Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1167
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1164

Følg bodybuilding.dk på

Volumen i et 3-spilt

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Sakser lige det her fra min log, da der nok er større chance for at der er nogen der rent faktisk læser det her :D

Har gået lidt med tanker om at volumen måske er ALT for lille? Jeg kører jo kun 28 sæt på bryst/skuldre og ryg/arme dagene på ben/mave dagen kører jeg 20 sæt ben og det mave jeg nu lige føler for.

Burde jeg ikke ramme ca. 40 sæt, måske med undtagelse af ben dagen?

Nogen der har en mening omkring dette? I givet fald, skal jeg så lave opdelingen om? Ville det f.eks. ikke være mere optimalt at træne triceps sammen med bryst?
Sidst rettet af ThomasMN 25. nov 2012, 13:49, rettet i alt 1 gang.
Logbog for gamle mænd - Persistence beats even talent!

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Der er intet facit på dette spørgsmål. Forskellige folk har forskellige tilgange til fordelingen mellem volumen/intensitet/densitet/frekvens.

Nogle folk sværger til den høje volumen, hvor man typisk vil ramme de ~40 sæt pr. træningspas med høj densitet og knap så høj intensitet, mens andre (f.eks Skip (Eller Dorian hvis vi går over i den boldgade)) kører tungere pas med lavere volumen. I sidste ende tror jeg det handler om at finde ud af, hvad der virker for en selv, og hvilken form for træning du selv finder størst motivation i at lave. Jeg tror de fleste som udgangspunkt har en præference for, hvordan de foretrækker deres træningspas skal se ud, hvis det skal motivere dem til at give 100% under hele træningen, og mit råd vil altid være at følge den naturlige intuition i dette tilfælde.

Derudover kan man vælge at skifte mellem de 2 tilgange over tid, og kører perioder med høj volumen og perioder med lavere volumen. en tilgang hvor du skiftevis kører 6-8 uger med ~40-50 sæt pr. træningspas og 8-15 reps pr. øvelse med korte pauser og masser af supersæt og dropsæt med fokus på pump og føling med musklen og 6-8 uger med 20-30 sæt pr. træningspas hvor du så kører tungere og med længere pauser.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Super. Det var lige sådan et svar jeg havde brug for.

Kører jo det som B2B med 6-8 reps, øger vægten når jeg kan tage 4x8.

Jeg forsætter sådan her indtil videre så.

Mhs til opdelingen af splittet er det så optimalt?
1. Bryst/skuldre
2. Ben/mave
3. Ryg/arme

Kunne jeg med fordel ændre noget der?

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.
Brugeravatar

Det er et udmærket split. Jeg foretrækker selv 4-split til volumentræning, da jeg synes dag 1 og 3 i et program som dit bliver lange.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Jeg takker for input. Meget brugbart :-)

Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster