Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1331
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1328

Følg bodybuilding.dk på

Tab af socialt liv pga. træning?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Ja. Nu sad jeg så og skrev med en "veninde" som synes jeg skulle høre sangen "Jooks - hun vil ha' en rapper." Jeg hørte den, og spurgte så hvad jeg skulle høre i den, hvor hun dertil svarer "Hun vil ik have en rapper, hvis eneste jern der virker er det med vægte på." Jeg svarer så, at jeg ikke vil stoppe med at træne for en piges skyld, hvilket hun svarer "Det siger du jo :)" til.
Så svarer jeg, at jeg ikke forstår hvad der er i vejen med at træne? Det er ligesom alle dem som spiller håndbold og fodbold? "Nej, ikke så meget som du træner søde ven :)" Jeg svarer dertil, hvorfor? En håndboldspiller på højt plan træner nogen gange 6 gange om ugen, jeg træner 3?
Og hun svarer: Din træning styrer dit liv. WHAT!? HAHAH. Det eneste jeg kunne svare til det, var "Ja, mega." Så skriver hun, at det er dét, der er et problem. Jeg svarer derefter tilbage, at det ikke er et problem, og at jeg ikke gider høre på sådan noget pis. Jeg er glad for at træne, ligesom hun er glad for at ryge, som ØDELÆGGER hendes liv. Til det svarer hun så: "Det eneste der virkelig betyder noget for dig, er din træning, og ved du hvad? Den ødelægger dit sociale liv. Men hvis du er glad for at gå i din egen lille jeg-er-imod-alt-hvad-der-ikke-hjælper-min-træning-verden, så gør det."
Til det svarer jeg så, fredeligt, at hun intet kender til mit sociale liv. At det er så latterligt som noget kan være det hun skriver der, og at hun kun tænker på at drikke som være en social ting. Det er klart jeg ikke gider drikke hver weekend som hun gør, da det er så pisse usundt. Jeg går i byen hver anden uge. Til det svarer hun bare kort: "Jeg tænker ik' kun på og ta' i byen?"

Nå, men hele meningen med dette er, at høre om i selv har oplevet, at folk virkelig tror, at i intet socialt liv har pga. jeres træning? At folk tror I går så meget op i træning, at I aldrig drikker og har det sjovt med vennerne? At I ikke har noget liv, pga. jeres træning?

Jeg synes det er dybt latterligt at tro, at bare fordi man går op i sin træning, at man pludselig intet socialt liv har tilbage, og at træningen styrer ens liv. ](*,)
Bodybuilding ain't no sprint - it's a marathon.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Langå

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan

Tror der er mange af denne type, som bare ikke aner hvad det er de snakker om. At være dedikeret til sin træning, er vel det samme som at være dedikeret til sin skole. At man passer sin træning eller lektier, burde ikke have nogen indflydelse på ens sociale liv.
Bodybuilding is a marathon, not a sprint!
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym
Langå Fysioterapi & Træningscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 140.00

Galleri: Intet galleri

Neoc skrev:Tror der er mange af denne type, som bare ikke aner hvad det er de snakker om. At være dedikeret til sin træning, er vel det samme som at være dedikeret til sin skole. At man passer sin træning eller lektier, burde ikke have nogen indflydelse på ens sociale liv.

Præcis, argh, det kan gøre mig så fucking sur sådan noget! :blowup:
Brugeravatar

Styrkeliste

Prop noget i munden på trunten'lil ..
For hun er da ubeskrivelig uintellegent at høre på.

Jeg har hørt den med at folk tror at jeg træner hver eneste dag i flere timer rigtig mange gange ..
Men så må man jo (som du) forklare at man mac træner 3-4 gange i ugen, hvilket alle andre der går op i sin sportsgren egentlig også gør.
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (14)

mathias1989 skrev:Prop noget i munden på trunten'lil ..
For hun er da ubeskrivelig uintellegent at høre på.

Jeg har hørt den med at folk tror at jeg træner hver eneste dag i flere timer rigtig mange gange ..
Men så må man jo (som du) forklare at man mac træner 3-4 gange i ugen, hvilket alle andre der går op i sin sportsgren egentlig også gør.

Ja, hun har heller ikke skrevet mere til mig nu :´)

Jeg forstår ikke folk. Folk der skriver sådan noget, er så pisse uvidende, og ved ikke en skid om BB, eller andre former for sport. Hende her fx, har ikke dyrket sport i flere år, og hun drikker hver weekend + ryger cigaretter som et svin. Det bliver fedt at gå på samme skole som hende næste år, hva'? :dance:
Brugeravatar

Styrkeliste

bare man kan prioritere og finde en balance.
Jeg har også lidt socialt med vennerne i selve centeret. Ved mig er det mere kosten der styre mig end træningen. Jeg er meget stædig med sund kost så det mest der, der kan komme diskusioner

For tiden er jeg arbejdsløs så nu det intet problem at passe det sociale liv, træning og kæreste. Det super :dance:
Jeg mangler seriøst noget hvis jeg ik får trænet mindst 3 gange i ugen, og de uger hvor jeg dekonditionere kan jeg kede mig så grufuldt.

Tror ik hende veninden er af de mest garvede, men det er da rigtig at nogle nok er nogle der går så meget op i det at der ik er plads til så meget socialt. Man skal jo også se hvilket behsocialt behov man har.
The one and only Patman:)
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Træner her: Sønderborg Fitness
Zielkes Fitnessklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (62)

Man kan faktisk sammenlignde det lidt med dem som laver deres lektier osv, men derfor skal det alligevel ikke gå ud over det sociale.

Det er først nu jeg rigtig er begyndt at blive social, og det er nok mest pga. af træningen. Der er fester jeg ikke drikker, og folk tager det faktisk meget pænt, jeg har det sgu lige så sjovt selvom jeg ikke drikker, og så er det jo et plus at man kan vågne næste dag uden at være helt smadret.

Så ignorer hende, og find nogle med samme interesse som dig selv. :)

Btw. Jeg havde protein-shake med til karneval, og det var der ingen der sagde noget til.
Sidst rettet af Kolditz 10. jun 2009, 15:07, rettet i alt 2 gange.

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg tror også det kommer an på "hvor meget" man går op i sin sport. Hvis man er fanatisk, afvejer hvert et måltid, og hvis træningen har første-prioritet, når man skal lave aftaler, vil det nok påvirke ens sociale liv. Men det er jo et valg, man selv har taget :) For de fleste tror jeg ikke træningen vil påvirke det sociale liv i en negativ retning :8
besøg min logbog: viewtopic.php?f=21&t=19711&start=240

Variation er vejen frem!

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 130.00

hot_fifty skrev:bare man kan prioritere og finde en balance.
Jeg har også lidt socialt med vennerne i selve centeret. Ved mig er det mere kosten der styre mig end træningen. Jeg er meget stædig med sund kost så det mest der, der kan komme diskusioner

For tiden er jeg arbejdsløs så nu det intet problem at passe det sociale liv, træning og kæreste. Det super :dance:
Jeg mangler seriøst noget hvis jeg ik får trænet mindst 3 gange i ugen, og de uger hvor jeg dekonditionere kan jeg kede mig så grufuldt.

Tror ik hende veninden er af de mest garvede, men det er da rigtig at nogle nok er nogle der går så meget op i det at der ik er plads til så meget socialt. Man skal jo også se hvilket behsocialt behov man har.

Selvfølgelig, og jeg mangler sgu heller ikke noget, rent socialt! :)

Og ja, jeg kan også kede mig så fandens meget ugerne jeg dekoditionere, eller bare ikke skal træne en dag. Jeg SKAL træne hver uge, ellers dør jeg :lol:

Som du også nævner, så er mine nærmeste venner sådan set dem jeg træner sammen med, som er en større flok på 7-8 personer, så der er sgu også socialt samvær i centeret!
Brugeravatar

Styrkeliste

Kolditz skrev:Man kan faktisk sammenlignde det lidt med dem som laver deres lektier osv, men derfor skal det alligevel ikke gå ud over det sociale.

Det er først nu jeg rigtig er begyndt at blive social, og det er nok mest pga. af træningen. Der er fester jeg ikke drikker, og folk tager det faktisk meget pænt, jeg har det sgu lige så sjovt selvom jeg ikke drikker, og så er det jo et plus at man kan vågne næste dag uden at være helt smadret.

Hehe. Jeg kan sgu også sagtens have det sjovt uden at drikke, uden tvivl!

Hehe. Nu skrev jeg jo også veninde i situationstegn, for har sgu aldrig rigtig snakket med hende, hun synes åbenbart bare lige jeg skulle vide at jeg ikke havde noget socialt liv, og at træningen styrede mit liv :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

sebbt skrev:Jeg tror også det kommer an på "hvor meget" man går op i sin sport. Hvis man er fanatisk, afvejer hvert et måltid, og hvis træningen har første-prioritet, når man skal lave aftaler, vil det nok påvirke ens sociale liv. Men det er jo et valg, man selv har taget :) For de fleste tror jeg ikke træningen vil påvirke det sociale liv i en negativ retning :8

Præcis. Godt nok går jeg meget op i træning, men jeg vil for alt i verden ikke miste mine venner, så derfor er jeg slet ikke bange for, at blive en dreng uden socialt samvær :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Det handler om at prioritere. Min træning er hvad jeg brænder for og elsker! Jeg elsker alt hvad der har med det at gøre.
At det så nok går en smule udover mit social liv, so be it. Jeg er selv herre over mit liv og jeg elsker mit liv som det er.

Det her citat beskriver hvordan jeg får det med mit træning:

It builds strength of character, strength of body, knowledge of yourself and your own limitations, a quiet confidence in being able to face any challenge no matter how daunting; one that carries over to anything you might do.
Sidst rettet af Bork 10. jun 2009, 15:16, rettet i alt 1 gang.
Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results

Træner her: Anger Mangement

Bork skrev:Det handler om at prioritere. Min træning er hvad jeg brænder for og elsker! Jeg elsker alt hvad der har med det at gøre.
At det så nok går en smule udover mit social liv, so be it. Jeg er selv herre over mit liv og jeg elsker mit liv som det er.

=D> Det er sådan jeg på en måde tænker også, virkelig. Det er mit eget liv, jeg elsker hvad jeg gør, jeg gør ting jeg vil, ingen anden skal bestemme det. Som jeg også skrev til pigen; jeg stopper ikke med at træne for en piges skyld. =;
Brugeravatar

Styrkeliste

Jesus Christ, hun er da ignorant!

Nå men angående det sociale.
Den gang jeg var cykelrytter ofrede jeg meget i mit sociale liv for at være blandt de bedste i landet. Efterfølgende lovede jeg så mig selv, at det ikke ville ske igen.
Derfor har min holdning til min styrketræning altid været, at jeg er så seriøs som jeg kan være, uden det på nogen måde skulle gøre, at jeg holdt mig tilbage på andre områder.

Nu blev jeg så senere styrkeløfter, og blev nødt til at tage det hele lidt mere seriøst. Derfor er træning mv også blevet opprioriteret lidt. Men så har jeg bare prøvet at tilpasse det til resten af mit liv. Jeg har eksempeltvis fået overtalt min kæreste til at stille op i styrkeløft. Så har vi det som fælles interesse, så det ikke kun er en del af mit liv.

Derudover kan styrketræning være en del af ens sociale liv. Man skal bare passe på, at man ikke fylder sin hverdag med alt for mange som kun har med træning at gøre, og som man ikke har meget mere til fælles med end det. Jeg har set mange som fylder deres liv med venner fra centret, hvilket giver et lidt forkert omdrejningspunkt efter min mening, og som også kan give nogen huller, hvis man stopper med træningen.

Jeg bruger også træningen som en mulighed for at se mine venner, som jeg ellers ikke ville få set så ofte. Så er træning dobbelt bonus.
Og nu her hvor jeg sidder og snart skal til træning, er det jeg glæder mig mest til, at komme op og snakke med gutterne i Nordland; altså det sociale. Men der er også noget helt specielt over en styrkeløfter klub, og endnu mere specielt den stemning vi har i Nordland.

Men man skal alligevel passe på, man ikke lader træningen styre ens liv. Jeg snakker eksempeltvis aldrig træning når jeg er "ude", med mindre andre bringer det op. Jeg synes det er utidigt.
Og man skal virkelig passe på, at det ikke er træningen, der definere en. På præcis samme måde, som det ikke skal være ens arbejde, der definere en. Man skal være et sammensat menneske.
Brugeravatar

Reputation point: 165

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Satme flot skrevet Fist! =D> Ja. Jeg er sgu enig med dig på alle punkter! Mere kan jeg ikke sige :)
Brugeravatar

Styrkeliste

At træne udvikler både ens psyke og ens fysik. Det gør en til et mere helt menneske. Det giver styrke og selvtillid. Det udvikler karakter.

Der er absolut ingen faktorer der skulle gøre at det sociale liv og seriøs kropsbyggeri ikke skulle kunne passe sammen. Du spiser hver 2-3 time. Det gør alle andre også. De tager så bare en roulade eller en fransk. Du spiser noget fornuftigt.

Folk tager i byen og drikker. Jeg har haft nogen af mine sjoveste byturer ædru. Igen er at man ikke drikker, ikke en faktor der skiller det sociale liv fra hinanden.

Folk der tror at man "intet liv har" fordi at man går meget op i træning, de er ignoranter der ikke har den fjerneste forstand på det. De er ofte bange for mennesker der er sundere end dem selv. De har oftest flere dårlige vaner (som dullen i dit eksempel). Sådanne mennesker skal man bare styre udenom, eller smide en dumbell i hovedet på.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Moqensen skrev:At træne udvikler både ens psyke og ens fysik. Det gør en til et mere helt menneske. Det giver styrke og selvtillid. Det udvikler karakter.

Der er absolut ingen faktorer der skulle gøre at det sociale liv og seriøs kropsbyggeri ikke skulle kunne passe sammen. Du spiser hver 2-3 time. Det gør alle andre også. De tager så bare en roulade eller en fransk. Du spiser noget fornuftigt.

Folk tager i byen og drikker. Jeg har haft nogen af mine sjoveste byturer ædru. Igen er at man ikke drikker, ikke en faktor der skiller det sociale liv fra hinanden.

Folk der tror at man "intet liv har" fordi at man går meget op i træning, de er ignoranter der ikke har den fjerneste forstand på det. De er ofte bange for mennesker der er sundere end dem selv. De har oftest flere dårlige vaner (som dullen i dit eksempel). Sådanne mennesker skal man bare styre udenom, eller smide en dumbell i hovedet på.

Hold kæft hvor er det dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste der tænker på den måde, det gør alle her inde jo stort set! =D>

At forstå de mennesker, som mener man er anderledes, og har andre "behov" fordi man træner, det kommer jeg aldrig til. Aldrig! #-o
Brugeravatar

Styrkeliste

jeg er meget enig i alt hvad der er blevet skrevet der.

Desuden er din veninde direkte uhøflig og fordomfuld i hendes udtalelse. Et dannet menneske ville sætte sig ind i situationen inden hun udtalte noget i den retning. Desuden siger hun jo at det er forkert det du gør, og dette på en ret ubehøvlet og konstaterende måde.... men hvad mon hun ville sige til at du synes hun er en doven so, der ødelægger hendes liv med smøger og druk (sikkert usund mad og ingen motion, og som følge deraf sandsynligvis en særlig evne til at se det dårlige i alt, og selvfølgelig dele dette synspunkt med alle hun møder)
Billede
Brugeravatar

Jeg har da osse tit fået mange dumme kommentarer, og at folk synes jeg er kedelig og går for meget op i træningen, men er jeg da ligeglad med, 100% min passion og ville aldrig bytte det for noget andet.

Critter skrev:jeg er meget enig i alt hvad der er blevet skrevet der.

Desuden er din veninde direkte uhøflig og fordomfuld i hendes udtalelse. Et dannet menneske ville sætte sig ind i situationen inden hun udtalte noget i den retning. Desuden siger hun jo at det er forkert det du gør, og dette på en ret ubehøvlet og konstaterende måde.... men hvad mon hun ville sige til at du synes hun er en doven so, der ødelægger hendes liv med smøger og druk (sikkert usund mad og ingen motion, og som følge deraf sandsynligvis en særlig evne til at se det dårlige i alt, og selvfølgelig dele dette synspunkt med alle hun møder)

Jep. Det er hun nemlig! Og jeg påpegede skam også hendes forbrug af cigaretter! :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

amatørbb90 skrev:Jeg har da osse tit fået mange dumme kommentarer, og at folk synes jeg er kedelig og går for meget op i træningen, men er jeg da ligeglad med, 100% min passion og ville aldrig bytte det for noget andet.

Og det er sådan det skal være! =D>
Brugeravatar

Styrkeliste

J.L.N. skrev:

Jep. Det er hun nemlig! Og jeg påpegede skam også hendes forbrug af cigaretter! :wink:

Godt at alle er enige på det her punkt, desuden tror jeg også de fleste er enige om at du har fået en nice form ud af din træning indtil nu, og gerne ser at du bliver ved med at give den gas i centret og poster billeder af din swole form. Så bare keep it up :P
Billede
Brugeravatar

Critter skrev:
J.L.N. skrev:

Godt at alle er enige på det her punkt, desuden tror jeg også de fleste er enige om at du har fået en nice form ud af din træning indtil nu, og gerne ser at du bliver ved med at give den gas i centret og poster billeder af din swole form. Så bare keep it up :P

Hold da op :o

Mange tak for rosen! :mrgreen: Og ja, jeg vil træne til jeg dør :king: Og poste billeder, jaeh, de kommer først ind igen når jeg er tilfreds med formen, desværre!
Brugeravatar

Styrkeliste

Kolditz skrev:Man kan faktisk sammenlignde det lidt med dem som laver deres lektier osv, men derfor skal det alligevel ikke gå ud over det sociale.

Btw. Jeg havde protein-shake med til karneval, og det var der ingen der sagde noget til.

haha great!. Tror jeg ville gå på toilet så alle folk ik stirede på mig:hihi:
Synes det meget forskelligt hvordan folk tager når man helst skal spise på visse tidspunkter osv.

Til J.N.L

Hun er bare misundelig at du er så lækker :wink:
Jeg ville tag det et gran salt og være stolt over det du har nået!
The one and only Patman:)
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Træner her: Sønderborg Fitness
Zielkes Fitnessklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (62)

Gør lige præcis det som gør dig glad og brug tid på lige præcis de mennesker som støtter dig i dette og som du har det godt med! Alt andet ville være dumt.
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

hot_fifty skrev:Til J.L.N.
Hun er bare misundelig at du er så lækker :wink:
Jeg ville tag det et gran salt og være stolt over det du har nået!

Hehe. Ja, det er derfor. Jeg er nemlig teh hotnezz og pisse swåle!

Jeg er skam stolt over hvad jeg har opnået :)
Brugeravatar

Styrkeliste

lassah skrev:Gør lige præcis det som gør dig glad og brug tid på lige præcis de mennesker som støtter dig i dette og som du har det godt med! Alt andet ville være dumt.

And that's what I do! :)
Brugeravatar

Styrkeliste

For hver smøg hun propper i kæften, mister hun da også en del af sit sociale liv. Svært at være social når man er død!

Har det sådan, at hvis folk ikke kan acceptere mig for den jeg er, hvad fanden skal jeg så bruge dem til?

Smid en dumbbell i hovedet på hende, som Moqensen på genial vis formulerede :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Dødløft: 100.00

David T skrev:For hver smøg hun propper i kæften, mister hun da også en del af sit sociale liv. Svært at være social når man er død!

Har det sådan, at hvis folk ikke kan acceptere mig for den jeg er, hvad fanden skal jeg så bruge dem til?

Smid en dumbbell i hovedet på hende, som Moqensen på genial vis formulerede :lol:

Rigtig gode synspunkter :)

Haha, ja. Det kunne være jeg skulle gøre det :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

Når du overvejer, om hun har hold i det, hun siger, så burde du måske få det bekræftet hos en mere objektiv person, som kender dig, frem for et bodybuilding-forum, som bare stemmer i, måske fordi de selv fornægter det (og ja, jeg ved godt, at jeg vil blive flamet for dette, men læs lidt videre). Nu skal det ikke forstås som at jeg faktisk tror eller ved, at der er nogen der har det sådan; det er blot en tanke, men jeg kan ikke vide noget, når vi bare sidder på et internetforum. Pointen er, at du heller ikke kan vide, hvilket motiv andre har for at forsikre dig om, at alt er i orden. Derfor foreslår jeg, at du bør tage det op med en anden.

Uha, jeg har vidst en lille konspirationsteoretiker i maven
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online