Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

dk95 skrev:Jeg er ikke helt sikker og gik kun lige forbi fjernsynet, men sagde han ikke 5 %?

Vesterling skrev:Nu har du bare taget et citat ud af kontext, men tror du ikke der menes omega-3 fedtsyrer som bla. findes i fiskeolier?

Smeden skrev:Jeg mindes at omtrent 10%, måske lidt mere, af en hjerne består af fedt, og omkring 10% af dem er EPA, altså 1% af totalvægt. Så er der lidt forskellige andre omega-3'er i, men kun i mindre mængder (og så kommer det an på hvad man har fået at spise, især som baby/barn). Jeg kan ikke få mine tal til at passe med Bitz'es, men jeg har heller ikke tænkt over det mere end et par minutter. Det kan være han snakker om tørvægt eller lipid%.

Smeden skrev:Der er nu et stykke vej fra 1% til 20% (en femtedel), syntes jeg.

JensL skrev:
Jeg synes godt om Christian Bitz. .

JensL skrev:På side 19 er der lidt tal på fedt i hjernen..
http://www.memphys.sdu.dk/publication/show_attachment.php?File_ID=109
Jeg synes godt om Christian Bitz. Han har den faglige baggrund i orden (Cand. Scient i human ernæring og medforfatter på flere videnskabelige artikler), så det er hvertfald bedre, at han er ekspert på TV end Lene Hansson, Ninka dinka musen eller andre klaphatte. Han er god til at kommunikere et budskab ud, og som Bente Klarlund Pedersen har udtalt, så må man altså nogle gange gå lidt på kompromis med total videnskabelig korrekthed, for at gøre et budskab mere forståeligt.

SandyFrink skrev:JensL skrev:
Jeg synes godt om Christian Bitz. .
http://supertraining.dk/articles/10/4-g ... -bitzkrieg

Alex4049 skrev:Hvis det er olie der er i VORES hjerner... Gør det så ikke olien til menneskeolie???

.
Tak jens, en guttermand som altid!
F.Bahne skrev:Hvad synes folk endelig generelt omkring Christian Bitz`??

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster