personligt synes det er en ulækker og unaturlig livsstil du fører, ved jeg godt inderst inde, at du ikke kan gøre for det, da du er født sådan. Dine præferencer og drifter er dine, og kun dine, og du bør derfor acceptere dem som værende en del af din identitet. Du må ikke skamme dig over at være anderledes, og i stedet for, at forsøge at undskylde og forsvare din position, bør du møde ignorans og fordom med løftet pande og en attitude der siger "jeg er en stolt crossfitter". Held og lykke fremover.

You go, girl!
Brugeravatar
 
Reputation point: 893
 
Indlæg: 5424
Tilmeldt: 9. okt 2008, 23:40
Geografisk sted: Atlas
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvad med at forklare hvad crossfit mere er udover de wods i har og evt. tekniktræning som ikke tæller. Gerne noget evidens af et link eller noget for jeg kan simpelthen ikke finde noget.
Brugeravatar
 
Reputation point: 189
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 22. nov 2011, 00:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MadzP92 skrev:Hvad med at forklare hvad crossfit mere er udover de wods i har og evt. tekniktræning som ikke tæller. Gerne noget evidens af et link eller noget for jeg kan simpelthen ikke finde noget.

Evidens?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 12. sep 2013, 07:06
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



bigboi12345678 skrev:
MadzP92 skrev:Hvad med at forklare hvad crossfit mere er udover de wods i har og evt. tekniktræning som ikke tæller. Gerne noget evidens af et link eller noget for jeg kan simpelthen ikke finde noget.

Evidens?


han siger jeg skal undersøge det, men jeg kan ikke finde noget. Så det ville være rart med noget så jeg kan. Stoler ikke rigtig på denne gut nej.
Brugeravatar
 
Reputation point: 189
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 22. nov 2011, 00:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvad crossfit motionister render rundt og laver. Men top crossfit udøvere kører også tunge cyklusser i squat, dødløft, skulderpres, o-løft etc. med henblik på at øge deres 1RM. Crossfit er ikke kun høj-rep WOD's. Det er en misforståelse hvis man tror det.

Men nej, en fysik som Rich Fronings er ikke skabt på crossfit WOD's. Den er skabt på almindelig BB træning, og ganske givet suppleret med AS.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



peter n skrev:
Bundesball skrev:"Disse CF cyklusser"

Før du udtaler dig om Crossfit bør du nok undersøge hvad det i virkeligheden går ud på. Hvis du alene mener at crossfit er hvad der sker i de 15-30 minutter i en WOD der er den egentlige workout, så tager du fejl.

Så er du ikke sød at undersøge det, og så vende tilbage. I mellemtiden skal jeg forsøge at stoppe mig selv, og se om jeg kan blive mere seriøs, som du efterspørger.

Bundesball, det er okay. Du behøver ikke så desperat forsøge at retfærdiggøre det over for os. Vi er klar til at acceptere, at du er "crossfit", hvis du også selv kan acceptere det.

Selv om jeg personligt synes det er en ulækker og unaturlig livsstil du fører, ved jeg godt inderst inde, at du ikke kan gøre for det, da du er født sådan. Dine præferencer og drifter er dine, og kun dine, og du bør derfor acceptere dem som værende en del af din identitet. Du må ikke skamme dig over at være anderledes, og i stedet for, at forsøge at undskylde og forsvare din position, bør du møde ignorans og fordom med løftet pande og en attitude der siger "jeg er en stolt crossfitter". Held og lykke fremover.

You go, girl!


Jeg retfærdiggør ingenting, men forsøger blot at rette en bred misforståelse. hvis du lagde blot halvt så meget energi i at skrive noget konstruktivt, fremfor at finde på spydige kommentarer, i håb om at det provokerer mig, så er jeg sikker på at du ville kunne bidrage fornuftigt til emnet. Men det gør du ikke.
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 5. feb 2008, 20:57
 
Træner her: Dansk Fitness Vanløse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.


Jeg har en blog nu!
Brugeravatar
 
Reputation point: 635
 
Indlæg: 11131
Tilmeldt: 30. dec 2009, 23:09
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



MadzP92 skrev:
bigboi12345678 skrev:
MadzP92 skrev:Hvad med at forklare hvad crossfit mere er udover de wods i har og evt. tekniktræning som ikke tæller. Gerne noget evidens af et link eller noget for jeg kan simpelthen ikke finde noget.

Evidens?


han siger jeg skal undersøge det, men jeg kan ikke finde noget. Så det ville være rart med noget så jeg kan. Stoler ikke rigtig på denne gut nej.


Et par opklarende spørgsmål:

1. Er jeg "denne her gut"?
2. Ved du hvad evidens betyder?
3. Har du prøvet http://www.google.som?
4. Hvorfor tæller tekniktræning ikke?
5. Har en "crossfitter" tisset på din sukkermad?
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 5. feb 2008, 20:57
 
Træner her: Dansk Fitness Vanløse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Bundesball skrev:
MadzP92 skrev:
bigboi12345678 skrev:
MadzP92 skrev:Hvad med at forklare hvad crossfit mere er udover de wods i har og evt. tekniktræning som ikke tæller. Gerne noget evidens af et link eller noget for jeg kan simpelthen ikke finde noget.

Evidens?


han siger jeg skal undersøge det, men jeg kan ikke finde noget. Så det ville være rart med noget så jeg kan. Stoler ikke rigtig på denne gut nej.


Et par opklarende spørgsmål:

1. Er jeg "denne her gut"?
2. Ved du hvad evidens betyder?
3. Har du prøvet http://www.google.som?
4. Hvorfor tæller tekniktræning ikke?
5. Har en "crossfitter" tisset på din sukkermad?


1. Ja.

2. nej, troede det var det samme som bevis, men åbenbart ikke?

3. jep, og alt hvad man finder er wods. Selv wiki skriver "Crossfit er et styrke- og konditionsprogram bygget op omkring konstant varierende funktionelle bevægelser, der udføres under relativ høj intensitet. En træning (WOD) er ofte meget kort pga. den høje intensitet (5-20 min)."

4. "Crossfit ER tunge basisøvelser. Dette viser blot hvor lidt du egentlig ved om crossfit. Og derudover er crossfit hvad man gør det til. Ligesom det er tilfældet med alt anden vægttræning. Jeg aldrig har ikke lavet så mange tunge basisøvelser som efter jeg er startet med crossfit." citat fra dig. Det blev fremlagt at man ikke kan blive så stor som det billede du lavede ved at dyrke crossfit, som du siger man godt kan, og siger bagefter at crossfit er meget mere. Men hvad er så crossfit? Alt i hele verden der har noget med træning at gøre er crossfit? Fodbold er også crossfit så?.
Derudover vil jeg ikke engang komme ind på tunge basisøvelser igen da vi aldrig fik et ordenligt argument for det før.

5. Jeg har det fint med crossfittere, dog med alt det som jeg har set ikke lige hensigtsmæssigt med at køre basisøvelser på tid. Crossfit er vel fint til at forbrænde kalorier og øge muskeludholdenhed i guess. Og jeg ser stadigvæk crossfit for at være wods, hvis man så laver styrketræning ved siden af så kald det styrketræning og ikke crossfit.
Brugeravatar
 
Reputation point: 189
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 22. nov 2011, 00:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



4. "Crossfit ER tunge basisøvelser. Dette viser blot hvor lidt du egentlig ved om crossfit. Og derudover er crossfit hvad man gør det til. Ligesom det er tilfældet med alt anden vægttræning. Jeg aldrig har ikke lavet så mange tunge basisøvelser som efter jeg er startet med crossfit." citat fra dig. Det blev fremlagt at man ikke kan blive så stor som det billede du lavede ved at dyrke crossfit, som du siger man godt kan, og siger bagefter at crossfit er meget mere. Men hvad er så crossfit? Alt i hele verden der har noget med træning at gøre er crossfit? Fodbold er også crossfit så?.
Derudover vil jeg ikke engang komme ind på tunge basisøvelser igen da vi aldrig fik et ordenligt argument for det før.


Lad nu vær med at spille dum. Og hvad er det for et argument du leder efter? Du stoler alligevel ikke på mig (hvilket i øvrigt er komplet ligegyldigt, da dette ikke er et spørgsmål om tillid). Det at du ikke mener, at det er korrekt, at sige at styrketræning er en del af crossfit betyder jo ikke, at man stopper med styrketræningen som en del af crossfit.

5. Jeg har det fint med crossfittere, dog med alt det som jeg har set ikke lige hensigtsmæssigt med at køre basisøvelser på tid. Crossfit er vel fint til at forbrænde kalorier og øge muskeludholdenhed i guess. Og jeg ser stadigvæk crossfit for at være wods, hvis man så laver styrketræning ved siden af så kald det styrketræning og ikke crossfit.


Ak. Fint vi kalder det "styrketræning on the side".
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 5. feb 2008, 20:57
 
Træner her: Dansk Fitness Vanløse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Der findes næppe noget begreb så abitrært som "funktionel træning". Ingen aner i reglen hvad det betyder, men alle slynger det til højre og venstre. Mange har en mening om hvad det betyder, men det er noget helt andet end at nogen reelt ved det.





This. So many times this.

Curls give big arms, women like big arms so for the reproduction “function” curls is the most functional exercise.

Det er nu officielt mit nye yndlingscitat.

MadzP92 skrev:3. jep, og alt hvad man finder er wods. Selv wiki skriver "Crossfit er et styrke- og konditionsprogram bygget op omkring konstant varierende funktionelle bevægelser, der udføres under relativ høj intensitet. En træning (WOD) er ofte meget kort pga. den høje intensitet (5-20 min)."


Se, der er det igen. "Funktionelle bevægelser". Jamen, i forhold til hvad? Dagligdags situationer? Hvorledes kommer kipping pullups og kettlebell swings en til gode i dagligdagen? Så du kan svinge dine indkøbsposer op på bordet? Det er ekstremt søgt.

Ifølge mange crossfittere handler det netop om at lave ting man kan bruge i hverdagen. Ligeledes bryster de sig af at træne "hele kroppen". Dvs. de "går ikke bare ned og træner ben". Men alligevel laver mange CFere masser af squats. Makes no sense.

Jeg træner da også hele kroppen når jeg træner. At jeg gør det i etaper med forskellige øvelser gør det ikke mindre "hele kroppen".
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Lol @ konstant varierende øvelser.
Jeg håber at andre fanger den subtile nuance i tillægsformen kontra regulær præsens.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.


Jeg har en blog nu!
Brugeravatar
 
Reputation point: 635
 
Indlæg: 11131
Tilmeldt: 30. dec 2009, 23:09
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg likede btw citatet så meget at det blev til et flot coverbillede

Billede
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan


Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster