Jeg er efter nogle kommentarer i en anden tråd, på et andet forum, blevet i tvivl om hvor ofte man bør lave dødløft?
Tråden var i forbindelse med et 2-splitsprogram, hvor jeg trænede dødløft 2 gange om ugen
Jeg citerer:
"Dødsløft er en pænt hård øvelse, den skal du ikke træne hver gang, træn den hver 2. gang."
Jeg lagde ikke så meget i den her kommentar, da det var een gut som skrev det, men senere kom en anden kommentar:
jeg citerer:
"Med hensyn til dødløft, så er der nok ikke mange der vil kunne give din en præcis forklaring på om du skal det éne eller det andet, men jeg vil dog bede dig, din alder taget i betragtning, om at passe på din ryg.
JEG vil ikke anbefale dig at køre dødløft mere end 1 gang i ugen, og heller ikke med mindre end 6-8 gentagelser før du er blevet 18, og din krop har overstået det meste af dens vokseværk."
Det skal nævnes, at jeg er 16 år og har kun trænet knap 2 måneder.
De seneste par uger er jeg faktisk gået over til fullbody, hvor jeg træner dødløft 3 gange om ugen.
- bør jeg evt kun træne dødløft i 2 af de 3 træningspas jeg kører om ugen(FB) og i dette tilfælde, hvad skal øvelsen så byttes ud med? rygstrækninger som træner lænd?
på forhånd tak
Rask