Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1365
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1362

Følg bodybuilding.dk på

Fælles billedeupdates!

Udskriv emne

Upload et billede af dig selv og få andres kommentarer

Tilbage til Personbilleder

Mussetrussen skrev:
Active skrev:
Mussetrussen skrev:
Active skrev:
Martin88 skrev:
Active skrev:
Jenslyn87 skrev:Billederne ser noget forskellige ud, men det har mest at gøre med vinkel, lys og spejl, tror jeg... formen er meget tæt på den samme på begge. Uden pump forresten!! :-)

(godt drænet for vand efter druktur :D)

Respekt her fra (-: Hvad siger fedt procenten?

Kan du ikke se, at den er lav? Et gæt på en fedtprocent er totalt ubrugeligt :lol:

Kan godt se den er lav, det er derfor jeg spørger.. og nej det at vide hans fedt procent, er ikke ubrugeligt.. ihvertfald ikke for mit vedkommende.

Men han kan jo ikke vide det. Medmindre han har laboratorieudstyr til rådighed. Eller måler det med et af de upræcise apparater den generelle befolkning har til rådighed, og hvad kan man bruge en tvivlsom måling til alligevel? Så er en visuel bedømmelse imo mere relevant uden at man behøver gætte sig til et eller andet ligegyldigt fedtprocent tal.

Ikke når man er igang med en stor idræts opgave på gym, som handler om kroppens opbygning. ;) - Vil skrive en lang artikel omkring 'fedt' og fedt procent, eksempelvis med nogle billeder. Så det som i måske syntes er irrelevant er i bund og grund relevant for mig.. Derfor ville et gæt fra personen selv, være konge..(Du er velkommen til at få et kopi at opgaven, når den er færdig udviklet) :thumpup:

Så husk at få med hvilke metoder man bruger til at måle fedtprocent, og validiteten af disse. Tanita vægte, fedttang, fedtprocentmåler-vægte fra Bilka osv. er rimeligt upræcise, og kan ikke bruges til at komme tal på fedtprocenten. Det de kan bruges til, især fedttangen, er at se om man går op eller ned i mængde fedt på kroppen i forhold til andre målinger man har lavet. Hvis du vil bestemme fedtprocenten præcist og vil kunne sige "min fedtprocent er 8 f.eks." så skal du en tur i laboratoriet hvor de har den slags avanceret udstyr der kan måle det præcist.

Tak for indlægget :) Var faktisk ikke helt klar over det med fedttangen, men det er noteret :thumpup:
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Active skrev:
Mussetrussen skrev:
Active skrev:
Mussetrussen skrev:
Active skrev:
Martin88 skrev:
Active skrev:
Jenslyn87 skrev:Billederne ser noget forskellige ud, men det har mest at gøre med vinkel, lys og spejl, tror jeg... formen er meget tæt på den samme på begge. Uden pump forresten!! :-)

Kan du ikke se, at den er lav? Et gæt på en fedtprocent er totalt ubrugeligt :lol:

Kan godt se den er lav, det er derfor jeg spørger.. og nej det at vide hans fedt procent, er ikke ubrugeligt.. ihvertfald ikke for mit vedkommende.

Men han kan jo ikke vide det. Medmindre han har laboratorieudstyr til rådighed. Eller måler det med et af de upræcise apparater den generelle befolkning har til rådighed, og hvad kan man bruge en tvivlsom måling til alligevel? Så er en visuel bedømmelse imo mere relevant uden at man behøver gætte sig til et eller andet ligegyldigt fedtprocent tal.

Ikke når man er igang med en stor idræts opgave på gym, som handler om kroppens opbygning. ;) - Vil skrive en lang artikel omkring 'fedt' og fedt procent, eksempelvis med nogle billeder. Så det som i måske syntes er irrelevant er i bund og grund relevant for mig.. Derfor ville et gæt fra personen selv, være konge..(Du er velkommen til at få et kopi at opgaven, når den er færdig udviklet) :thumpup:

Så husk at få med hvilke metoder man bruger til at måle fedtprocent, og validiteten af disse. Tanita vægte, fedttang, fedtprocentmåler-vægte fra Bilka osv. er rimeligt upræcise, og kan ikke bruges til at komme tal på fedtprocenten. Det de kan bruges til, især fedttangen, er at se om man går op eller ned i mængde fedt på kroppen i forhold til andre målinger man har lavet. Hvis du vil bestemme fedtprocenten præcist og vil kunne sige "min fedtprocent er 8 f.eks." så skal du en tur i laboratoriet hvor de har den slags avanceret udstyr der kan måle det præcist.

Tak for indlægget :) Var faktisk ikke helt klar over det med fedttangen, men det er noteret :thumpup:

Præcis min pointe. I en artikel som din ville et upræcist tal jo ikke give mening, det er vel vigtigt, at alt i artiklen er korrekt? Det ville være smartere at skrive "en meget lav fedtprocent" fremfor "en fedtprocent på ca. 8" eller whatever.. Udover det, skal du nok liiiige spørge Jens om du overhovedet må bruge hans billeder, hvis du har tænkt dig det :lol:
Brugeravatar

Reputation point: 145

Martin88 skrev:
Active skrev:
Mussetrussen skrev:
Active skrev:
Mussetrussen skrev:
Active skrev:
Martin88 skrev:
Active skrev:

Præcis min pointe. I en artikel som din ville et upræcist tal jo ikke give mening, det er vel vigtigt, at alt i artiklen er korrekt? Det ville være smartere at skrive "en meget lav fedtprocent" fremfor "en fedtprocent på ca. 8" eller whatever.. Udover det, skal du nok liiiige spørge Jens om du overhovedet må bruge hans billeder, hvis du har tænkt dig det :lol:

Det er en lidt anderledes artikel jeg er ved at arbejde på... Og nej bruger ikke hans billeder d:
Brugeravatar

Styrkeliste

Det ville nu ellers være i orden ;-)

Jeg ved ikke, hvad fedtprocenten er på, men den er da lav... tror realistisk set ikke, jeg får den meget længere ned, men vil prøve at give den et sidste nøk. Den skal bare så langt ned, som jeg kan få den, uden at hele processen bliver ubehagelig og unødvendigt takserende på systemet
Brugeravatar

Reputation point: 0

Active skrev:Det er en lidt anderledes artikel jeg er ved at arbejde på... Og nej bruger ikke hans billeder d:

En af de der dejlige artikler der er baseret på gætterier?
Jeg glæder mig virkelig til at læse den.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kostplan: Ingen kostplan

Legend skrev:
Active skrev:Det er en lidt anderledes artikel jeg er ved at arbejde på... Og nej bruger ikke hans billeder d:

Præcis min tanke.. :lol:
Brugeravatar

Reputation point: 145

Legend skrev:

Den er klar om nogle uger, og ja glæd dig :twisted:
Brugeravatar

Styrkeliste

Dårlig kvalitet grundet 1,3MP MacBook kamera - har formindsket det lidt, for at få lidt bedre kvalitet frem. Nok snak - det er nok det bedste billede af mig pt.

Billede
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Galleri: Vis galleri (10)

Jenslyn87 skrev:Det ville nu ellers være i orden ;-)

Jeg ved ikke, hvad fedtprocenten er på, men den er da lav... tror realistisk set ikke, jeg får den meget længere ned, men vil prøve at give den et sidste nøk. Den skal bare så langt ned, som jeg kan få den, uden at hele processen bliver ubehagelig og unødvendigt takserende på systemet

Hvordan kører du dine cut?
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Nders skrev:
Jenslyn87 skrev:Det ville nu ellers være i orden ;-)

Hvordan kører du dine cut?

+1
“Trust me when you love something you don’t need motivation”
Brugeravatar

Reputation point: 105

Det er altid rart at få det spørgsmål, fordi det jo indikerer, at man i hvert fald gør et eller andet rigtigt! Det har nemlig i lang tid været sådan, at mine cuts var et helvede, og at jeg altid slap ud lidt lettere, meget svagere og dybt umotiveret. De erkendelser, der virkelig rykkede ved min tilgang til at cutte og dermed resultaterne, var følgende:

1. Man skal længere ned, end man tror. Jeg kan huske, da jeg selv vejede omkring 86-88 kg og troede, der skulle 4-5 kg væk. Not even close. Man skal være villig til virkelig at se vægten gå ned - også selvom det ikke altid er sjovt for egoet. 75-80 kg cut kan være meget imponerende, hvis kiloene sidder rigtigt! Langt mere imponerende end 85-90 halvlaskede kilo.

2. Kør refeeds. Damn, det har også hjulpet mig. Før i tiden satte jeg bare mit indtag ned løbende, og det gav da også noget, men på et tidspunkt går det altså galt. Jeg begynder at miste meget styrke og en del muskelmasse, og mit humør går i hundene. Hvis jeg begynder at mærke tegn på virkelig at CRAVE carbs, så tager jeg en refeed-dag eller to, hvor jeg slapper helt af og æder, når jeg har lyst. Det gør altså en verden til forskel, og jeg kan ligefrem mærke styrken vende tilbage dagen efter! Så er man klar til at cutte videre. At man får lidt glykogen tilbage i musklerne betyder meget.

3. I store træk skal din kost da være ret sund, da du på den måde kan ramme en rimelig fordeling af makronutrienter. Det betyder dog ikke, at du ikke kan losse en del "dirty" foods ned nu og da. Bare få nok af de gode sager ned og supplér så op med carbs eller whatever, så du når det antal kalorier, du nu engang sådan cirkus skal have.

4. Jeg nægter at spise efter et skema. Nægter, nægter, nægter. Og jeg kommer aldrig til at gøre det. Jeg står simpelthen af, når jeg ikke bare kan spise med familien, når det passer mig, og det er ret bevidst. Jeg har ingen aspirationer om at stå på en scene, og hvis ikke man har det, er det min mening, at cost/benefit ved et sådant rigidt forhold til mad bliver helt forkvaklet. Jeg tilgår det derimod intuitivt og ved cirka, hvad jeg skal have om dagen. Supplér op med noget cardio - nyere research skulle vise, at HIT-cardio er mest effektivt, men indtil videre har jeg gerne bare taget 20-30 minutter med ret høj intensitet efter endt træning cirkus 4 gange om ugen.

5. Bare giv gas med træningen. Det kan godt være, jeg skal passe på med at prædike en tilgang, der for nogen kan føre til overtræning, men jeg er ret bastant her. Man skal ikke være for pussenusset omkring vægtene, og man overtræner ikke automatisk, fordi man kører høj volumen flere gange om ugen. Jeg træner i perioder chins hver dag med super resultater, og jeg kan da snildt finde på at køre 15-20 intensive sæt til fx bryst to gange om ugen; også under cut.

Nå, det blev en længere smøre... men jeg får spørgsmålet af og til, og så er det rart nok at have det stående et sted, så jeg bare kan henvise. :-)
Sidst rettet af Jenslyn87 19. feb 2011, 05:07, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

God post :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 8.00
- Squat: 8.00
- Dødløft: 8.00

Rigtig mange begavede pointer du kommer med, Lyn.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Jo tak! Nogle af tingene kan måske kaldes subjektive, men det er i hvert fald de erkendelser, som jeg personligt mener har gjort mest for mig i træningssammenhæng!
Brugeravatar

Måske ikke de bedste, men de nyeste :)

16 år, 6måneders træning, vægten siger cirka 84kg.

Billede

Billede

Synes ikke bredden kommer til sin ret, men det er jo svært når man selv skal tage billederne :)
Sidst rettet af SienZ 18. feb 2011, 22:24, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 5

Træner her: Anger Mangement

Billede
15/11-2010

Billede
06/01-2011
det noget pez
~ følg med i min LOG <- KLIK
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Mega trist at se billeder på de sdiste 2 sider af folk der bare er hakket så det gør noget, det er faktisk midt i vinter og meningen man skal bulke....!!!
Men må folk selv om er glad for at bulke og det fedt jeg har fået, skal jeg nok nå at få smidt inden sommeren, smider lige et billede op om et par uger.

androide skrev:Mega trist at se billeder på de sdiste 2 sider af folk der bare er hakket så det gør noget, det er faktisk midt i vinter og meningen man skal bulke....!!!
Men må folk selv om er glad for at bulke og det fedt jeg har fået, skal jeg nok nå at få smidt inden sommeren, smider lige et billede op om et par uger.

Kan du ikke være lige glad med hvad andre gør mht. cut og bulk? Det er nok noget af det dummeste jeg har hørt... Der er ikke et facit på hvornår man skal cutte og bulke....
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

Nicobruun skrev:
androide skrev:Mega trist at se billeder på de sdiste 2 sider af folk der bare er hakket så det gør noget, det er faktisk midt i vinter og meningen man skal bulke....!!!

Kan du ikke være lige glad med hvad andre gør mht. cut og bulk? Det er nok noget af det dummeste jeg har hørt... Der er ikke et facit på hvornår man skal cutte og bulke....

Enig - For alt alt for mange bliver vinteren blot en dårlig undskyldning for at æde sig fede...
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Har trænet i 5 måneder nu, og syntes det er ved at blive okay (-:

IMAG0336.jpg
Brugeravatar

Styrkeliste

190 høj og vejer tæt på de 90kg..

IMG_0306.JPG

IMG_0305.JPG
Brugeravatar

Poliquin skrev:
Nicobruun skrev:

Enig - For alt alt for mange bliver vinteren blot en dårlig undskyldning for at æde sig fede...

Præcis. Andre kalder det at blive fed og derefter at gå på slankekur. Vi der dyrker BB vi er hævet over den slags idioti og Hr. og Fru Danmark svaghed. Vi cutter og bulker. Det er meget bedre. Og OVERHOVEDET ikke det samme!
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Store propz til Jens Lyn, for et godt og informativt indlæg. Rigtig god læsning.

:goodpost:
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Det var da så lidt!

Jeg befinder mig i hvert fald langt, langt bedre med en lav fedtprocen, end jeg gjorde i de år, hvor jeg var lidt mere en bøf og konstant slæbte rundt på 5-10 kg for meget. Det var nogle få ændringer i tilgangen, der gjorde hele forskellen for mit vedkommende. Man kan vitterligt tage tingene (læs: kosten) mere afslappet, end jeg havde forestillet mig :dance:

Brb henter en plade chokolade med god samvittighed :dance: :dance: :dance:
Sidst rettet af Jenslyn87 19. feb 2011, 01:15, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

MEKL er du fra Dianalund?

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Qmega skrev:MEKL er du fra Dianalund?

Ja, det er han.
Brugeravatar

De her to billeder, er nok de bedste af min ryg. De blev taget i går eller for to dage siden. Timeren var på 3 sekunder, så poseringen var ikke helt så god :)

15 år - 64-65kg
Vedhæftede filer
172055_1877976070078_1261551561_32281085_4210518_o.jpg
175019_1877935029052_1261551561_32281062_5869954_o.jpg
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Mussetrussen skrev:
Poliquin skrev:
Nicobruun skrev:

Præcis. Andre kalder det at blive fed og derefter at gå på slankekur. Vi der dyrker BB vi er hævet over den slags idioti og Hr. og Fru Danmark svaghed. Vi cutter og bulker. Det er meget bedre. Og OVERHOVEDET ikke det samme!

Undskyld mit indlæg bar lidt præg af min irretation på det pågældende tidspunkt, syntes jere sform er rigtig god på de dsite 2 billeder, i er hakket, men jeg undrer mig bare over at man ikke bruger vinteren til at bulke lidt mere seriøst.
Måske er det bare mig der går for højt op i det, har altid været et stankelben men nu har jeg fået fedt og muskler på kroppen, og har jeg det fint med for kan sagtens smide det igen, til sommer smider jeg lige 2 billeder ind af formen nu og til sommer, for ja man kan jo altid snakke...
Men mussetrussen du har jo ikke altid være så stor har du?

androide skrev:
Mussetrussen skrev:
Poliquin skrev:
Nicobruun skrev:

Undskyld mit indlæg bar lidt præg af min irretation på det pågældende tidspunkt, syntes jere sform er rigtig god på de dsite 2 billeder, i er hakket, men jeg undrer mig bare over at man ikke bruger vinteren til at bulke lidt mere seriøst.
Måske er det bare mig der går for højt op i det, har altid været et stankelben men nu har jeg fået fedt og muskler på kroppen, og har jeg det fint med for kan sagtens smide det igen, til sommer smider jeg lige 2 billeder ind af formen nu og til sommer, for ja man kan jo altid snakke...

man behøver ik blive tyk for at bulke.. det betyder bare ligge i kcal overskud. og du ganier ik mere muskel ved at blive fed. snare tværtimod. der er ingen undskyldninger for ik at ha synlige abs under bulk. det har jeg selv.

og der ingn regler for hvornår man skal bulke. de første 3 år jeg trænede bulkede jeg konstant men min fedt % blev faktisk kun lavere gik fra 62kg til 92kg
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: FYN

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00

androide skrev:

Nope. Men det er faktisk først de sidste par år man har kunnet se på mig hvornår jeg har bulket og hvornår jeg har cuttet. Jeg har baret gainet jævnt gennem årene med en lav fedtprocent, og folk har kaldt mig 365 days a year beach form. Jeg startede på omkring 56 kg som 20-årig og nåede op på 80-81 kg med denne strategi som 28-årig ca. Derefter skete der ingenting. Og jeg var egentlig godt tilfreds med min form, så vedligeholdte bare min form i en 3 år. Så fik jeg lyst til at se om jeg kunne gaine yderligere masse, men det virkede bare som om at 80-81 kg var min optimale vægt ift. madindtag og aktivitetsniveau. Derfor prøvede jeg at "over-bulke" så at sige, for at se om det kunne sætte gang i tingene. Jeg blev i hvert fald fed og der røg nok også lidt ekstra lean masse på. Jeg har forsøgt samme strategi denne her vinter og er blevet fed igen, styrken er steget og der er røget lidt mere masse på, men jeg tror det er mit sidste over-bulk. Det er blevet lidt en undskyldning for bare at æde det jeg har lyst til og blive lidt småchubby, så jeg tror jeg går tilbage til min ligevægtsindtagsstrategi, med en vægt på måske 82,5-83 kg.

Der er ingen grund til at blive fed bare fordi man bulker, medmindre man virkelig forsøger at bryde et plateau. Jeg er enig med Jon Pall i at synlige abs og en rimelig lav fedtprocent er muligt selv når man bulker. Ikke at synlige abs 356 dage om året er et mål i sig selv, men det betyder ikke nødvendigvis at man indtager for lidt mad bare fordi man stadig er rimelig cut.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

ForegåendeNæste

Tilbage til Personbilleder