Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Brawler skrev:hej, jeg er en fyr på 16 år og jeg træner hveranden dag. Jeg har fået et problem, har fået store stækmærker på min overarme, først tænke jeg bare at de ville gå væk med noget crem osv. de belv også lidt pænere, men eftersom jeg tager flere og flere kilo på de forskellige øvelser, bliver de langsomt større og større. er det gangske normalt eller er det bare mig som er yderst uheldig ?

heli0z- skrev:Det er jo ogsaa slemmest lige i starten , og isaer under traening

SimonS skrev:heli0z- skrev:Det er jo ogsaa slemmest lige i starten , og isaer under traening
et strækmærke vil da ikke blive mere tydelig imens du træner ? :S

Hr Larsen skrev:SimonS skrev:heli0z- skrev:Det er jo ogsaa slemmest lige i starten , og isaer under traening
et strækmærke vil da ikke blive mere tydelig imens du træner ? :S
Musklerne pumper sig jo op når man træner.
Har du aldrig lagt mærke til at biceps er dejlig store når du træner?`
de har lige størrelsen når man træner. troede bar ikke et strækmærke os blev større og så mindre igen?

Smør med en fed fugtighedscreme og spis nogen zinkpiller.Mykland skrev:Jeg har selv lige opdaget at jeg har fået nogen under min højre arm![]()
Er der nogen der kender nogle produkter der kan hjælpe med at stoppe udviklingen på disse ( nævn gerne mærkerne på produkterne )
Jeg har hørt at en mulighed kunne være graviditetscreme, kan dette virkelig passe ?

Det kan ikk fjerne strækmærker. Men så vidt jeg har forstået, opstår problemet med strækmærker fordi huden er for tør på det pågældende sted og huden derfor ikk kan strække sig mere uden at danne "sprækker" hvor underhuden bliver strukket så meget at der sker en blodsprængning eller noget i den stil, som danner den røde streg.R0mme1 skrev:Er der egentligt bevis for at zink, eller creme(:lol:) hjælper mod strækmærker?
Fordi strækmærker efterlader faktisk også fordybninger i huden.
Jeg kender kun en måde at stoppe udviklingen af strækmærker, og der er at stoppe med at tage masse på.
http://www.dsgnet.dk/ skrev:Strækmærker er bristninger i underhudsvævet, uden at overhuden er gået i stykker. De kan for eksempel opstå, når maveskindet udspændes meget under svangerskabet. På latin kaldes de striae distensae eller striae gravidarum. Det er typisk glinsende, blå-hvide og senere hvide striber på de gravide kvinders maveskind og ofte også på brysterne.
Overvægt forværrer tendensen. Overvægtige har ofte også strækmærker på lår og hofter.
Man kan også se strækmærker hos fysisk veltrænede unge mennesker, hvor det er noget helt normalt ifølge min lærebog i hudsygdomme.
Enæringen af underhuden spiller en rolle for udviklingen af strækmærkerne, så det er vigtigt med en sund og varieret kost med ekstra vitaminer og mineraler under graviditeten. C-vitamin har fx stor betydning for dannelsen af kollagen i huden, så det er vigtigt med grønt og frugt samt gerne ekstra tilskud, for eksempel 750 mg eller et gram to gange dagligt, gerne suppleret med E-vitamin, for eksempel Natur-E eller Cardi-E..
For at bedre blodgennemstrømningen i den udspilede hud kan det være godt at massere huden, fx med en god creme. Det vil også stimulere underhudens væv. Cremen må gerne indeholde eller tilsættes MSM (methylsulfonylmethane) er der et naturligt stof, som har stor betydning for nedsættelse af ardannelse.

Sagat skrev:Det kan ikk fjerne strækmærker. Men så vidt jeg har forstået, opstår problemet med strækmærker fordi huden er for tør på det pågældende sted og huden derfor ikk kan strække sig mere uden at danne "sprækker" hvor underhuden bliver strukket så meget at der sker en blodsprængning eller noget i den stil, som danner den røde streg.R0mme1 skrev:Er der egentligt bevis for at zink, eller creme(:lol:) hjælper mod strækmærker?
Fordi strækmærker efterlader faktisk også fordybninger i huden.
Jeg kender kun en måde at stoppe udviklingen af strækmærker, og der er at stoppe med at tage masse på.
Og den creme skulle fugte huden og gøre den mere elastisk og det skulle zinken også hjælpe på.http://www.dsgnet.dk/ skrev:Strækmærker er bristninger i underhudsvævet, uden at overhuden er gået i stykker. De kan for eksempel opstå, når maveskindet udspændes meget under svangerskabet. På latin kaldes de striae distensae eller striae gravidarum. Det er typisk glinsende, blå-hvide og senere hvide striber på de gravide kvinders maveskind og ofte også på brysterne.
Overvægt forværrer tendensen. Overvægtige har ofte også strækmærker på lår og hofter.
Man kan også se strækmærker hos fysisk veltrænede unge mennesker, hvor det er noget helt normalt ifølge min lærebog i hudsygdomme.
Enæringen af underhuden spiller en rolle for udviklingen af strækmærkerne, så det er vigtigt med en sund og varieret kost med ekstra vitaminer og mineraler under graviditeten. C-vitamin har fx stor betydning for dannelsen af kollagen i huden, så det er vigtigt med grønt og frugt samt gerne ekstra tilskud, for eksempel 750 mg eller et gram to gange dagligt, gerne suppleret med E-vitamin, for eksempel Natur-E eller Cardi-E..
For at bedre blodgennemstrømningen i den udspilede hud kan det være godt at massere huden, fx med en god creme. Det vil også stimulere underhudens væv. Cremen må gerne indeholde eller tilsættes MSM (methylsulfonylmethane) er der et naturligt stof, som har stor betydning for nedsættelse af ardannelse.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster