Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
1 nye indlæg i dag

Solosesso skrev:altså jeg vejer det altid efter det er tilberedt der vil være et ca. 20% svind på frost kylling ....

casperhasse skrev:du skal altid veje alt din mad råt, ellers passer din kalorie beregning slet ik

casperhasse skrev:du skal altid veje alt din mad råt, ellers passer din kalorie beregning slet ik
J.E.Larsen skrev:altså det vil sige, hvis det er 100 g ris så skal det ca være 300 g på vægten. den måde kan man vel godt gøre det på?

Guitar Slim skrev:Hvis en kyllingeproducent "naturelmarinerer" en kyllingfilet på 200 g ved at tilsætte 50 g vand, så skal man vel ikke regne det som 250 g kyllingfilet? Det er umuligt at vide hvor meget vand der er i kyllingen, så jeg plejer at veje den både før og efter og så tage et gennemsnit.

J.E.Larsen skrev:casperhasse skrev:du skal altid veje alt din mad råt, ellers passer din kalorie beregning slet ik
ja ved godt, fx med pasta ovs. har regnet med frem til at pasta ca tager vægten x2 og ris ca x3, det ligger jeg så bare oven i.
altså det vil sige, hvis det er 100 g ris så skal det ca være 300 g på vægten. den måde kan man vel godt gøre det på?

SienZ skrev:J.E.Larsen skrev:casperhasse skrev:du skal altid veje alt din mad råt, ellers passer din kalorie beregning slet ik
ja ved godt, fx med pasta ovs. har regnet med frem til at pasta ca tager vægten x2 og ris ca x3, det ligger jeg så bare oven i.
altså det vil sige, hvis det er 100 g ris så skal det ca være 300 g på vægten. den måde kan man vel godt gøre det på?
Vej det inden. Din kylling mister ingen makronæringsstoffer når du steger det, kun vand. Derfor er kcal og proteiner det samme.
Udover det, vej din pasta inden. Det er lettere at regne med.

mrjz95 skrev:SienZ skrev:J.E.Larsen skrev:casperhasse skrev:du skal altid veje alt din mad råt, ellers passer din kalorie beregning slet ik
Vej det inden. Din kylling mister ingen makronæringsstoffer når du steger det, kun vand. Derfor er kcal og proteiner det samme.
hvad nu hvis man koger meget af gangen til f.kes en uge ?

Oliverg skrev:mrjz95 skrev:SienZ skrev:J.E.Larsen skrev:casperhasse skrev:du skal altid veje alt din mad råt, ellers passer din kalorie beregning slet ik
hvad nu hvis man koger meget af gangen til f.kes en uge ?
Vej alt det du koger et par gange før/efter kogning, derefter finder du et forholdstal.
Personligt vejer mit pasta cirka 2.5 gang så meget efter kogning.

A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.

tjr skrev:Det er derfor jeg altid koger kød. Så vejer det mere efter tilberedning (sammenlignet med stegning) og så er der flere prots for pengene.

casperhasse skrev:ja hvis du koger helt samme antal min hver gang og hvis ris står i et stykke tid mister de noget af vandet i sig og så passer din måling ikke igen

mrjz95 skrev:casperhasse skrev:ja hvis du koger helt samme antal min hver gang og hvis ris står i et stykke tid mister de noget af vandet i sig og så passer din måling ikke igen
okay? jeg synes godt nok det er komplicert, der ik bare læg på vægten og vej det

J.E.Larsen skrev:stod og stegte kylling, (en 400g æske) og efter det er tilberet vejer det underligt nok kun 280g.
jeg skal have 220g kylling. Min mor sagde så at man altid vejer det før tilberedning, jeg jeg sagde så ahhh man gør det da efter for ellers får man jo ikke de 220g ?
hvad gør i, før eller efter?
Bliver helt forvirret om hvad der er rigtig og forkert. 
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.

tjr skrev:Jesus fuck...
400g fersk kylling indholder ~500 kalorier. Hvis man så fjerner 120g vand under stegning, hvor mange kalorier er der så i de 280g tilberedt kylling?

tjr skrev:Jesus fuck...
400g fersk kylling indholder ~500 kalorier. Hvis man så fjerner 120g vand under stegning, hvor mange kalorier er der så i de 280g tilberedt kylling?

raunen skrev:tjr skrev:Jesus fuck...
Dvs. de 280 g. stegt kylling indeholder næsten 400 kcal, fordi der på pakken står 90 kcal pr 100 g. og der er 400 g. ifølge pakken ?? Aaarg--- mon dog ..

raunen skrev:tjr skrev:Jesus fuck...
Dvs. de 280 g. stegt kylling indeholder næsten 400 kcal, fordi der på pakken står 90 kcal pr 100 g. og der er 400 g. ifølge pakken ?? Aaarg--- mon dog ..

BåB skrev:
Mener du at man steger en del af proteinerne væk?Nu er du fjollet!
Man skal huske at indånde dampene under stegning, så man får samtlige makronutrienter med ;)

tjr skrev:BåB skrev:
Man skal huske at indånde dampene under stegning, så man får samtlige makronutrienter med ;)
De denatureres jo af varmen og så får man ikke noget ud af det.
Det er derfor jeg altid spiser mit kød råt.

BåB skrev:tjr skrev:BåB skrev:
De denatureres jo af varmen og så får man ikke noget ud af det.
Det er derfor jeg altid spiser mit kød råt.
Det er useriøst dude.. du har lige skrevet at du koger det!
Kan man ikke bare selv pumpe noget vand i, så det vejer mere?så får man jo vold meget protein!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster