Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65709 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 815
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 812

Følg bodybuilding.dk på

"UGEN DER GAK" UGE 10

Udskriv emne


"Ugen der Gak", "Månedens skribent" samt "Interview af en Bruger"

Tilbage til Reportager m.m.





Billede


Nyt på Bodybuilding.dk

Uge 10 blev ugen hvor en positiv dopingtest, inden for dansk vægtløftning, for alvor satte gang i brugerne.. Ulrik Scheibye tog emnet op i sin nyeste apropos.

”Første punkt giver sig selv for de fleste, der har en del erfaring i bagagen. Mange er sikkert blevet præsenteret for et billede af Ronnie Coleman eller andre professionelle bodybuildere fra en utrænet person med spørgsmålet: ”Tror du han har taget noget?” Og lad mig bare sige det som det er: Ja! Ronnie har taget noget. Ligesom alle pro BB’ere har. Det er en del af gamet. Ligesom toppen af dansk bodybuilding i næsten alle tilfælde har taget noget. Der er en grænse for, hvad man kan opnå clean – sådan er det. Når man kommer i centrene og ser folks resultater over en årrække, begynder man at få en fornemmelse for, hvad der kan lade sig gøre. Og dermed om, der er en sammenhæng imellem, hvor længe en person har trænet og personens størrelse. For det kan lade sig gøre, at opnå en rigtig god fysik clean. Det tager bare tid – for de fleste. Vokser en person lige pludselig med mange kilos fedtfri masse over kort tid – og har personen ikke haft held med det tidligere, så er det en indikation på brug af dopingstoffer.”

”Hammelstrup og doping”: apropos.php?page=37

Samme historie bliver heftigt debateret i denne tråd: doping-i-dansk-vaegtloftning-t55938.html



Tunge løft, tights, flotte fyre og metalmusik. Du ved nok hvad det betyder.. Der er ny video fra The Gym!


”JUST ANOTHER WEEK / PART 5” kan der kommenteres på her: ny-video-the-gym-just-another-week-part-5-t55932.html



Vi har tidligere, med stor succes, afholdt brugerkonkurrencer om hvem der kunne lave ”Månedens træningsvideo”. Det er stykke tid siden sidst, men nu er vi klar igen..

”Vi fik rigtig mange flotte videoer ud af det, sidst vi afholdte denne konkurrence, så nu er det tid til at skyde foråret i gang med en ny omgang, og så håber vi, vi kan få ligeså mange gode og flotte videoer ud af det! I deltager i konkurrencen ved at poste en træningsvideo, som er lavet i marts 2012. Der er ikke tale om en pro BB video fra youtube, men en video af jer i selv i aktion. Videoen kan både være imponerende, sjov, alternativ osv. – kun fantasien sætter grænser. Moderator-staben nominere derefter en række videoer, som resten af boardet kan stemme på.”

Sidste tilmeldingsfrist: 31. marts 23.59
Præmie : 2kg valgfrit whey 100

Dit bidrag kan du smide i denne tråd: manedens-traeningsvideo-t56056.html



Den sultne bodybuilders bedste ven, Tilbudsguiden ligger klar for uge 11!
bb-dks-tilbudsguide-uge-11-t56135.html

Billede



Holstc var tilskuer til Junior DM i vægtløftning, og filmede lidt til alle os der sad hjemme i sofaen.



Såfremt at du selv ligger inde med video eller billeder fra samme, så kan du dele det med os andre i samme tråd..
post1304503.html#p1304503



Nyt fra sponsorerne

Bodylabs bedste ven, Thomas Jagd, har skrevet en lille artikel om det der med at træne når man er syg. Skal/skal ikke?!

”Jeg forstår godt fristelsen for at tage ned og træne når man er syg. Det er ekstrem dårlig timing at blive syg, når ens træning kører super godt, eller når man følger en eller anden form for cyklus. Det er bare vigtigt at forstå, at sygdom er en ekstremt ressourcekrævende tilstand at være i for kroppen. Det er derfor vigtigt, at man giver kroppen den ro den har brug for. Gør man ikke det, så risikerer man at tilstanden forværres. Det er ikke ualmindeligt, at se en simpel luftvejsinfektion udvikle sig til en lungebetændelse, fordi man ikke har respekteret kroppens signaler. Og i sjældne tilfælde kan det endda få langt mere alvorlige konsekvenser. Det kan eksempelvis være potentielt farligt, at træne med høj feber.”

”Træning når man er syg”: http://news.bodylab.dk/artikler/2094-tr ... man-er-syg

Billede



En anden af sidens sponsorer, Bodyman, har slået sig sammen med Anders Nedergaard , og leverer artiklen ”Forberedende grundtræning – Styrketræning”:

”Hvad er grundtræning egentlig? Det er træning som virker forberedende, underforstået at det tillader en fornuftig afvikling af den efterfølgende træning, både med hensyn til graden af effekt og risikoen for skader. Det vil sige at formålet både er at udbedre teknik, samt eventuelle strukturelle ubalancer, at forberede vævene på træning, samt oftest at sørge for at der er lagt en træningsbase der ligger længere mod udholdenhed på styrke/udholdenheds kontinuumet. Jeg præsenterer hermed grundtræning i forbindelse med styrketræning, om det er med hypertrofi eller styrke som mål.”

"Forberedende grundtræning": http://www.bodyman.dk/shop/cms-forbered ... aning.html

Billede



Bruger Vids

Denne weekend var det blevet tid til afholdelse af DM-A i styrkeløft, og der var flere BB’ere i action.
DannyP var en af deltagerne, og han beretter således..

“DM A 2012

Vejede ind på 73,3 kg og fik følgende med

Squat
245 - godkendt
255 - underkendt på dybde
255 - godkendt - PR med 5 kg

Bænk
150 - godkendt
155 - godkendt
160 - godkendt - PR med 5 kg

Dødløft
230 - godkendt
252,5 - underkendt, nedadgående. Ved ikke lige hvad der skete her!
255 - godkendtl

Total 670 kg - PR med 7,5 kg
Wilks 485,21

Dette var nok til at hive guldet hjem i -74 kg. klassen. Det var en tæt og retfærdig kamp mellem Morten Rasmussen og jeg, som dog kun skilte os med 2,5 kg.”



Log: dannys-log-t54160-60.html#p1304723

Resultater, billeder og film fra stævnet modtages med kyshånd i optaktstråden:
optakt-til-dm-a-i-styrkeloft-2012-t55817-30.html

Indtil videre har de venlige folk fra AAK lagt en del klip online, men da de ikke kan vises direkte på BB.DK, må i trykke på linket herunder for at få et glimt af løjerne..
http://aak.powerliftingdb.com/?f=DM%20A%202012&s=alfa



Vi har efterhånden set den gode Troels (NBM) i aktion nogen gange. Denne gang viser han hvordan man squatter 150 kg. 16 gange.

Log: nbm-s-log-100-pa-trolobolol-t43547-810.html#p1303698


Mekster kan helt sikkert også finde ud af at squatte – og beviset derpå får i lige her:

Log: mick-raw-sl-t39797-270.html#p1303289


Flamingopikken vil også lege med..

Log: flamenco-s-log-quads-s-88-t13002-2670.html#p1303787


Gormez øver lidt bænkpres med pause i bunden:

Log: gormez-log-t41583-240.html#p1303792


ØbroMorten dødløfter i stramme bukser - ”Lav nu ti mand!”

Log: obro-ny-dl-pr-video-t35674-690.html#p1303870


sWolegren sætter ny imponerende PR i bænkpres. 180 kg. Bum Bummelum..

Log: swolegrens-log-t27366-1410.html#p1303943


Th0mas valgte at forkæle sine loglæsere med lidt PR’s i squat og dødløft!


Log: thomas-vids-s-15-t51491-420.html#p1303696


Legend crossfitter i ultraskønne tights!

Log: legendarisk-logforing-t32125-4080.html#p1303684


Bruger Pics

MC er måske nok blevet lidt småringe til at logge - Men ellers går det vist meget godt..

”Det går i øvrigt pisse godt med diæten pt - udover lidt white russians i weekenden kører kostplanen 100%, og det kan også begyndes at ses både på vægten og i spejlet."

Billede
Log: cutter-pa-white-russians-t9448-5400.html#p1303188


Dahlen fremviser ”Hyggelig fedtprocent”!
Billede
Log: dahl-nye-prs-og-lille-formbillede-s64-t15661-1890.html#p1303407


Free har opdateret sin billedtråd med et par nye billeder af formen.
Billede
Frees person billeder: free-s-person-billeder-t38870.html


Garik bliver bare mere og mere skrællet, og byder os på et friskt rygpic..
Billede
Log: homo-erotic-fanpage-t35958-3030.html#p1304142


NBM er ikke blevet en mindre flot fyr, siden sidst at han fremviste formen..
Billede
Billede
Log: nbm-s-log-100-pa-trolobolol-t43547-810.html#p1303698


nikolajMO2 er ny mand i logland..

”Nu har jeg nasset rundt i andres logs de sidste par år - derfor er jeg nu forpligtet til selv at logge for at opretholde ligevægt i universet.
Jeg har været vold-flittig (omend lettere passiv) bruger af bb.dk de sidste 3 år ca., dog med en anden profil, som blev slettet ifm. det seneste hacker-visit.

Verdensopfattelse set fra mine str. 42 Nike-sko:
Jeg er korpolig builder i The Gym på Østerbro 4 gange om ugen og derudover løber jeg 2-3 gange/uge á 5-6 km - ALTID iført tights.
Mine glutes er bosat i Kbh Nordvest.
Pt. kører jeg 4 x fuldbody over 8 uger, hvor jeg går fra sæt af 12 reps til sæt af 4 reps i løbet af de 8 uger. Det er en meget anderledes måde at flække min krop på, end jeg er vant til, men her 3 uger inde i programmet lader jeg til at respondere vældig fint på den relativt aparte træning - både min styrke og "fullness of da' body-muscle" går stille fremad = WIN.

Hen mod sommeren 2012 gainer jeg stille og roligt - ligger i et lille kcal-overskud (225-337 kcal/dag over ligevægtsindtag vil jeg estimere). Sidste år fløj jeg lidt for hurtigt op i vægt, hvilket resulterede i en lettere adipøs udgave af mit ellers så spændstige self.”


Billede
Billede
Log: squats-lab-coat-t56049.html#p1303608


nikolajMO2’s wingman genkender du nok som vores helt egen Go’ Morgen DK stjerne, Mr. Patkas a.k.a. Dingo(Dyret), og han har også smidt et friskt billede i loggen..
Billede
Log: dingo-billeder-fra-bb-dag-s-183-t9136-5610.html#p1303790


MortenH, vikingen fra The Gym er ligeledes klar med en lille formupdate..
Billede
Billede
Log: viking-mortenh-t24049-510.html#p1303925


JENnifer var åbenbart så rystet over Madsen123’s massive form, at han blev nød til at ligge sig ned for at tage disse pics!
Billede
Billede
Log: i-m-just-a-fat-kid-trying-to-fit-in-t43627-420.html#p1303514

The Rookie flexer triceps og biceps! Som opfølgning, på billedet herover, får i selv lov at gætte hvem der var fotografen bag det første billede..
Billede
Billede
Log: i-m-laziness-the-homo-sapiens-worst-friend-t42866-720.html#p1304382



Fælles billedupdate-tråden bliver der løbende postet adskillige brugerbilleder i – og denne uge er ingen undtagelse.

(((O))) viser gode vinger..
Billede


mic, dvs. undertegnede, med påtegnede superheltebriller..
Billede
Log: mic-s-log-ii-artopic-side-57-t41648-1710.html#p1303928


A9000 viser det temmelig solide resultat af sin vinterbulk:
Billede


Tazed fremviser dybde i øvre ryg og gode overarme!
Billede


Ken9 spænder store overarme!
Billede
Log: ken9-s-logbog-politi-t51385-30.html#p1303133


RippedInFourWeeks smider trøjen og tager smukt billede af håndvask, spejl og buff overkrop!
Billede
Log: rippedinfourweeks-logbog-t53395-30.html#p1272592


Træningsgnu viser onde vinger..
Billede
Log: gnuen-kreaturet-af-lvk-t33359-1170.html#p1304417


Critter flasher bazookaen i centret!
Billede
Log: critter-projekt-30-ar-nye-pics-s-69-t25125-2040.html#p1302257

Flere fælles billeder: post1304873.html#p1304873



At Dingo er glad for at lave kreativ og inspirerende mad, er ikke nogen nyhed – og nu er han klar med en opskrift på Lakseruller.
Billede
Opskrift og vejledning kan du finde her: lakseruller-t56042.html


Nick9000 har også været i køkkenet.. Opskrifterne må i plage ham om, men lækkert ser det sgu ud.
Billede
Billede
Nick9000s anabole madlog: nick9000-manhattan-project-t13271-3990.html#p1304035



Pro Vids

Ved Arnold Classic 2012 var der vanen tro gang i de tilstødende haller, hvor kosttilskudsproducenter kæmpede om kunder og opmærksomhed. Animal Pak stod bag en lille happening hvor 4 atleter bænkede kropsvægt for reps.
Wrath & The House vs Antoine V & J. Halladay



Ved samme lejlighed blev der også konkurreret i 500lbs dødløft – ligeledes for reps. Tjek lige Diesels skinneben før og efter dødløften..

Kommentarer på de 2 videoer kan gives her: wrath-house-vs-antoine-halladay-t55877.html



The Czech har lagt et par nye videoer i BB Video tråden.

Den første med Paul Dillett, fra 1999.



Nummer 2 er fra 1989 feat. Mustafa Mohammad


BB Videotråden med meget mere lækkert : post1303763.html#p1303763



Rolige Roelly har som så andre profs sin egen tråd her på siden – og Tjekken har smidt lidt nyt deri.

Mere Roelly Winklaar findes her: lidt-nyt-fra-roelly-t36910-240.html#p1304636



Pro Pics

At ALV er glad for farver og spektakulært træningstøj er der intet nyt i, og nu deler han i BB billedtråden et par skønne billeder til fremtidig inspiration..
Billede
Billede


Da Future har i samme tråd postet dette billede af vores egen Sune Larsen i fint selskab med en Mr. James.
Billede
Flere bb-pics findes i tråden her: bodybuilding-billedtrad-t25318-3210.html



Billedtråden med de veltrænede damer er også blevet opdateret..

Sonia Gonzales, Vinder af Arnold Classic Bikini 2012
Billede
Billede


Nicole Wilkins, Vinder af Arnold Classic Figure 2012
[img]http://www.elite-bodies.com/wp-content/flagallery/nicole-wilkins-arnold-classic-2012/nicole-wilkins-arnold-classic-2012-2.jpg
[/img]Billede


Jelena Abbou
Billede
Billede
Billede

Link til flere pics af trænede damer: post1304910.html#p1304910



Ugens Historie

Skulle du en dag ende med en træning i Bob Harris’ selskab, så lad være med at klynke. Ugens historie er fundet i den totalt afbalancerede mands log..

”Her kom der to goofs og begyndte at bænke. Den ene havde nogenlunde styr på hvad der var op og ned, mens den anden gut sejlede rundt. En lille tynd splejs med for stort hår, hinkestensbriller og en smart attitude han ikke rigtig kunne bære. Han undskyldte sig konstant med, at han havde været på druk i går og desuden røget rigtig meget, så han kunne ikke performe hvad han plejede, hvilket åbenbart var en hel del over de firs kilo han rev rundt. Hans ben fløj rundt i luften, den arme stakkel. Jeg ville ønske jeg havde samme våben som Anton Chigurh fra filmen No Country for Old Men. Så havde jeg ganske sikkert taget ham hårdt i kraven, tvunget ham op mod væggen og hidsigt vrisset: "Any last words, you miserable piece of trash?" *Zuuk* Og så ville han ellers holde sin kæft så jeg kunne fortsætte min træning. ”
Bob loggen: generic-statement-t23339-1530.html#p1304680

Billede



Det var så endnu en uge i BB-land.. Håber at det har været en god en af slagsen, og at den næste bliver mindst lige så god.
Må i alle sætte PR's på stribe iført smukt tøj, og med lækkert hår.

Billede
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 12600
Tilmeldt: 28. apr 2007, 18:59
Geografisk sted: Frederikssund
 
Træner her: Fitness World
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



:dope:
After workout, i like to take a hot shower. I'ts like a normal shower, but with me in it.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 274
Tilmeldt: 8. jun 2010, 21:24
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er altid en fornøjelse at læse med når det er dig der er forfatter Mic!
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2806
Tilmeldt: 12. aug 2009, 20:50
Geografisk sted: København Ø
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fed UDG med masser af gode videoer! Takker for opmærksomheden, altid rart at blive bemærket:b
Brugeravatar
 
Reputation point: 180
 
Indlæg: 2579
Tilmeldt: 8. okt 2010, 11:42
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Videbæk Styrkesport
SPH GYM
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Rigtig fed UDG og takker da for al' den opmærksomhed i denne uge. Så må jeg jo se, om jeg kan gøre det bedre endnu :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 1753
Tilmeldt: 9. mar 2010, 21:32
Geografisk sted: København NV
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Super spændende UDG -dejligt, når de er lange! :wink:

(- specielt citatet fra min log er fandme velvalgt =P~ )
Scabissimus culter in loculamentum sum ... - hinc quis quis presumitur reus donec probetur in contrarium
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 68
Tilmeldt: 15. feb 2012, 00:26
Geografisk sted: København NV
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Utroligt dumt spørgsmål, men hvorfor hedder det egentlig "UGEN DER GAK"
We play the same game, difference is you never try your best
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 885
Tilmeldt: 30. jun 2011, 12:17
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ck92 skrev:Utroligt dumt spørgsmål, men hvorfor hedder det egentlig "UGEN DER GAK"

I stedet for "ugen, der gik"?
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22464
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Garik skrev:
ck92 skrev:Utroligt dumt spørgsmål, men hvorfor hedder det egentlig "UGEN DER GAK"

I stedet for "ugen, der gik"?


Ja, det kunne jeg godt regne ud :mrgreen:

Men tænkte bare, hvorfor så ikke kalde den "Ugen der gik" - tænker at der må være en dybere mening med "Gak"
We play the same game, difference is you never try your best
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 885
Tilmeldt: 30. jun 2011, 12:17
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Reportager m.m.




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster