Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

kaspeeer skrev:Du kan sagtens træne selvom du er forkølet. For mig har det ingen forskel haft i styrke.
Jeg satte max i bænk på trods af at jeg er ramt af en kraftig forkølelse

poul hansen skrev:Jah, alt der øger din puls kan fucke dit hjerte når du er forkølet.
Så kan du spørge dig selv:
Hvad taber jeg uden træning (meget lidt)
hvad gainer jeg (meget lidt)
Er 2mm ekstra på guns værd at gå i døden for?

StefanM skrev:poul hansen skrev:Jah, alt der øger din puls kan fucke dit hjerte når du er forkølet.
Så kan du spørge dig selv:
Hvad taber jeg uden træning (meget lidt)
hvad gainer jeg (meget lidt)
Er 2mm ekstra på guns værd at gå i døden for?
Naturligvis

SandyFrink skrev:kaspeeer skrev:Du kan sagtens træne selvom du er forkølet. For mig har det ingen forskel haft i styrke.
Glimrende idé. Så kan forkølelsen sætte sig på hjertet og så kan Jeppe dø.
"Great advice, bro!"

SWEET skrev:SandyFrink skrev:kaspeeer skrev:Du kan sagtens træne selvom du er forkølet. For mig har det ingen forskel haft i styrke.
"Great advice, bro!"
Du skulle vel ikke havde et eksempel du kan linke til?
Ellers kan man jo gå rundt og være paranoid af frygt for alt muligt.
Nu har jeg ikke været syg de sidste 2 år, eller haft tømmermænd eller lignende, så har "desværre" ingen erfaring når det kommer til træning med sygdom. Men ville personligt nok vælge at kalde de dage jeg var syg i, for dekonditionerings dage, og isolere mig i mit hjem, til al sygdom er borte.

Moody skrev:SWEET skrev:SandyFrink skrev:kaspeeer skrev:Du kan sagtens træne selvom du er forkølet. For mig har det ingen forskel haft i styrke.
"Great advice, bro!"
Du skulle vel ikke havde et eksempel du kan linke til?
Ellers kan man jo gå rundt og være paranoid af frygt for alt muligt.
Nu har jeg ikke været syg de sidste 2 år, eller haft tømmermænd eller lignende, så har "desværre" ingen erfaring når det kommer til træning med sygdom. Men ville personligt nok vælge at kalde de dage jeg var syg i, for dekonditionerings dage, og isolere mig i mit hjem, til al sygdom er borte.
et eksempel på at jeppe dør?
der er absolut ingen grund til at svække immunforsvaret mere end højst nødvendigt, fokuser i stedet for at spise sundt, meget og desuden drikke masser af væske.

SWEET skrev:Moody skrev:et eksempel på at jeppe dør?
der er absolut ingen grund til at svække immunforsvaret mere end højst nødvendigt, fokuser i stedet for at spise sundt, meget og desuden drikke masser af væske.
... nej på folk generelt, som skulle være døde af at træning har forværret deres sygdom. Og her tænker jeg på folk som træner(i træningscenter) og spiser ordentligt, og ikke tager steroider af nogen slags.

Moody skrev:SWEET skrev:Moody skrev:et eksempel på at jeppe dør?
... nej på folk generelt, som skulle være døde af at træning har forværret deres sygdom. Og her tænker jeg på folk som træner(i træningscenter) og spiser ordentligt, og ikke tager steroider af nogen slags.
vil du se et studie hvor man har slået folk ihjel for, for at bevise at styrketræning er en katabolsk fase som svækker immunforsvaret?
En katabolsk fase (ved f.eks. sygdom eller ved endt styrketræning) er når kroppens nitrogen balance bliver negative og dine glukoce depoter udtømte; hvormed protein bliver omdannet til glukose.

SWEET skrev:Moody skrev:SWEET skrev:Moody skrev:et eksempel på at jeppe dør?
vil du se et studie hvor man har slået folk ihjel for, for at bevise at styrketræning er en katabolsk fase som svækker immunforsvaret?
En katabolsk fase (ved f.eks. sygdom eller ved endt styrketræning) er når kroppens nitrogen balance bliver negative og dine glukoce depoter udtømte; hvormed protein bliver omdannet til glukose.
omg du forstår slet ikke hvad jeg mener..
og ved udmærket godt hvad katabolisme og anabolisme er tak.
Da jeg aldrig har hørt om eller set, at nogen er døde pga. træning i forbindelse med lettere sygdom(som forkølelse, tømmermænd osv), kunne jeg godt tænke mig et eksempel på en eller flere personer som det er sket for. (Ikke fordi jeg ikke tror på at det er muligt, men hvis der ikke er nogen eksempler på folk det rent faktisk er sket for, er det jo lidt en tom frygt at havde)
For ellers kunne jeg også skrive at det er farligt at smide sine banan-skræller på jorden, da folk kan træde og glide i dem, så de falder. Men det kan vi vel godt blive enige om, ikke er noget man tænker over, da chancen er for lav til at det betyder noget, og at kun sker i tegnefilm.

Moody skrev:SWEET skrev:Moody skrev:SWEET skrev:Moody skrev:et eksempel på at jeppe dør?
Da jeg aldrig har hørt om eller set, at nogen er døde pga. træning i forbindelse med lettere sygdom(som forkølelse, tømmermænd osv), kunne jeg godt tænke mig et eksempel på en eller flere personer som det er sket for. (Ikke fordi jeg ikke tror på at det er muligt, men hvis der ikke er nogen eksempler på folk det rent faktisk er sket for, er det jo lidt en tom frygt at havde)
For ellers kunne jeg også skrive at det er farligt at smide sine banan-skræller på jorden, da folk kan træde og glide i dem, så de falder. Men det kan vi vel godt blive enige om, ikke er noget man tænker over, da chancen er for lav til at det betyder noget, og at kun sker i tegnefilm.
my god, hvad helvede er det for et bevis/undersøgelse du beder om![]()
En patologisk undersøgelse af hårdt trænende russiske atleter, som blev tvunget til at træne videre selv om de har influenza, og døde på stribe? Der dør massere af mennesker om året af influenza, nogle af dem har haft en bedre chance for at overleve hvis de tog deres forholdsregler, og når sygdommen har ramt; forsøgt at blive rask.
Ja du kommer givent vis ikke til at dø af at træne, hvilket heller aldrig har været min påstand, men en yderligere svækkelse af immunforsvaret når du er syg er bare ikke optimalt, du vil højst sandssynligt forlænge din sygdomsperiode...
undskyld mig, men nu har du 2 gange hevet snak om langt undersøgelser som du selv udmærket ved er langt ude, og ikke bare ganske simpelt forstået min efterspørgsel.
SWEET skrev:Moody skrev:SWEET skrev:Moody skrev:SWEET skrev:Moody skrev:et eksempel på at jeppe dør?
En patologisk undersøgelse af hårdt trænende russiske atleter, som blev tvunget til at træne videre selv om de har influenza, og døde på stribe? Der dør massere af mennesker om året af influenza, nogle af dem har haft en bedre chance for at overleve hvis de tog deres forholdsregler, og når sygdommen har ramt; forsøgt at blive rask.
Ja du kommer givent vis ikke til at dø af at træne, hvilket heller aldrig har været min påstand, men en yderligere svækkelse af immunforsvaret når du er syg er bare ikke optimalt, du vil højst sandssynligt forlænge din sygdomsperiode...
Forstår slet ikke hvor du har alle dine tanker om at jeg beder om en lægevidenskabelig undersøgelse af testpersoner.
Ligesom at der er eksempler på folk som højest sandsynligt er døde af deres rygevaner/spisevaner, kunne man måske også fremvise eksempler på folk der er døde af en forkølelse, som er blevet forværret af træning.
Det jeg søger er en artikel eller whatever, der forklare og argumentere for hvorfor det er livsfarligt at træne med forkølelse.
Har aldrig hørt om at nogen er døde af at træne med en almindelig forkølelse, derfor kunne jeg godt tænke mig at se eksempel på det, så jeg kan se at det rent faktisk er noget der sker. Og ikke bare en langt ude risici som mit eksempel med bananskrællen.
Er det så svært at forstå ?undskyld mig, men nu har du 2 gange hevet snak om langt undersøgelser som du selv udmærket ved er langt ude, og ikke bare ganske simpelt forstået min efterspørgsel.

Moody skrev:evt. en tur på et plejehjem, hvor de ældre for serveret energi og ernæringsmæssigt lorteædelse og dermed er kronisk svækkede, og når så H1N1 spreder sig som en steppebrand blandt de allerede svækkede ældre(gerne inficeret af en stresset medarbejder, som ikke kunne overskue at skulle melde sig syg) , som vi forudsætter ikke er immune, så bliver de endnu mere syge, svækkede og i sidste instans ...

Moody skrev:SWEET skrev:Moody skrev:SWEET skrev:Moody skrev:SWEET skrev:Moody skrev:et eksempel på at jeppe dør?
Forstår slet ikke hvor du har alle dine tanker om at jeg beder om en lægevidenskabelig undersøgelse af testpersoner.
Ligesom at der er eksempler på folk som højest sandsynligt er døde af deres rygevaner/spisevaner, kunne man måske også fremvise eksempler på folk der er døde af en forkølelse, som er blevet forværret af træning.
Det jeg søger er en artikel eller whatever, der forklare og argumentere for hvorfor det er livsfarligt at træne med forkølelse.
Har aldrig hørt om at nogen er døde af at træne med en almindelig forkølelse, derfor kunne jeg godt tænke mig at se eksempel på det, så jeg kan se at det rent faktisk er noget der sker. Og ikke bare en langt ude risici som mit eksempel med bananskrællen.
Er det så svært at forstå ?undskyld mig, men nu har du 2 gange hevet snak om langt undersøgelser som du selv udmærket ved er langt ude, og ikke bare ganske simpelt forstået min efterspørgsel.
det du søger er elementær viden om anatomi, eller matematik måske: nedbrydning x nedbrydning = 2nedbrydning.
evt. en tur på et plejehjem, hvor de ældre for serveret energi og ernæringsmæssigt lorteædelse og dermed er kronisk svækkede, og når så H1N1 spreder sig som en steppebrand blandt de allerede svækkede ældre(gerne inficeret af en stresset medarbejder, som ikke kunne overskue at skulle melde sig syg) , som vi forudsætter ikke er immune, så bliver de endnu mere syge, svækkede og i sidste instans ...

poul hansen skrev:Er der en måling der viser om man er katabolsk eller anabolsk? Det lyder meget som det er en kontakt, on-off
Jeg troede fjollet at menneskets endokrinologi var mere kompleks end som så?!?
Hvis man er forkølet og træner risikerer man skader på lunger og hjerte. Er men rigtigt uheldig dør man.
Tag jeres egne valg. I ved ikke om i er heldige eller uheldige, det rammer også jer, ikke kun naboen.

SWEET skrev:poul hansen skrev:Er der en måling der viser om man er katabolsk eller anabolsk? Det lyder meget som det er en kontakt, on-off
Jeg troede fjollet at menneskets endokrinologi var mere kompleks end som så?!?
Hvis man er forkølet og træner risikerer man skader på lunger og hjerte. Er men rigtigt uheldig dør man.
Tag jeres egne valg. I ved ikke om i er heldige eller uheldige, det rammer også jer, ikke kun naboen.
Det er lige netop et eksempel på dette jeg søger? Det må vel være sket for nogen siden at det bliver fremhævet som en reel fare.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster