Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1279
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1276

Følg bodybuilding.dk på

træning to gange om dagen

Udskriv emne

Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning

hey bb

da jeg trænede i morges ved 11 tiden nåede jeg kun halvdelen af programmet, da jeg skulle på arbejde, så derfor var jeg lige nede og tage resten efter arbejde ved 5 tiden.

nu ved jeg godt, at det ikke gør den store forskel en enkelt gang, men mens jeg trænede tænkte jeg på, om det er en dårlig idé at træne den samme muskelgruppe to gange på samme dag når man tænker på restitution og sådan?
eller om man sagtens kan det, hvis man selvfølgelig bare husker at holde den muskelgruppe i ro dagen efter
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

andersneergaard skrev:hey bb

da jeg trænede i morges ved 11 tiden nåede jeg kun halvdelen af programmet, da jeg skulle på arbejde, så derfor var jeg lige nede og tage resten efter arbejde ved 5 tiden.

nu ved jeg godt, at det ikke gør den store forskel en enkelt gang, men mens jeg trænede tænkte jeg på, om det er en dårlig idé at træne den samme muskelgruppe to gange på samme dag når man tænker på restitution og sådan?
eller om man sagtens kan det, hvis man selvfølgelig bare husker at holde den muskelgruppe i ro dagen efter

Man kan sagtens træne 2 gange om dagen. Du kan sagtens tage ned og træne resten i aften :)

Pt. kører jeg selv AM/PM med morgen og aften træning af samme muskelgrupper 4 dage i ugen. Jeg er lige startet, så jeg skal ikke kunne sige hvor takserende det er, men af hvad jeg har læst, så kan du sagtens holde til det, så længe din volumen ikke overskrider hvad du normalt ville have kørt i ét pas, eller i hvertfald ikke med for meget.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Vi har faktisk en artikel på vej omkring træning 2 gange om dagen.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Mange går alt for meget op i, om musklen er restitueret tilstrækkeligt. At træne den sammen muskelgruppe to dage i træk, kan sagtens retfærdiggøres, især hvis det er forskellige træningsmodaliteter man rammes med, eksempelvis tung kvalitativ træning den ene dag og udmattelsestræning den anden.
Sidst rettet af Animal 18. jun 2012, 17:12, rettet i alt 1 gang.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Hvornår kommer nogle af de artikler op? Har en masse tid til overs her i ferien, så det er noget jeg godt vil prøve.

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 185.00

Kostplan: Ingen kostplan

Cosovic skrev:Hvornår kommer nogle af de artikler op? Har en masse tid til overs her i ferien, så det er noget jeg godt vil prøve.

Planen er netop at skyde den af her snart, så folk kan få lov til at prøve det af i ferien.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

SienZ skrev:
andersneergaard skrev:hey bb

Man kan sagtens træne 2 gange om dagen. Du kan sagtens tage ned og træne resten i aften :)

Pt. kører jeg selv AM/PM med morgen og aften træning af samme muskelgrupper 4 dage i ugen. Jeg er lige startet, så jeg skal ikke kunne sige hvor takserende det er, men af hvad jeg har læst, så kan du sagtens holde til det, så længe din volumen ikke overskrider hvad du normalt ville have kørt i ét pas, eller i hvertfald ikke med for meget.

Selvfølgelig kommer der mere volumen på...
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

okay tak :-)

og ja har godt læst en artikel om at træne samme muskelgrupper to dage i træk på et tidspunkt, men satte mig ikke ind i det ordentligt da det så ud til at kræve en meget god periodisering af ens træning
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

TheCzech skrev:
Cosovic skrev:Hvornår kommer nogle af de artikler op? Har en masse tid til overs her i ferien, så det er noget jeg godt vil prøve.

Planen er netop at skyde den af her snart, så folk kan få lov til at prøve det af i ferien.

Lækkert, glæder mig.

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 185.00

Cosovic skrev:
TheCzech skrev:

Lækkert, glæder mig.

samme her :)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Træner her: Sportshøjskolen

Logbog: Ingen logbog

Du kan sagtens træne flere gange om dagen, hvis programmet tilpasses dette. Personligt laver jeg mange chins i løbet af dagen i min bar, og det resulterer selvfølgelig ikke i, at jeg overracher/overtræner.

Træning to gange om dagen er dog ikke bare noget man lige gør, man kan nemt træne for meget. Husk i hvert fald altid at stoppe et par reps før failure, glem alt om dropssæt osv.
Brugeravatar

TheCzech skrev:

skynd jer :dance:

Reputation point: 165

Geografisk sted: Vejle

Træner her: AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 210.00

voimakas skrev:
TheCzech skrev:
Cosovic skrev:skynd jer :dance:

Her er lidt om emnet:

Twice A Day Workouts – Smart Move Or Training Mistake?

http://www.probodybuilding.com/articles ... istake.php
Brugeravatar

Endnu en artikel:

Will Weight Training Twice a Day Make You Stronger?

http://www.livestrong.com/article/46883 ... z1yYg8lh1F
Brugeravatar

Uden at vide for meget om emnet, kan man vel tænke sig til at en ordenlig kostplan og søvn, (powernap imellem træning? go/no go?) er ekstra vigtigt når man træner to gange om dagen? Igen jeg ved ikke så meget om det, men er også selv nysgerrig :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Århus

Træner her: Pure Performance

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 200.00

ikke fordi jeg har så meget forstand på træning 2 gange om dagen, men troede at det så var cardio morgen og styrketræning aften, (vice versa) :).
men alt i alt handler det jo om at stimulere musklen så meget som muligt, burde det ikke være bedre at kører musklen færdig, og så en anden muskel om aften feks?

Tilbage til Styrketræning

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 90 gæster