Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 935
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 932

Følg bodybuilding.dk på

Ny instruktør uddannelse i DK !

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Har netop modtaget dette fra Anders Nedergaard også kendt herinde som incognito.

Jeg har kigget materialet igennem og snakket med Anders om konceptet og kan kun give det mine varmeste anbefalinger.

Anders Nedergaard skriver:
Jeg har i mit firma, KropogKraft.dk, i et stykke tid forsøgt at starte et instruktørkursus op, rettet mod fitness centrene og det har langt om længe taget så meget form, at det første hold skal køres.
RETTELSE: På grund af nogle ydre omstændigheder har vi været nødt til at skubbe kurset.
De endelige datoer bliver:
19.-20.JAN samt
26. JAN-3. FEB.

Kurset forløber over cirka 85 timer fordelt på 65 timers undervisning, hvoraf omkring en tredjedel bliver opgaveløsning og cases og de 20 timer bliver praktisk vægttræning. Undervisningsmaterialet bliver et kompendium skrevet til formålet på cirka 200 sider, samt muligvis ekstra handouts. Den praktisk vægttræning kommer til at foregå i Chr. IX hallen på Nørre Allé og den teoretiske på Panum Instituttet, Jagtvej, begge i København.

Kurset er det første der afholdes og har derfor også til formål til at teste materialet i strukturering af undervisningen. Derfor er prisen nedsat i forhold til den endelige pris. Skulle der forekomme rettelser i materialet efter kurset, er alle kursister garanteret ret til et opdateret undervisningskompendium, såfremt de ønsker det.

Det overordnede formål med kurset er gøre kursisten egnet til at varetage hvervet som instruktør eller personlig træner i et motionscenter, med fokus på hvordan man ændrer sin kropssammensætning, altså øger sin muskelmasse og sænker sin fedtmasse. Med
den indgangsvinkel forsøges kurset både at gøres relevant for hr. og fru Jensen, BB/fitness atleter in spe og sidst men ikke mindst kursisten selv og således dække de forskellige typer klientel der kommer i motionscentre. Med andre ord er det altså de
samme virkemidler man skal bruge i alle disse grupper, det er bare forskelligt hvor meget der skal skrues op for de forskellige knapper. Det udspringer egentlig af at jeg har været i forbindelse med en del af de instruktørkurser der er tilgængelige, blandt andet har jeg undervist på Fitness.dk’s uddannelser på Instruktørskolen, samt været involveret i SAFE, Leading og ProAcademy’s uddannelser. Dette skal helst ikke tage karakter af en smædekampagne eller at jeg vil svine andres produkter for at mele min egen kage, men jeg synes helt generelt at de eksisterende kurser bærer for meget præg af at de først og fremmest skal tjene penge, og sekundært lære folk noget. Da jeg indså det, slog det mig at man burde kunne lave et tilsvarende kursus, som har bedre materiale, bruger de for hånden værende pædagogiske virkemidler bedre, inddrager praktisk vægttræning mere og endda til en væsentligt lavere pris. KropogKraft’s instruktørkursus er produktet.

De meritter KropogKraft’s instruktørkursus har i forhold til de eksisterende kurser:

• Der er blevet skrevet et 200-siders kompendium til kurset, som dækker hele kursets undervisning. Kompendiet er blevet gennemlæst og godkendt af flere
af danmarks bedste fysiske og personlige trænere, samt flere profiler fra ernærings-, trænings- og muskelforskningsmiljøet. Materialet er altså 100%
fagligt i orden!

• Der er før kurset forberedt masser af prøver, så kursisterne kommer gennem materialet mange gange. Der kalkuleres med en test på starten af hver
undervisningsdag, i slutningen af hver dobbelttime og i slutningen af hver dag

• Der er forberedt præsentationer til hver enkelt time til hele kurset. På den måde sikres at undervisningen bliver ensartet selvom underviseren bliver skiftet ud. Desuden mindsker det forberedelsesbyrden for underviseren,
hvilket forhåbentlig medfører at der ikke kommer undervisere med hår under neglene, som har brugt den sidste nat på at forberede sig.

• Undervisningen er planlagt så der kommer til at være så lidt undervisning af foredragskarakter som muligt. Foredragsformen giver for langt de fleste ikke en god indlæringseffektivitet, hvorfor der inddrages så meget case arbejde og så mange tests som muligt i undervisningen

• De ”tunge”, teoretiske emner er kædet sammen med de praktiske elementer det vedrører i undervisningsmaterialet, så det ikke er samlet som en stor klump. For eksempel er læren om makro- og mikronutrienter samt fordøjelsessystemet anatomi og fysiologi integreret med ernæringslæren. Det
er et pædagogisk trick, der hjælper ikke-teoretiske typer med at indlære materiale de ikke umiddelbart finder interessant, fordi det er sat op, så der kan
ses en meget umiddelbar anvendelse af det.

• Endelig er selve den praktiske vægttræningsdel højt prioriteret for det er vores standpunkt at hvis en instruktør ikke selv kan udføre en øvelse korrekt er det ikke sandsynligt at vedkommende kan instruere en anden i den.

• Kurset koster mindre end alle de kommercielle kurser af tilsvarende varighed.

• Kurset bliver sandsynligvis krediteret af Dansk Bodybuilding og Fitness forbund.

Er du interesseret kan du rette henvendelse til:

KropogKraft.dk v/ Anders Nedergaard
http://www.kropogkraft.dk kursushjemmeside
incognito@kropogkraft.dk
Sidst rettet af Boye 29. aug 2007, 17:12, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Er der umiddelbart nogen form for adgangskrav til kurset?
Be good to yourself, 'cause nobody else, has the power to make you happy.
viewtopic.php?t=10842&postorder=asc&start=0#164985
Brugeravatar

Geografisk sted: Herlev, København

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (8)

Det lyder rigtigt fornuftigt. Held og lykke med det !
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Fra siden: "I løbet af foråret bliver alt undervisningsmateriale lagt gratis ud på nettet her på siden".

Har det ikke været forår?? :)
Gælder tilbudet stadig?
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Gozo skrev:Fra siden: "I løbet af foråret bliver alt undervisningsmateriale lagt gratis ud på nettet her på siden".

Gælder tilbudet stadig?

Man kunne formode at der tales om foråret 2008, da projektet endnu ikke er gået i gang endnu!
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

J-S-O skrev:
Gozo skrev:Fra siden: "I løbet af foråret bliver alt undervisningsmateriale lagt gratis ud på nettet her på siden".

Gælder tilbudet stadig?

Man kunne formode at der tales om foråret 2008, da projektet endnu ikke er gået i gang endnu!

Mener helt sikkert at have læst det for en del tid siden. Han skriver jo selv at det har været undervejs i noget tid.
Brugeravatar

Gælder tilbudet stadig?

Det var en brøler... det skulle have været efterår... Der har været lidt knas med at få lov til at opdatere cms'en
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

incognito skrev:

Gælder tilbudet stadig?

Det var en brøler... det skulle have været efterår... Der har været lidt knas med at få lov til at opdatere cms'en

Ok - bliver spændende at se.
Brugeravatar

Det lyder rigtigt spændende. Helt sikkert noget jeg vil følge op på når den tid kommer at jeg skal overveje hvor jeg skal tage sådanne kurser, hvis interessen er der til den tid -> Efteråret 2008
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

Ja det lyder utrolig spændende. Lige det jeg har ledt efter det sidste stykke tid :)

Har smidt dig en mail Incognito

Geografisk sted: Børkop

Kunne også være fedt med et weekendkursus. Ved godt at det er svært at nå det hele, men det er ikke nemt at holde en uge fri, midt i et semester. Det kunne være et weekendkursus for folk fra bb.dk, og da det kun er 2 dage kan prisen også være så folk på su har en chance :)

Kunne også være en fed måde at møde folk her fra på.
Brugeravatar

Hold os informeret! lyder meget spændende..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Gozo skrev:Kunne også være fedt med et weekendkursus. Ved godt at det er svært at nå det hele, men det er ikke nemt at holde en uge fri, midt i et semester. Det kunne være et weekendkursus for folk fra bb.dk, og da det kun er 2 dage kan prisen også være så folk på su har en chance :)

jeg har snakket med stellan (bossen i DBFF) om at lave en weekend kursus udgave. Jeg skal nok lade høre fra mig hvad det bliver til.
Redaktør

Styrkeliste

Derfor er prisen nedsat i forhold til den endelige pris.

Af ren nysgerrighed, samt at der sikkert også er andre som gerne vil vide det: Hvad er den endelig pris, og hvad vil den blive nedsat til i 1. omgang?
Bare et ca.-tal såfremt det ikke er prissat endnu.

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 98.00
- Dødløft: 140.00

Fantastisk! =D>
Undervisningsformen er jo så up-to-date som den overhovedet kan være. :woot:
Iøvrigt er den meget "mandevenlig" da mænd/drenge ofte falder fra, i hvor dages skolesystem med foredragsundervisning. :thumpup:
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Hr Larsen skrev:

Af ren nysgerrighed, samt at der sikkert også er andre som gerne vil vide det: Hvad er den endelig pris, og hvad vil den blive nedsat til i 1. omgang?

De 4000 plus moms er den nedsatte pris. Med den pris skal jeg have 6-10 kursister for ikke at tabe penge på det. Prisen fremover kommer til at afhænge af flere ting:
-jeg har fået en meget fordelagtig aftale med panum instituttet mht. lokaler som desværre nok ikke kan fornys
-jeg har også fået lavet en lidt fusket aftale med mine tryksager, som nok også kommer til at koste noget mere fremover.
-Jeg har ikke noget overblik over hvor stort markedet er
-endelig er der det faktum at der, når kurset skal køre fremover, skal eksterne undervisere på. Her i første omgang kommer jeg til at tage næsten det hele selv, så jeg selv har en fornemmelse at hvordan materailet virker og om struktureringen holder vand. Jeg har kontakt med flere meget kompetente folk, både "kendisser" fra mol og fra Team Danmarks trænerstab, som gerne vil undervise. Den slags er naturligvis ikke gratis
Med alle disse ting i mente håber jeg at kunne holde en pris på 5-6000 plus moms, som stadig er 3-4000 kroner billigere end de tilsvarende kommercielle uddannelser.

Men jeg er meget glad for interessen. Der ligger mange timers arbejde i det. Rigtigt mange.
Redaktør

Styrkeliste

incognito skrev:
Hr Larsen skrev:

De 4000 plus moms er den nedsatte pris. Med den pris skal jeg have 6-10 kursister for ikke at tabe penge på det. Prisen fremover kommer til at afhænge af flere ting:
-jeg har fået en meget fordelagtig aftale med panum instituttet mht. lokaler som desværre nok ikke kan fornys
-jeg har også fået lavet en lidt fusket aftale med mine tryksager, som nok også kommer til at koste noget mere fremover.
-Jeg har ikke noget overblik over hvor stort markedet er
-endelig er der det faktum at der, når kurset skal køre fremover, skal eksterne undervisere på. Her i første omgang kommer jeg til at tage næsten det hele selv, så jeg selv har en fornemmelse at hvordan materailet virker og om struktureringen holder vand. Jeg har kontakt med flere meget kompetente folk, både "kendisser" fra mol og fra Team Danmarks trænerstab, som gerne vil undervise. Den slags er naturligvis ikke gratis
Med alle disse ting i mente håber jeg at kunne holde en pris på 5-6000 plus moms, som stadig er 3-4000 kroner billigere end de tilsvarende kommercielle uddannelser.

Men jeg er meget glad for interessen. Der ligger mange timers arbejde i det. Rigtigt mange.

Hold da op, det er da billigt i forhold til hvad jeg havde forestillet mig.

5000,- / 85 timer = 58,82 kr. i timen for 1. gang og det endda inkl. moms. Så kan det da ikke blive meget bedre.

1 time er det 45 min.?

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 98.00
- Dødløft: 140.00

lyder da spændene

held og lykke
må være et enormt arbejde ja
Vedhæftede filer
1106-Billede037(1).jpg
1106-Billede037(1).jpg (290.79 KiB) Vist 1257 gange

Geografisk sted: herning

Galleri: Vis galleri (1)

Hr Larsen skrev:Hold da op, det er da billigt i forhold til hvad jeg havde forestillet mig.

5000,- / 85 timer = 58,82 kr. i timen for 1. gang og det endda inkl. moms. Så kan det da ikke blive meget bedre.

1 time er det 45 min.?

ja, en undervisningstime bliver 45-50 minutter

Det er jo ikke noget jeg gør kun for mine blå øjnes skyld, men på flere af de store uddannelser, hvor de koster 10-13.000, kører de med en fortjeneste per kursist på over 8.000 kroner....
Redaktør

Styrkeliste

Super fedt - dejligt at se at der blomster instruktørkurser op rundt omkring.. og se til de priser... :D

Træner her: OBBC
Chandre Fitness
Fitness4All

Galleri: Vis galleri (5)

kan desuden afsløre at hvis det kommer til at køre, vil vi afholde kurser på fyn (odense) og jylland (herning eller aalborg) til næste år.
Redaktør

Styrkeliste

incognito skrev:kan desuden afsløre at hvis det kommer til at køre, vil vi afholde kurser på fyn (odense) og jylland (herning eller aalborg) til næste år.

Aalborg - yes sir

Edit: Men Herning ligger desværre nok lidt mere centralt.
Brugeravatar

Gozo skrev:
incognito skrev:kan desuden afsløre at hvis det kommer til at køre, vil vi afholde kurser på fyn (odense) og jylland (herning eller aalborg) til næste år.

Aalborg - yes sir

Edit: Men Herning ligger desværre nok lidt mere centralt.

Herning, helt klart! Der er LANGT til Aalborg ligemeget hvor man bor i Jylland :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Lyder super med et kursus på fyn og jylland også.

Måske vi skulle lave en liste for folk der kunne være interesseret.

KBH:

Fyn: Bondi

Jylland:
Brugeravatar

KBH:

Fyn: Bondi

Jylland: Gozo (weekend udgaven)
Brugeravatar

København

Fyn
Bondi

Jylland
Gozo (weekend udgaven)
J-S-O
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvad er det for noget med en weekend udgave - kommer der også sådan en på fyn eller KBH ??
Brugeravatar

Bondi skrev:Hvad er det for noget med en weekend udgave - kommer der også sådan en på fyn eller KBH ??

Det er noget jeg håber på :)

Ved ikke om det bliver til noget, men

incognito skrev:
Gozo skrev:Kunne også være fedt med et weekendkursus. Ved godt at det er svært at nå det hele, men det er ikke nemt at holde en uge fri, midt i et semester. Det kunne være et weekendkursus for folk fra bb.dk, og da det kun er 2 dage kan prisen også være så folk på su har en chance :)

jeg har snakket med stellan (bossen i DBFF) om at lave en weekend kursus udgave. Jeg skal nok lade høre fra mig hvad det bliver til.
Brugeravatar

Gozo skrev:
Bondi skrev:Hvad er det for noget med en weekend udgave - kommer der også sådan en på fyn eller KBH ??

incognito skrev:

Aha - tak for info.

Kunne være en rigtigt god ide, men måske svært at koge en hel uge og 200 sider ned til 2-3 dage :wink:
Brugeravatar

Bondi skrev:
Gozo skrev:

incognito skrev:

Aha - tak for info.

Kunne være en rigtigt god ide, men måske svært at koge en hel uge og 200 sider ned til 2-3 dage :wink:

Det er som med træningen, et spørgsmål om vilje :)
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster