The Rookie skrev:Gode ting; De er lokaliseret over alt - det er jo så også et spørgsmål, om det er en god ting.
Måske generelt og hvis man ikke ønsker at træne i FW. For den enkelte forbruger, der ønsker at træne i FW er det uden tvivl en god ting.
The Rookie skrev:At der er enkelte FW's som har noget udstyr af en vis kvalitet, betyder ikke at FW som helhed er godt. Langt fra. Det er garanteret udstyr, som den enkelte FW har overtaget efter de har købt tidligere ejere ud. De rydder markedet, ej hvor fedt, var?!
De centre, hvor udstyret primært er blevet diskuteret i denne tråd er de store, Aarhus centre. Her har FW ikke overtaget noget. De har selv indkøbt udstyret. Udstyr, der måske kunne være bedre, men i lyset af mange andre faktorer, så er det for nogen nok, at man bare kan få lov at løfte det antal kg i de øvelser, man behøver - Velvidende at mange faktorer nok kunne være mere optimale.
The Rookie skrev:De givne centre ville slet ikke eje eleiko stænger eller skiver, hvis de ikke havde overtaget. Næ nej. FW = Kvantitet > kvalitet.
Tjek deres youtube channel ud, endnu et grundlag for at holde sine fødder langt væk fra deres centre.
Absolut meget få FW centre har Eleiko stænger. Det påstår ingen, at FW ønsker. Du skriver som om, du rigtig har regnet den ud og gennemskuet nogen ting ved Fitness World, andre ikke har.
The Rookie skrev:Også har nogle af deres centre håndvægte helt til 42kg!!! I husker vel, Kasper Lund Kirkegaard udtalelse om så tunge håndvægte, ikke?
Hvad er din pointe, og hvorfor skal Kasper Lund Kirkegaards retarderede udtalelse blandes ind i Fitness World? Pointen er nok, at for mange er det en næsten ikke-eksisterende begrænsning, at der ikke er tungere håndvægte, fordi dumbbels op til 42 kg. løser overvejende de fleste formål.
The Rookie skrev:Derudover er atmosfæren i de fleste FW's ej heller en atmosfære, jeg gad smede den i.
Det er der vist heller ingen, der roser dem for. Generelt er der vist slet ikke nogen, der forsøger at sælge FW som et fantastisk center. Fleres pointe er at få bare en smule nuance ind og fortælle, at for den enkelte kan FW godt være løsningen, hvis man af logistiske årsager tvinges eller fristes til at træne der.
The Rookie skrev:Jeg husker et vis scenarie i en FW, hvor jeg dødløftede meget stille og roligt. Dvs. intet decideret tab af stangen i lockout position eller bounce i bunden. Jeg blev straks bedt om at larme mindre, til trods for at det nærmest kun var muligt at larme mere.
Sådanne skræmmehistorier har jeg også hørt. De er nok sande, og de er nok åndsvage. Med denne tråd får TS bare et indblik i, at det i højere grad nok er undtagelsen end reglen med sådanne episoder og at den slags aldrig sker i Aarhus centrene.
Nu skal du i øvrigt læse mit indlæg ordentligt. Jeg siger ikke, at FW overall er en stor gevinst for samfundet. På grund af beliggenhed blandt andet KAN det dog være en duelig løsning for den enkelte. Optimalt set trænede jeg et andet sted, men transporttiden er central for mig, og jeg begrænses ikke i mit øvelsesvalg.