Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 888
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 886

Følg bodybuilding.dk på

ultimative six-pack

Udskriv emne

Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning

hejsa folkens.....

jeg har læst lidt her på forummet og tænkt lidt over min egen træning nu... :shock:

når jeg træner min mave ligger jeg et sammenrullet håndklæde under min len og så tar jeg hænderne ca. om bag mit hoved og så tar jeg så mange armbøjninger som jeg kan, men når jeg tar en mavebøjning går jeg op men ikke helt ned, jeg holder mig lidt oppe i luften så min mave stadig spænder...... :mrgreen:

så har jeg osse tænkt mig at ta dragon flags nu her snart. :8

så til de skrå mavemuskler tar jeg en håndvægt på 19kg og så bøjer jeg mig til den ene side og retter mig så op igen 2 gange med hver side og tar så mange jeg nu kan....

så er det det om jeg skal tage vægt på min mave når jeg tar de normale mavebøjninger med håndklæde eller om jeg bare skal gøre det hårder ved at ta mine arme bag hovedet?

har bare det problem at jeg ikke kan finde ud af at ta mavebøjninger med vægt på.....

hvis i har noget til træning af de skrå mavemuskler os så bare skriv.....

P.S jeg har trænet min mave i over et år men står stille nu og kan ikke komme vidre med at få min six-pack større og jeg har i forvejen en lav fedt procent, men jeg vil gerne ha at man kan se at min mave er trænet noget mere når jeg ikke spænder...

på forhånd tak..... :8
Sidst rettet af Aubrey 13. maj 2006, 22:31, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Aubrey skrev:hejsa folkens.....

jeg har læst lidt her på forummet og tænkt lidt over min egen træning nu... :shock:

når jeg træner min mave ligger jeg et sammenrullet håndklæde under min len og så tar jeg hænderne ca. om bag mit hoved og så tar jeg så mange armbøjninger som jeg kan, men når jeg tar en mavebøjning går jeg op men ikke helt ned, jeg holder mig lidt oppe i luften så min mave stadig spænder...... :mrgreen:

så har jeg osse tænkt mig at ta dragon flags nu her snart. :8

så til de skrå mavemuskler tar jeg en håndvægt på 19kg og så bøjer jeg mig til den ene side og retter mig så op igen 2 gange med hver side og tar så mange jeg nu kan....

så er det det om jeg skal tage vægt på min mave når jeg tar de normale mavebøjninger med håndklæde eller om jeg bare skal gøre det hårder ved at ta mine arme bag hovedet?

har bare det problem at jeg ikke kan finde ud af at ta mavebøjninger med vægt på.....

hvis i har noget til træning af de skrå mavemuskler os så bare skriv.....

P.S jeg har trænet min mave i over et år men står stille nu og kan ikke komme vidre med at få min six-pack større og jeg har i forvejen en lav fedt procent, men jeg vil gerne ha at man kan se at min mave er trænet noget mere når jeg ikke spænder...

på forhånd tak..... :8

de skrå mavemuskler træner du sådan her: http://www.exrx.net/WeightExercises/Obl ... runch.html

og der er da også andre måder at gøre det på.

Jeg synes, at det lyder som en god ide at bruge nogle kg til maveøvelserne, hvis du kan klare det. Du skal jo selvfølgelig hæve vægt, når du nu synes, at du kan klare lidt mere.
Hvorfor være lille og tynd, når man kan være stor og veltrænet;)?

Reputation point: 5

Geografisk sted: Stae

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

lige en sktra ting...

jeg vil gerne have en øvelse i kender andre folk eller i selv har haft erfaring med hvor man kan bruge vægt med uden det genere og som man kan lave hjemme og man helst kun må have en mavebænk til at lave eller en power ball for vil gerne have at mine mave muller kan ses lidt mere uden jeg strammer......

og min fet % er som sagt lav nok...

P.S er det os nødvendig at have kilo på når man træner maven for at musklerne bliver større og bedre kan ses?

kom med noget info om dig sig?
alder
højde

mange nye tror at de kan få mave musklerne frem bare ved at lave 200mavebøjninger om dagen, jamen sådan er det ikke
man skal alså belaste musklerne til at voske, prøv evt at bruge din lillesøster hvis du alså har sådan en...

det med at læne sig til siden, ville jeg jo kunne tage over en milliard af uden brug af nogen kilo, det er en god øvelse hvis du alså har 2håndvægte

og det vil gå 130% hurtigere vis du trænede resten af kroppen, da den vil prøve fyre flere vægst " og her kommer den igen kan jeg ikke huske" vægst homoner af

go to the gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00

Logbog: Vis logbog

Pumperh skrev:
og det vil gå 130% hurtigere vis du trænede resten af kroppen, da den vil prøve fyre flere vægst " og her kommer den igen kan jeg ikke huske" vægst homoner af

Testoron? :P

Geografisk sted: FYN

De er fine de øvelser du laver, i sær hvis du får DF med.
Det er fint du har Side Bend med til træning af Obliques.

Et råd mht. Chrunches: Tag dine arme op over hovedet og så om bag det (altså sådan at du holder dem over hovedet bag hovedet), med en vægt i hænderne. Gør den tusinde gange sværere.

Et andet råd ville være at træne resten af kroppen samtidig - specielt Squat og dødløft. I begge øvelser træner du maven og udskiller større mængder af testetoron.

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

så det vil sige at jeg burde istedet smække 15kg på min mave og hvis jeg så kun kan ta 10 mavebøjninger´og det ikke gør ondt så er det meget bedre ind jeg tar fx 60 hvor det virkelig gør ond til sidst?

og bruger os min håndvægt til at træne min side ved at bøje til siden i ret stilling og så rette mig op igen...

men skal jeg gøre øvelserne langsomt eller hurtigt er der forskel i det os?

jeg er 17 år og er 188cm høj.....

jeg har os tænkt mig at købe lidt poteinpulver nu da jeg er vegetar så jeg kun spiser fjerdkræ og fisk så jeg tror ikke jeg får nok af dem hver dag så der ku jo være en grund der :)

men jeg træner os mine arme og bryst og ryg udover bare min mave og går til kickboxing :D

zanderbabz skrev:
Pumperh skrev:

Ved at træne alle de andre store basisøvelser vil der blive frigivet en del mere testosteron.
Og hvad er et flot mave uden et flot bryst og skulder?

så det vil sige at jeg burde istedet smække 15kg på min mave og hvis jeg så kun kan ta 10 mavebøjninger´og det ikke gør ondt så er det meget bedre ind jeg tar fx 60 hvor det virkelig gør ond til sidst?

Man behøves ikke at kunne mærke det for at opnå hypertrofi.
Du laver bare 3x8-12 i den valgte øvelse.
Og holder lave pauser, så skal det nok kunne mærkes.

men skal jeg gøre øvelserne langsomt eller hurtigt er der forskel i det os?

Lav den i den fart at du ikke sløser og ikke kan lave øvelser fuldkommen.
Brugeravatar

Træner her: Struer Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00

zanderbabz skrev:
Pumperh skrev:

Hvis du ligger inde med en undersøgelse der bekræfter den påstand vil jeg meget gerne se den for så vidt jeg ved er det aldrig blevet dokumenteret at kroppen producerer mere testosteron når alle muskel-grupper trænes.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Kostplan: Vis kostplan

TheCzech skrev:
zanderbabz skrev:
Pumperh skrev:

Hvis du ligger inde med en undersøgelse der bekræfter den påstand vil jeg meget gerne se den for så vidt jeg ved er det aldrig blevet dokumenteret at kroppen producerer mere testosteron når alle muskel-grupper trænes.

Jeg tror han hentyder til de store basisøvelser.
Fx Squat, der er testetoron udskillelsen stor, derfor mange folk starter med den i sit program.

Ellers læs Blitz og mine post´ i dette topic, der står lidt om det.

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Tilbage til Styrketræning

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster