Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Tre skrev:Ved godt at det er urealistisk at opnå vilde resultater og gaine vildt muskelmasse, men det er heller ikke mit mål. Vil egentligt bare gerne rippe min mave lidt og evt lidt arme/ryg..

Tre skrev:Har som sagt ikke en ribbe eller andre trænings faciliteter til rådighed, så øvelser som dips chinups osv er umulige..

X skrev:Du kan da vel godt lave dips, det kræver ikke meget mere end en stol eller 2. Og det forslag med one arm pushup er imo ikke så god en ide, mener det belaster skulderen mere end nødvendigt. En øvelse der også er hård er at stå på arme med hovedet ned ad op af en væg og så køre armene op og ned, nærmet en omvendt form for military press.

Tre skrev:Ved godt at det er urealistisk at opnå vilde resultater og gaine vildt muskelmasse

TheFatboy skrev:Du kan slet ikke drage paraleller til elitegymnaster. Desuden er ham i videoen den største professionelle gymnast overhovedet

Thomas Jagd skrev:TheFatboy skrev:Du kan slet ikke drage paraleller til elitegymnaster. Desuden er ham i videoen den største professionelle gymnast overhovedet
Selvfølgelig kan du det. Pointen er, at man sagtens kan blive stor og stærk af kropsvægtsøvelser. Og han er iøvrigt ikke den eneste massive gymnast. Søg på Yuri Chechi, Andreas Wecher etc. De er mindst ligeså massive.
Det skal dog påpeges, at disse atleter træner med deres kropsvægt mange timer om dagen. Man skal ikke få den fejlagtige opfattelse, at 4-5 sæt armbøjninger og 4-5 sæt chinups giver en overkrop som ham i klippet. Vi snakker måske +20 timers hårdt arbejde med kropsvægten i ugen, for at skabe en elitegymnast krop.

De træner nemlig supermeget, derfor mener jeg ikke, der kan drages en parallel til lige præcis elitegymnaster

TheFatboy skrev:X skrev:Du kan da vel godt lave dips, det kræver ikke meget mere end en stol eller 2. Og det forslag med one arm pushup er imo ikke så god en ide, mener det belaster skulderen mere end nødvendigt. En øvelse der også er hård er at stå på arme med hovedet ned ad op af en væg og så køre armene op og ned, nærmet en omvendt form for military press.
One-arm pushups er lige det modsatte af belastende, hvis de udføres korrekt. Det giver tværtimod meget bedre skulderstabilitet

X skrev:TheFatboy skrev:X skrev:Du kan da vel godt lave dips, det kræver ikke meget mere end en stol eller 2. Og det forslag med one arm pushup er imo ikke så god en ide, mener det belaster skulderen mere end nødvendigt. En øvelse der også er hård er at stå på arme med hovedet ned ad op af en væg og så køre armene op og ned, nærmet en omvendt form for military press.
One-arm pushups er lige det modsatte af belastende, hvis de udføres korrekt. Det giver tværtimod meget bedre skulderstabilitet
Nå, ok. Så er der nok noget jeg har misforstået.

TheFatboy skrev:X skrev:TheFatboy skrev:X skrev:Du kan da vel godt lave dips, det kræver ikke meget mere end en stol eller 2. Og det forslag med one arm pushup er imo ikke så god en ide, mener det belaster skulderen mere end nødvendigt. En øvelse der også er hård er at stå på arme med hovedet ned ad op af en væg og så køre armene op og ned, nærmet en omvendt form for military press.
Nej, du har skam ret i at det ikke er for smart at give sig i kast med, hvis man ikke helt ved hvad man foretager sig.

X skrev:TheFatboy skrev:X skrev:TheFatboy skrev:X skrev:Du kan da vel godt lave dips, det kræver ikke meget mere end en stol eller 2. Og det forslag med one arm pushup er imo ikke så god en ide, mener det belaster skulderen mere end nødvendigt. En øvelse der også er hård er at stå på arme med hovedet ned ad op af en væg og så køre armene op og ned, nærmet en omvendt form for military press.
Nej, du har skam ret i at det ikke er for smart at give sig i kast med, hvis man ikke helt ved hvad man foretager sig.
Altså, det jeg havde hørt, og som også giver en del mening for mig, er at når man laver one arm pushups har man sin ene arm spredt et stykke ud fra kroppen for at kunne holde balancen og når man så kører ned bliver skulderen belastet pga den skæve vinkel. Men der må jo så være en bedre måde at køre den på!?!

Thomas Jagd skrev:TheFatboy skrev:Du kan slet ikke drage paraleller til elitegymnaster. Desuden er ham i videoen den største professionelle gymnast overhovedet
Selvfølgelig kan du det. Pointen er, at man sagtens kan blive stor og stærk af kropsvægtsøvelser. Og han er iøvrigt ikke den eneste massive gymnast. Søg på Yuri Chechi, Andreas Wecher etc. De er mindst ligeså massive.
Det skal dog påpeges, at disse atleter træner med deres kropsvægt mange timer om dagen. Man skal ikke få den fejlagtige opfattelse, at 4-5 sæt armbøjninger og 4-5 sæt chinups giver en overkrop som ham i klippet. Vi snakker måske +20 timers hårdt arbejde med kropsvægten i ugen, for at skabe en elitegymnast krop.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster