Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Jenslyn87 skrev:... og hvis ja, hvilken? Hvordan bruger I den?
Øvelsen blev vel populær som et udslag af, at Arnold følte sig overbevist om, at den kan udvide éns brystvidde. Hvorvidt der er et eller andet mærkeligt at diskutere her, skal jeg ikke kunne udtrykke mig om. Dét, jeg har hørt, er, at den for nogen kan være en udmærket brystøvelse, og at den specielt kan være med til at bygge pectoralis minor op, hvilket i forlængelse skulle få major til at virke mere prominent.
Er det rent bullshit, eller har øvelsen en plads i én eller flere sammenhænge?
)

A Menace To Chicken skrev:Så vidt det rent biomekaniske rammer den pecs og lats lige meget, og triceps i en hvis grad alt efter hvor meget man bøjer armen. Vedr. udviddelse af thorax, så mente mange af de gamle drenge - især Arnold og Mike Katz - at highrep dumbbell pullovers gav et godt stretch i bunden af vandringen, som med tiden kunne forøge brystvidden. Jeg kender ikke selv til nogen valid forskning der kan be - ell. afkræfte dette, men det virker plausibelt.
Jeg kører selv dumbbell pullovers fra tid til anden, smider den gerne ind til allersidst i et rygpas for at mose det sidste juice ud af lats ved hjælp af pecs (som stadig er friske) eller til sidst i et brystpas for mose det sidste juice ud af pecs, ved hjælp af lats. Og for det ekstra tweak som carry-over giver.
Mange har brugt den som en "bro" mellem pes og lats, i programmer hvor de to muskelgrupper trænes sammen - f.eks. 3-split.

James Last skrev:Rammer den ikke obliques?
Ved pullovers har været meget benyttet af svømmere.

Jeg kender ikke selv til nogen valid forskning der kan be - ell. afkræfte dette, men det virker plausibelt.
hvis du mener du rammer triceps er det statisk jo mindre du bøjer og strækker armen undervejs

Thomas Jagd skrev:Efter min mening er pullovers en ekstremt ringe brystøvelse (dog ret god til træning af pec minor), men en ganske udmærket lat øvelse, og en suveræn øvelse til det lange hoved af triceps. Får altid ekstrem DOMS i det lange hoved af triceps, når jeg har kørt tunge pullovers.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster