Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1143
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1140

Følg bodybuilding.dk på

Payams log

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Hey alle!

Jeg har længe huseret på MOL, hvor jeg har en log også, men jeg har længe læst med herinde og oplevet den hyggelige stemning og atmosfære, så jeg besluttede til sidst, jeg også vil have en log herinde – så jeg håber I vil tage godt imod mig :)

Jeg er efterhånden virkelig blevet træt af at se, hvor fucked up folk egentlig kan træne - bænkpres dag 1, 2, 3, 4, 5 og 6 med forced på hele lortet. Inden jeg begyndte at træne seriøst med et velovervejet periodiseret træningsprogram, vidste jeg allerede, min træning i hvert fald ikke skulle foregå sådan.

Jeg kommer oprindeligt fra Svendborg, hvor jeg, i en kort periode, trænede i CityFitness, hvorefter jeg (naturligvis) skiftede til CMS (de har vist skiftet til FitnessForever) og det var også der, jeg kom ordentlig i gang med min træning, og resultaterne begyndte at vise sig.
Jeg er lige blevet færdig med et år på efterskole (ja, der blev tudet sidste dag). At gå på en efterskole har både ulemper og fordele, når det kommer til styrketræning. Jeg har den kæmpe fordel, at jeg bor 20 m. fra vores træningsrum (som desuden er blevet rigtig godt, men lignede lort, da jeg kom) og jeg har en så ekstrem dygtig og kompetent vejleder som JesperT (I kender ham sikkert ikke, eftersom han er fra MOL) men den klare ulempe er, at man ikke kan styre ens kost særlig godt hernede, eftersom køkkenpersonalet virkelig kan finde på at lave noget fucked up mad til tider.
På efterskolen begyndte jeg stille og roligt at lære mere og mere om træning, og det endte med, jeg sad og læste videnskabelige artikler på et relativt højt niveau flere timer om dagen.

Fremtiden ser sådan ud, at jeg er udtaget til at spille i Svendborg basketklubs talentafdeling, hvor jeg primært skal træne med ligaholdet (sluttede 2’er i DK’s bedste række sidste sæson) og ellers spille en masse basket – derudover skal jeg også på Svendborg Gym.

Som sagt kom jeg for alvor i gang med at styretræne dernede, hvor min træning primært var bygget op omkring fire øvelser, men alt efter tid og humør havde jeg nogle ekstra øvelser jeg altid kunne smide oveni. Jeg trænede et fullbody (det var inseason, så ressourcerne skulle disponeres velovervejet), der bestod af: Zerchersquat (måske den mest oversete basisøvelse), bænkpres, yates-rows og dødløft. Her i sæsonens off-season har jeg et 2-split, jeg har delt op i en traditionel push-/pull rutine.

Derudover er det vigtigt at forstå, at min træning formentlig skiller sig lidt ud sammenlignet med de fleste andre herinde – mens I formentlig træner for primært at hypertrofere, træner jeg for at forbedre mit basketspil, hvorfor jeg træner efter neurale tilpasninger (neuromuskulær træning) hvor min relativt lave hypertrofi kommer fra tunge flerledsøvelser (der er simpelthen så meget styrke at hente i nervesystemet). Derfor vil I formentlig også støde på træningsformer, der måske kan virke lidt underlige og ukendte (RFD træning, avanceret plyometrisk træning, koordinationstræning osv.) men det håber jeg, I vil se som en inspirationskilde frem for uinteressant.

Lidt stats:
Alder: 17 år
Højde: 186 cm.
Vægt: 76 kg.
Fedtprocent: 8-9%

Maxløft (1 RM):
Bænkpres: 92,5 kg.
Dødløft: 160 kg.
(Box)squat: 130 kg.

Håber ikke, jeg har glemt noget :) - I skal i hvert fald være velkommen til at spørge og kommentere min træning. Jeg er altid åben overfor kommentarer og spørgsmål :8
Sidst rettet af Payam 17. sep 2009, 07:59, rettet i alt 5 gange.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Forever Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Sådan Payam, godt du kom herind :D

Tillykke med loggen, tror det bliver rigtig spændende at følge din træning, Især fordi den er så speciel i forhold til normalen herinde.

God vind ;) !!

Dingo
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan

Velkommen til. God og spændende indledning på din log, det skal nok blive spændende at følge din træning =D>
Brugeravatar

Reputation point: 5

Selv om det ikke er kroppens udseende, men den funktionelle styrke jeg træner, får I lige et billede alligevel :)
Vedhæftede filer
1360-1 (320 x 240).jpg
1360-1 (320 x 240).jpg (15.91 KiB) Vist 599 gange

Styrkeliste

Misundelig på den fedt%....
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo og Simon > Tusind tak for velkomsten - håber, folk vil tage imod den lidt alternative træning med åbne arme.

Dingo skrev:Misundelig på den fedt%....

Hehe.. Sådan er det jo, når man har 4-5 baskettræninger om ugen - og det bliver endnu vildere i næste sæson.. der er en på holdet, der måler 2.25 m. :shock:

Styrkeliste

Payam skrev:Dingo og Simon > Tusind tak for velkomsten - håber, folk vil tage imod den lidt alternative træning med åbne arme.

Hehe.. Sådan er det jo, når man har 4-5 baskettræninger om ugen - og det bliver endnu vildere i næste sæson.. der er en på holdet, der måler 2.25 m. :shock:
Hah er du gaaal et tårn :8 :D
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
Payam skrev:Dingo og Simon > Tusind tak for velkomsten - håber, folk vil tage imod den lidt alternative træning med åbne arme.

Hah er du gaaal et tårn :8 :D

Så begynder man måske at indse grunden til springtræning :D

Styrkeliste

[quote="måler 2.25 m. :shock:[/quote]

Det gør min fætter også, omkring livet. :D

Nej velkommen til, pænt skåret på billedet, vil følge din løg, når der kommet noget ind
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16

Velkommen herover Payam

Rigtig stærk dødløft du har Billede
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

I kan lige få gårsdagens træning i en forenklet version og dermed grunden til mine ekstreme DOMS i hamstrings og glutes:

Træning i OBBC med Jesper og Dumme-Kenneth :smile:

Igennem de 2,5 - 3 timer jeg var dernede, blev jeg tortureret med alverdens øvelser og tusindvis af sæt, så jeg skriver kun det "vigtigste" herinde.

Bænkpres: 5 x 5 @ 75 kg.
Boxsquat: 10 x 5 @ 80 kg.
GHR: 4 x 6 @ bw
Dødløft: 5 x 120 kg, 5 x 140 kg, 1 x 160 PR!
Rotatorcuff

Tja.. af det jeg husker, er det vist det allervigtigste. Derudover blev det til nogle springtræningsøvelser og noget core med elastik. Jeg tror godt nok aldrig, jeg har været så smadret, som jeg var i dag - det blev så også til PR's i næsten alle øvelser :crazy:

Men jeg fik også en masse ting med mig - mit opspænd i bænkpres er blevet meget meget bedre, hvilket forhåbentlig vil hjælpe en del på min skulder, som ikke bliver belastet i lige så høj grad nu. Derudover blev mit øvelseskartotek også udvidet markant, så jeg har nogle flere "rigtige" ting, jeg kan gå i gang med.

Derudover var det naturligvis også lidt af en oplevelse at træne i OBBC - superlækre faciliteter de har og fine mennesker

Styrkeliste

Backbone > Hehe.. 1000 tak :)

Czech > Endnu en gang - tak for den varme velkomst. Ja, min DL er OK.. klager ikke - din er nu heller ikke så ringe :lol:

Styrkeliste

Hej Payam - og velkommen til!

Det bliver rigtig spændende at følge din log! Jeg har selv leget lidt med plyometrisk træning, så jeg vil helt sikkert holde øje med hvad der foregår herinde...

Det er muligt, at jeg lige smider et par spørgsmål ang. plyometriske øvelser, når jeg bliver skadesfri - hvis det er ok...?

Og selvom du ikke træner for kroppens udseende,så går det sgu meget godt =D>
Brugeravatar

Geografisk sted: Hovedstaden

Velkommen til Payam :D

Det er godt nok en meget flot og misundelsesværdig BF % du render rundt med
Brugeravatar

Træner her: TarGet Fitness

Chipmunk > Tak, tak :)

Mht. plyometrisk træning har jeg, blandt andet, læst bogen: The vertical jump bible af Kelly Bargett (rigtig god ekspert), hvor der er indskrevet et program, jeg bruger. Bogen er bakket godt op med videnskabelige referencer osv. hvilket gør det til god læsning, hvis man er lidt nørd :8

Men du spørger naturligvis bare :) - første forbehold burde være, at man skal være i stand til at squatte min. 1½ af ens egen kropsvægt.

Styrkeliste

Miguel99 skrev:Velkommen til Payam :D

Det er godt nok en meget flot og misundelsesværdig BF % du render rundt med

Jeg kan åbenbart ikke sige det nok herinde - tak for velkomsten :) Min BF skulle gerne helt ned og bunde omkring sæsonstart om 1½-2 måneder. Men det kommer af sig selv igennem den øgede træningsmængde.

Styrkeliste

Velkommen til Payam! Lækker dødløft :twisted:
One time I squatted so deep, I picked up a smartie with my ass.

logbog anno 2015
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Maribo

Træner her: Rødby Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 240.00

charlie t skrev:Velkommen til Payam! Lækker dødløft :twisted:

Tak :) Ja, min BP er nok det, der halter mest efter, og med min for nyligt pålagte rotatorcuffskade, ser fremtiden lidt mørk ud.

Styrkeliste

Hmm... 1½ gange kropsvægt?

Jaeh, der er et stykke vej op til de 120kg i squat, især eftersom jeg har været plaget af skader på det seneste. Så der går nok lidt tid inden jeg er klar på de plyometriske øvelser... Men så har jeg jo rigeligt tid til at sætte mig ind i sagerne :D

Og når anklen så kommer i orden igen, må jeg jo give squatten en ekstra skalle!

Jeg vil prøve at læse den bog du anbefaler! Er det noget der kan købes hos en almindelig boghandel, eller skal den bestilles hjem?

Og du må da forresten lige sørge for at poste resultaterne for dit hold i basket, så vi kan følge lidt med der :mrgreen:
Brugeravatar

Mista Chipmunk skrev:Hmm... 1½ gange kropsvægt?

Jaeh, der er et stykke vej op til de 120kg i squat, især eftersom jeg har været plaget af skader på det seneste. Så der går nok lidt tid inden jeg er klar på de plyometriske øvelser... Men så har jeg jo rigeligt tid til at sætte mig ind i sagerne :D

Jeg vil prøve at læse den bog du anbefaler! Er det noget der kan købes hos en almindelig boghandel, eller skal den bestilles hjem?

Og du må da forresten lige sørge for at poste resultaterne for dit hold i basket, så vi kan følge lidt med der :mrgreen:

Hvad er det helt præcis, der er galt med din ankel? For hvis den er forstuvet, kan jeg helt klart anbefale et par runder backsquat!
Jeg forstuvede min egen meget slemt for en måneds tid siden (se billede), og jeg har bl.a. brugt tung squat til genoptræning - tung squat har altid været et af mine guldkord og hemmeligheder, når snakken faldt på ankelforstuvninger :)

Mht. bogen er det da rimelig friskt af dig at læse den! Jeg skal ikke kunne svare på, om den findes i en boghandel (tvivler rigtig meget), men jeg var selv så heldig, at Jesper (min vejleder) havde hentet den ned og printet den ud - bogen er fyldt med nørdeviden, kun få i landet besidder!
Vedhæftede filer
9499-DSCF0205 (824 x 618).jpg
9499-DSCF0205 (824 x 618).jpg (93.26 KiB) Vist 596 gange

Styrkeliste

Velkommen til Payam - Lækker at se dig her på siden. Har med interesse fulgt lidt med i din log på MOL :wink: Så vil selvfølgelig lure endnu mere nu da du er her på siden.

WHOOOW en form du fremviser der - virkeligt imponerende :wink:
Brugeravatar

Jeg følger også spændt med her Payam.. har altid fulgt din log på MOL (mit nick der er niller-k), da jeg tror jeg selv kan bruge meget af det du bruger i din træning.. Formen ser godt ud, og din BP skal nok kommme højere op, når din skulder bliver god igen, med de ambitioner og de træninger du ligger for dagen :strong:

btw.. nice at se du har taget Jesper Ts "en sportmands bekendelser" med i din log-titel.. :P
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00

Bondi skrev:Velkommen til Payam - Lækker at se dig her på siden. Har med interesse fulgt lidt med i din log på MOL :wink: Så vil selvfølgelig lure endnu mere nu da du er her på siden.

WHOOOW en form du fremviser der - virkeligt imponerende :wink:

Tak tak - dejligt med en varm velkomst :D

Nu har jeg jo efterhånden hørt så meget om siden osv, så jeg ser umiddelbart intet problem i at køre log på begge sider.

Tak for komplimentet omkring min form - kan næsten ikke være andet bekendt med den fedtprocent :P - men personligt er jeg fuldstændig ligeglad med den.

Styrkeliste

Velkommen, ser godt ud.
Blog: Modellering af kroppen. Pt: Agressiv fedtforbrænding.

Geografisk sted: Århus C

Velkommen til!

Kan det passe du har gået på SINE?
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

God form og spændende træning, rart med noget afveksling. Du lader til at have en rigtig god baggrundsviden, hvilket nok skal gøre din log rigtig spændende. Velkommen til
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Topform Motionscenter - Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog

Payam skrev:

Hvad er det helt præcis, der er galt med din ankel? For hvis den er forstuvet, kan jeg helt klart anbefale et par runder backsquat!
Jeg forstuvede min egen meget slemt for en måneds tid siden (se billede), og jeg har bl.a. brugt tung squat til genoptræning - tung squat har altid været et af mine guldkord og hemmeligheder, når snakken faldt på ankelforstuvninger :)

Mht. bogen er det da rimelig friskt af dig at læse den! Jeg skal ikke kunne svare på, om den findes i en boghandel (tvivler rigtig meget), men jeg var selv så heldig, at Jesper (min vejleder) havde hentet den ned og printet den ud - bogen er fyldt med nørdeviden, kun få i landet besidder!

Det er en forstuvning, og din fod på billedet ligner til forveksling min lige nu :mrgreen: og jeg må da prøve at squatte den bedre - hvis det virker for dig så gør det nok også for mig :wink: heh...

Og jeg lærer jo ikke noget, hvis ikke jeg arbejder for det. Har tilfældigvis et gavekort liggende til en bogbutik - og de må da kunne bestille skidtet hjem.
Brugeravatar

Merrild > Tak :)

Lassah > Jo tak! Ja, jeg er lige blevet færdig. Hvordan vidste du det?

Zjadoe > Tusind tak :) Var lidt spændt på, hvordan folk ville reagere på min trænings, som er lidt anderledes. Men håber da, jeg har fået mig et par læsere her :)

Mista Chipmunk skrev:
Payam skrev:

Det er en forstuvning, og din fod på billedet ligner til forveksling min lige nu :mrgreen: og jeg må da prøve at squatte den bedre - hvis det virker for dig så gør det nok også for mig :wink: heh...

Og jeg lærer jo ikke noget, hvis ikke jeg arbejder for det. Har tilfældigvis et gavekort liggende til en bogbutik - og de må da kunne bestille skidtet hjem.

..men husk lige at hvis du lige har forstuvet anklen og ikke kan gå endnu, er det nok ikke så smart at squatte tungt endnu :P Jeg ventede, indtil jeg nogenlunde kunne gå (i hvert fald støtte rimelig godt).

Super fedt hvis du kan få fat på den originale version! Så misunder jeg dig sgu.. kunne jeg godt selv have tænkt mig.

Derudover har forfattere som Verkoshansky, BombaHatfield, Zatsiorsky og Francis altså også skrevet rigtig gode bøger, jeg varmt kan anbefale!

Styrkeliste

Styrkeliste

Payam skrev:
Lassah > Jo tak! Ja, jeg er lige blevet færdig. Hvordan vidste du det?

Har du ikk gået der 2 år så?
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster